2014 I REPRISE Del 1/4

Takket være denne bloggen har jeg en mer detaljert dagbok fra året som har gått enn jeg noen gang ville hatt om jeg ikke hadde lagt ned timesvis av arbeid i å blogge. Ofte blir jeg rørt av deres kommentarer som takker meg for at jeg deler min hverdag med dere, og i dag kjenner jeg hvor takknemlig jeg er selv som kan gå tilbake i arkivet og spole meg igjennom årets høydepunkter en gang til.  

JANUAR 2014 

I Januar var jeg i full sving med å transformere barnerommet til ett prinsesserom. I lang tid delte vi rom sammen med jentene, rommet er veldig stort så to sprinkeltsenger og en dobbeltseng var ikke nok til å fylle rommet vårt. Jeg begynte å søke etter inspirasjon på internett for å lage min egen stil, pynte opp på eget vis. Og i januar lagde jeg en rekke tibehør til jentenes enkle sprinkeltsenger fra IKEA 

Sengene fikk hjemmelaget sengegavel og kappe i bunn. Innlegget med fremgangsmåte finner dere HER

Jeg fortsatte så med å lage matchende vimpler til jentene. Se HER

I Januar kom også tegneinspirasjonen over meg. Desverre skjer det ALT for sjeldent. Tegningene mine er kanskje de fineste minnene jeg har har. Jeg har en stoor samling av dem og jeg elsker å sitte å titte igjennom tegningene mine helt fra jeg gikk på barneskolen og til nå. Utviklingen og minnene ved tegningene er en fryd og bla seg igjennom. Tegneinspirasjonen min kommer nemlig sammen med en overflod av følelser. Derfor betyr hver og en tegning så mye, enten om det er de triste tegningene mine av ansikter som gråter, eller de lykkelige tegningene av hester og denne tegningen av mine jenter. Alle betyr så mye og tar meg tilbake til tidene opp igjennom livet. 

Helt i slutten av januar skrev jeg ett innlegg om brøyting som kanskje var mitt gjennombrudd her i bloggverden, på to dager hadde jeg nærmere 60 000 norske individuelle lesere. Noe som var over alle forventninger. Jeg var rett og slett så lei av å overhøre samtaler på butikken om alle som klaget på dårlig brøyting. Jeg var for feig til å snakke til dem, så i stedet uttykte jeg meg igjennom bloggen. Jeg bodde sammen med en av brøyterene, og hadde noen sett min samboer under de to ukene det snødde som verst i janur hadde ingen turt å klage igjen. For maken til arbeidsinnsats skal man lete lenge etter. Brøyterene gjør en enorm jobb for alle oss andre som aldri hadde holdt ut et slik kjør – meg blandt annet. De kjører så lenge det snør, om det er på natten eller dagen, på lørdag eller søndag. Og snør det i 24 timer i strekk, så kjører de i 24 timer i strekk, og når det har stoppet, ja så må de jobbe i en rekke timer til for å rydde vekk snøen som har samlet seg i store hauger på områder det ikke er plass til å ha snøen. 

Innlegget rører meg når jeg leser det igjen i dag, og spesielt rørende er alle de støttende kommentarene. Ta dere gjerne en titt på innlegget HER, og del det på dager det snør som verst. 


FEBRUAR

I februar skrev jeg nok et innlegg som ga meg frysning når jeg leste det om igjen i dag. Innlegget mitt “Abortere en av to“. Nyhetsoppslages som gikk rundt på denne tiden hadde en overskift: Drar til utlandet for tvillingabort
Aborten foregikk slik at det ene forsteret fikk spøytet saltvann inn i hjertet og døde, fordi mødrene ikke orket tanken på å få to barn samtidig.

Sengene til jentene fikk også sin siste finish i februar, nemlig sengekanten – HER

BT og jeg var også på vår første tur uten barn i februar. Han fikk tur til Hemsedal av meg i julepressang, så vi hadde en rolig og deilig helg på hotell og med brett på beina i alpintbakken på formiddagene.

Vi startet også på gulvene i andre etasje. De veldig slitte tregulvene trengte en oppussing. Man risikerte å få flis i foten, så sidene jentene skulle få sitt eget barnerom der var vi nødt til å slipe det ned og behandle det på nytt. 

Og i februar var mamma ferdig med å lage vognposer til jentene! Fy flate for en jobb hun tok på seg. Posene er håndstrikket og hjemmesydd. Det er mange som har spurt om oppskrift, noe jeg desverre ikke kan gi da det ikke finnes noen. Her er det bare mammas talent som har skapt verdens fineste vognposer ♥ Se innlegget HER


MARS

Mars var helt klart en skikkelig kosemånede. 9. Mars er min bursdag så den ble feiret her hjemme med famileselskap, jeg tok vist ingen bilder av meg selv denne dagen, slik blir det når det stort sett er jeg som står bak kamera, men jeg tok et bilde av kakene jeg lagde 😉 

Jeg hadde vist ånder over meg når det gjaldt sying i mars og mange plagg ble laget denne måneden. 

Jeg ble også dagmamma for vakre Sophia i mars. Noe som var en minnerik opplevelse for meg og en veldig hyggelig stund for barna. En liten jobb som også ga meg en ny og herlig venninne, Charlotte – Sophias mamma.

Og størst av alt, Otilie og Olivia tok sine første skritt i mars 2014, med støtte, men fremdeles, sine første skritt ^^, 


Fortsettelse følger.. 

13 kommentarer
    1. Jeg elsker blogger din, du er så utrolig kreativ, takk for mye inspirasjon, alltid kos å lese et nytt innlegg, du virker som en super flink mamma til de nydelige prinsessene dine, godt nyttår til deg og dine, ønsker deg alt godt for dette året og fremtiden , keep up the good Work ☺
      Nyttårsklem Mona ☺

    2. Det var innlegget om de fantastisk flotte vognposene som moren din lagde til deg som gjorde at jeg tilfeldigvis “dumpa borti” bloggen din. Så dem på Strikkesida på Facebook og vips var jeg hekta. Jeg er vel ikke akkurat direkte i målgruppen for bloggen din siden jeg er midt i 50-åra, men leser den hver dag og beundrer din måte å tenke på og måten du tar vare på de to flotte jentene dine og samboeren din på. Dine kreativitet og overskudd til å rekke alt er bare å ta av seg hatten for😄 Heldige er Otilie og Olivia som har deg som mamma og BT som har deg som kjæreste. Ønsker dere alt godt for 2015😊 jeg følger med dere😄 stor klem fra Kari Lise

    3. Så fine og positive innlegg du skriver skal man leite lenge etter! En fantastisk, kreativ inspirasjonskilde i hverdagen:D heldige er de som har deg rundt seg. Gleder meg til å fortsette å følge deg i 2015!:) ønsker deg et godt nytt år med lykke din vei:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg