Frihelg

En hverdag for meg består av uendeilig mye planlegging. Dette er helt nødvening om jeg skal klare å komme meg igjennom alt jeg skal eller burde fått gjort i løpet av en dag. Noen ganger tenker jeg kanskje jeg har tatt meg vann over hodet når jeg oppsumerer alt jeg gjør for tiden, men igjen så er jeg personen som liker å ha mange jern i ilden. For øyeblikket er jeg 50 % hjemme med jentene mine, de har begynt å stå opp tidligere og føler heller ikke de trenger dagluren mer, så fra kl 8 om morgen til 19 om kvelden går det stort sett i ett. Jeg klarer å få inn tid til å jobbe litt med bloggen samtidig som jeg er hjemme med jentene, for selv om jeg er hjemme har jeg ikke en betalt permisjon. Jeg må jobbe for kronene, jeg er bare heldig som kan gjøre det i hjemmet og til de tidene det passer best for oss alle. De resterene 50 % sitter jeg på et kontor, jeg er jo student, og selv om jeg ikke trudde jeg var klar for det synes jeg det er veldig spennende og morsomt å studere igjen. Jeg sitter som regel og jobber ett par timer med blogg og mail i kontortiden min også, for jeg har så alt for mye jeg skulle gjort gjerne ett par dager i forkant. 

Kl 19 er det leggetid for de to små, BT og jeg samarbeider alltid med legging, det faller jo veldig naturlig når vi har to, det blir en på hver. Så snart jentene er i seng, kler jeg på meg og reiser til stallen. Og kl 21 er jeg stort sett hjemme igjen. Da blir jeg ofte sittende med mer jobbing, bloggrelatert eller syrelatert. Blogger, designer, student og mamma i tillegg til samboer, hjem, hest og hund er til tider litt heavy – men jeg føler meg priviligert og ville ikke byttet bort noe med mer fritid. Tv er rett og slett ikke noe for meg, jeg ser på det som “å kaste bort verdifull tid”. Sikkert et snev av ADHD 😉 

Men denne helgen!! Åh, hellemåååne! En hel helg sammen med kjæresten min og en hel gjeng fra Re som har etablert seg her i Oslo. Hvert år har vi en festivaldag hjemme hvor hjemmbygda sine artister spiller, og i dag har de leid rockefeller. Det er bare så vanvittig kult at så mange fra bygda stiller opp selv her i Oslo. Vi er oppvoskt og bor på et lite sted, så det blir fort slik at alle kjenner alle.

znEiEpDxoz

I går var vi 14 stykker til middag, før vi reiste til et utested hvor ei venninne med bandet sitt spilte. Nå har vi akkurat spist en laaang og deilig frokost sammen med tre andre venner her på hotellet og vi jentene er nå klare for litt Osloshopping, mens guttene skal på pub. Dette er litt av et avbrekk fra min normale hverdag. Jentene er hos pappa, jeg ringte han kl 9 til morgen i dag og det første han svarte meg med var “det går så bra vettu” 😀 Det er veldig rart og være borte fra snuppene, men samtidig så vet jeg at vi alle har veldig godt av det en gang i blant!

Vel dere, her ble det mye skrift, så jeg får avslutte og gå ut hotelledørene og inn i et kjøpesenter ^^,

GOD HELG <3

8 kommentarer
    1. Heei!
      Elsker virkelig bloggen din!<3
      Tenkte jeg kunne komme med et lite tips til døde-roser problemet ditt. Vi hadde det samme problemet her hjemme,og en dag når mamma var på butikken å sto og så på roser,så kom det en dame bort å sa at hun skulle droppe den lille rosenæringen som følger med og heller ta oppi ca 1-2 ts sukker(ikke ta for mye). Og det fungerte utrolig bra,og nå er det det eneste vi bruker,og da holder de i rundt/over 1 uke 🙂
      Vi har selv varmepumpe i stuen på rundt 23 grader,og fyrer også ofte i ovnen. Så prøv med litt sukker 😉
      Ha en fortsatt fin lørdag,håper det løser problemet 🙂

    2. Det var så hyggelig at dere kom i går, det satte vi pris på! Kos deg masse videre i Tigerstaden med shopping og mere konserter:) det er vel fortjent!

    3. Hei! Jeg lurte på om du ikke kan vurdere å sy slike “babynest” som er så populære for tiden? De selges jo knalldyre, hadde vært topp om du kunne sydd en slik for så å legge ut framgangsmåte på bloggen 🙂 Det tror jeg hadde slått ann!
      Har selv begynt å sydd litt etter inspirasjon fra deg, Tusen takk for at bloggen din er til, du er en stor inspirasjon for mange, mange fler, det er jeg sikker på 🙂

    4. Kan du skrive et innlegg om hvordan det er å være nettstudent? Hvordan er veilederne? Hvor raskt får du tilbakemelding? Ville du heller gått på skole? Er det krevende å lære seg alt på egenhånd? 🙂 Jeg skal selv kanskje ta ambulansefaget over nett neste år, derfor lurer jeg på hvordan du synes det er 🙂 Selv om det du går og det jeg skal er veldig ulikt 🙂

    5. Hei
      Som mamma til en med ADHD vil jeg bare si at å klare å organisere dagene slik du gjør og få gjort så mye som deg er det absolutt motsatte av ADHD. Selv om en med ADHD har mye energi klarer man som oftest ikke å få brukt den til noe nyttig. Synes kommentarer som det du kom med her vitner om lite kunnskap og mener generelt at man ikke skal “slenge rundt seg” og “tulle med” med diagnoser man ikke har førstehåndskunnskap om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg