Kastet ut og inn i noe nytt!

UUhæææ!!

Nå skjer det.. Jeg er kastet ut av mitt eget hjem, og på den måten har jeg også kastet meg inn i noe helt nytt. 

BT har pappaperm. Og jeg skjønner godt at han vil være alene med jentene, uten å ha en meg masende over seg som forteller at han må gjøre ditt og datt. Jeg har skjønt at det er slik vi mødre er. Mannfolka gjør så godt de kan, allikevel må vi nevne at rosa og rødt ikke passer sammen, eller at ting skal gjøres anneredes. Men spiller det egentlig noen rolle? Barna er vel like “happy” med en body på vranga eller med rosa strømper og rød kjole. Jentene elsker han jo, skikkelig pappadalter, så det føles godt å kunne la de tre være “de tre musketerer” for en periode. 

Hva jeg skulle begynne med nå som BT har startet sin pappaperm har jeg holdt hemmelig helt til i dag. Ikke for annen grunn enn at jeg ikke var klar for å innrømmme det ovenfor meg selv. Jeg har tross alt vært hjemme i nesten to år, så det å kaste seg ut i noe nytt gjør en litt sjelven. 

Mange har spurt meg hva jeg jobber med og hva jeg skal når permisjonstiden er over. Vel permisjonstiden min var over i februar 2014, så det er jo en liten stund siden. Jobben min er utrolig nok denne bloggen. Rart egentlig, det var jo ikke akkurat det jeg hadde forventet da jeg i september 2013 skrev mitt første blogginnlegg. 

Så hva skulle jeg da finne på nå som BT begynte i sin perm med jentene? Jeg kunne begynt å jobbe, tjene enda mer penger, eller jeg kunne bli student igjen og åpne opp for flere muligheter og få en jobb senere i livet som jeg forguder langt mer enn å stå i en klesbutikk som har vært min tidligere jobb. 

Etter at jeg startet på denne bloggreisen, har jeg åpnet øynene for helt nye stier i livet mitt. Jeg har sett så mange jobber jeg drømmer om å en dag ha en stilling i. Skrive for magasiner, jobbe med reklame, jobbe med andre blogger, fordype meg inn i nyhetssaker, skjønnhet og mote. Og i dag, tar jeg det første skrittet..

Jeg er student igjen!

Med mitt eget kontor til og med. Jeg valgte å studere på nett for å få fleksibiliteten i studiet, samtidig som jeg kunne slippe en lang reisevei til og fra skolen. Jeg har tatt grunnmedisin på nett tidligere, så jeg er kjent med dette. Men jeg vet at det krever disiplin og strenge rutiner. Det at jeg kan reise vekk og sette meg på kontoret til BT som uansett er hjemme med twinsa gjør det lettere å gjøre dette skikkelig. For jeg har ingen planer om å bare komme meg igjennom det. Jeg skal kunne faget når jeg er ferdig! 

Ønsk meg lykke til ^^,

Bloggen skal fremdeles fortsette akkurat som før, så ikke fortvil 🙂  

47 kommentarer

Siste innlegg