Stillhet..

Når du er alene hjemme, hva liker du aller best å gjøre da? Det naturlige svaret ville kanskje vært noe slikt som, sette meg ned med en skikkelig jente-klisse-film med brus og sjokolade. 

Men jeg tar meg i det gang på gang, det er så vist ikke det jeg gjør. Når barna er lagt og gubben avgårde så skifter jeg over til vaskedamemodus så fort jeg har mulighet. Merkelig er det ikke? Jeg trur med meg selv at jeg hater å rydde og vaske, og det er noe huset stort sett alltid bære breg av. Men når jeg plutselig er alene på kvelden, noe som ikke er så alt for ofte så elsker jeg å rydde! 

Jeg trur det er fordi jeg nyter stillhet, og når jentene omsider er i seng og BT er bort så blir det så stille at jeg kan høre mine egne tanker. Ingen barnestemmer og ingen TV som surrer og går i bakgrunnen. Bare stillhet.. Det er som om hele hode tar en pause og starter med rehabilitering. Kanskje er nettopp dette behovet for stillhet også grunnen til at jeg startet å blogge i stede for å se på serier da jentene var 6 mnd gamle. Det å gjøre noe i total stillhet, AMEN!  

Og med et ryddig hus, belønnet jeg meg selv ved å gå rundt å knipse bildene over, for så å sette meg ned i sofaen med iskald Solo og mr.Mac på fanget. Håper dere liker å få litt husbilder å se på, for jeg synes det er alt for gøy å knipse.. 

Jeg klarer ikke helt å rydde ut julen enda. Noen flere som fremdeles har juletreet oppe?

Ha en fantastisk kveld ♥

33 kommentarer
    1. Hei,
      Har lest bloggen din lenge nå – bare ikke kommentert før nå.
      Må bare si at jeg synes du skriver kjempe fint! Blir så inspirert av energien din og kreativiteten din! Og så har du to nydelige barn og virker som en veldig nydelig person selv!
      Drømmer også om en gård en vakker dag og er så fint å se bildene fra deres. 🙂
      Her ble treet ryddet vekk istad, har ikke tid neste uke så da tenkte jeg at hvis jeg ikke tok det vekk nå ble det stående litt vell lenge kanskje. Hehe. 🙂
      Ønsker deg en flott uke og kveld videre! 🙂
      Klem fra fast leser <3

    2. Åh jeg vet hva du snakker om altså, selv uten unger men med et mannfolk som er i veien å sitter å ser på tv, frister det ikke rydde eller vaske. Men når jeg blir alene så kan jeg finne på å vaske opp kl 10 på kvelden bare for å få det unna 😛 Følelsen når man er ferdig ryddet er fantastisk 🙂
      Jula ble ryddet helt vekk i går, og det var en befrielse å få den bort så det å kjøpe noe nytt stæsj og nye blomster, gjør så utrolig mye. 🙂 Ha en flott kveld 😀

    3. Hus-bilder er kjempegøy!! Så gøy å se hvor fint dere har fått det!! Du er virkelig ei dame jeg ser opp til Stine!👍
      Stor klem fra Othelia

    4. Så fint dere har det 🙂 Godt nytt år forresten!
      Jeg skjønner hva du mener med stillhet, det er så godt når man får muligheten til å være alene.
      Så skjønne jentene er på videosnutten 😉 Har de begynt å snakke noen ord?
      Ha en fin kveld, klem 😉

    5. Så fint med litt husbilder:) deilig å rydde og ordne for seg selv uten andre;) God natt:-)
      PS: har du glemt å legge ut bildet på IG av sviblene eller er det i bakhodet?:)

    6. Du er så kreativ og har så fin stil!! Bloggen din er virkelig en inspirasjonskilde 🙂
      Jeg la godt merke til “pyntefatet” på blant annet første bilde, mulig du har skrevet det før men hvor har du fått tak i den? Det var kjempefint 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    7. Er det deres katt? 🙂 Visste isåfall ikke at dere hadde kattepus 🙂
      Hva heter han/hun? 🙂 Kjempe fin!

    8. Jeg er aldri aleine hjemme, men gjør akkurat det samme som deg! Forter meg med å rydde og vaske så fort sønnen er lagt i vogna, SÅ kan jeg sette meg ned med mac’en og et glass pepsimax velfortjent etterpå :p

    9. Hvor gamle er pusene deres? Jeg mistet min snart 15 år-gamle pus på mandag:( Jeg klarer ikke å komme over det forferdelige savnet og den grusomme sorgen. Mange forstår ikke, fordi “det var jo bare en katt”, men han var alt annet enn bare en katt, han var lillebroren og bestevennen min. Husker ikke engang et liv uten han, jeg var bare 4 år da vi fikk han. Beklager å plage deg med disse negative tankene, men pusen din var så nydelig, og bare husk å kos og sett pris på de hver eneste dag og hvert eneste sekund. Pusen min ble tatt til dyrlegen på mandag fordi vi trodde han var litt forkjølet, også sovnet han inn samme dag hos dyrlegen med oss 🙁 Livet kan snu så innmari fort, og jeg klarer ikke å tenke at jeg kan komme meg over dette.

    10. Julie: Uff, så trist å høre 🙁 Det er ikke lett når dyra forsvinner fra oss. Spesielt ikke de vi har vokst opp sammen med. Pusene våre blir 3 år i Mai 🙂

    11. Hei ☺ like Bloggen din masse du har så mange fine ting som du har ordna sjøl ☺ æ lure på den planten som er i boka…har du ordnet den selv ? I såfall hvordan?
      Hilsen Hilde 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg