Boys Will Be Boys

Det er så utrolig kult at så mange engasjerte seg i guttemodellen jeg delte med dere i går. Her kan dere se hvor viktig det er at dere kan være med på å velge ut og bestemme modeller. Ingen vet alt, men alle vet litt og sammen kan vi hjelpe hverandre. 

Jeg har tatt til meg deres gode råd, så i dag fartet jeg avgårde til stoff og stil med jentene, inspirasjon og motivasjon på topp etter alle tilbakemeldingene. Da jeg kom hjem tok BT med snuppene ut, og jeg fikk tid til å tegne opp nytt mønster og sy en ny modell, med lengre bryst og smalere buksedel.

Nå er jeg så spent på hva dere synes, eller om jeg forsto hva dere mente. For det var veldig mange som ønsker buksedressen med “mer skjorte”/ lavere liv og i en smalere modell. Jeg rakk ikke ta så mange bildene av frøkna, men jeg håper disse i hvertfall kan gi et innblikk i det nye designet – barn i bevegelse er det i hvertfall, og det er jo det jeg har laget plagget til. 

Jeg savner en liten gutt og kle opp når jeg sitter å syr guttemodeller. Jeg er jo egentlig veldig uerfaren i dette, men det er jo så gøy å sette seg inn i andre snitt og sømmer. 


Når jeg i dag ser denne sammenlignet med den jeg sydde i går, så er jeg veldig enig med dere at den ble mye mer guttene slik. 

Så til spørsmålene:

Først og fremst, hva synes dere om denne modellen?

Og så til beina. Det kom inn forslag til endringer på beina. Den forrige modellen hadde stikk i bunn. På denne har jeg bare laget oppbrett, noen ønsket å fjerne strikken fordi den lettere fester seg på leggen. Andre ønsket seg korte bein slik at de kunne ha strømpebukse under. Hva tenker dere om oppbretten? Med oppbrett faller den pent tilbake når barnet reiser seg etter lek i rare stillinger, og til de som ønsker å ha den kortere kan den brettes opp til ønsket lengde. 

Så hvordan ønsker dere å ha kanten ved ankelen? 

På forhånd, tusen takk for alle tilbakemeldinger. Selv om jeg sitter med symaskinen så føler jeg at plagget er laget av “oss” og ikke “meg” alene, det synes jeg er skikkelig kult! 

104 kommentarer
    1. Likte den forrige modellen, men denne var enda finere! Veldig stilig, og mye mer guttete med de endringene du har gjort nå^^ Synes det var litt kult med buksebena sånn du hadde det nå, men kanskje mer upraktisk…Så vanskelig.. Men igjen- den der ble sinnsykt bra!
      Ha en fin kveld, herlige deg 💜

    2. Strikk i beina! Ellers PERFEKT 🙂 Denne kommer hvertfall jeg å kjøpe til min gutt om den kommer til salgs 😀

    3. syntes denne ble kjempe fin! liker at fargene er litt mørke uten at de blir for mørke på en måte? + at den ser veldig behagelig ut! håper denne kommer i butikk! gutten min kommer i midten av september å denne bukse dressen hadde sett kjempe søt ut på en mulatt gutt 😀

    4. Karoline: Stikk i beina ja 🙂 Blir spennende å se hva flesteparten vil ha. Det er heldigvis enkelt å gjøre om, hvis det er strikken som “vinner”
      Tusen takk for tilbakemeldingen 😀

    5. renate: Tusen takk 😀 Åh, gratulerer så mye med en liten gutt i magen, kjenner jeg blir litt misunnelig nå som jeg driver å syr guttemodeller. Det er så gøy 😀

    6. Kan låne HJ, vettu. 😉
      Jeg likte denne veldig godt. Bestiller en til A når neste kolleksjon kommer. 😉

    7. Synes denne var en mer guttete 🙂 Har ingen liten gutt lengre, men hadde han vært liten hadde jeg nok kjøpt den 😀
      Kjempefin 🙂

    8. Hei Stine! Denne kommentaren kommer litt utenfor innlegget, men jeg spør likevel; kanskje du vil skrive et innlegg om aktiviteter hjemme sammen med dine små. Hva fyller dere dagene med når jentene dine ikke er i barnehage? Hadde vært veldig fint med litt innblikk og inspirasjon! 🙂

    9. Jeg likte begge modellene veldig godt! Men kunne tenkt meg et bånd eller tykkere søm i livet der fargeovergangen er. Stå på! Du er kjempeflink! Masse lykke til, og håper den blir med i sommerens/høstens kolleksjon!

    10. Denne var veldig fin:) blei litt mer gutte stil. Den forgje blei litt jenteaktig. Men var kjempe fin:) gleder mæ til å kjøpe den, når den kjæm ut:) hilsen guttemamma

    11. Denne var mye finere, dersom eg skulle kjøpt buksedressen til guttene mine ville eg hatt lomme på siden av buksa -blir litt tøffere/guttete

    12. Veldig tøff! Litt nysgjerrig på hvordan du syr oppbrett?
      Er det knapper mellom bena slik at det blir lett bleieskift? For det er alfa omega for meg. 😊

    13. Sa: da overlocker jeg bare kanten i bunn og bretter opp, fester den med noen sting for hånd.
      Det blir knapper mellom beina om den går i produksjon ja, men det er så mye mer jobb at jeg ikke syr det til jentene, nå som de er så store 🙂

    14. Sa: sant sant 🙂 den er jo god og vid også, testet faktisk i stad da Otilie hadde den på og det var enkelt å tre ut beina når alle knappene var åpne uten å ta av ved skuldrene 🙂

    15. Synes denne ble mere guttete. Men kunne fortsatt ha ønsket den med strikk nederst og i shorts lenge, slik at man kan ha strømpebukse under:)

    16. Så tøff! likte den mye bedre enn den forige, denne her var tøffere til gutter 😀 skal absolutt kjøpe den til sønnen min =)

    17. PERFEKT!
      Denne ble enda finere enn den forrige 🙂
      Usikker på strikk vs. brett.
      Synes selv strikk er mer praktisk 🙂

    18. Veldig fin! 😀 Men ville hatt strikk i beina, så lenge buksebeina er lange nok pleier det ikke å være noe stort problem med at strikken går opp på leggen 🙂
      Og det hadde kanskje vært fint med en “annerledes” overgang mellom fargene, i livet der. Kanskje et slags “belte/remse” med en annen farge 🙂

    19. You nailed it !! 👍
      Ja, denne vil eg ha til min lille rakker 🙂
      Men til kolleksjonen så ville eg lekt med flere farger, typ tre like dresser men i forskjellige farger, er så utrolig vanskelig å finne fine klær i noe annet enn blåtoner og grått til gutter.
      Siden der e så mange som ønsker shorts versjon, Kanksje du kan ta med en sånn liten flapp (i mangel på bedre ord) som du tar rundt opprett hvis man vil ha den som shorts, skjønte du ka eg mener?? 😛
      Haha blei mye dette, stå på Stine du er fantastisk flink !! 😊😊

    20. Kjempefin 😀 Er ikke akkurat mye å sette fingeren på, men jeg synes kanskje det hadde vært kult med lommer på buksedelen:)
      Du er så flink!!

    21. JAAAA! Denne var skikkelig fin og guttete👍 håper å få tak i en slik til høsten 😊 du er dyktig 😊

    22. Syns den var veldig fin og tøff på samme tid, alt du får til! Men hvordan hadde det blitt om knappene ikke gikk så langt ned, blir den da vanskligere å ta på? Og hvordan hadde den vært med vanlige knapper? 🙂

    23. hei, jeg synes guttemodellen ble mye finere nå og mer guttete! 😀
      Over til noe annet…hva var det du fikk av BT hehe, kjenner jeg ble skikkelig spent når du skrev den var stor og tung! 😀

    24. Det var akkurat dette jeg mente 🙂 jeg syns det første var fin også, men ble enda bedre til gutt nå ja. Kjempe fin! Denne vil jeg ha til gogutten min! Syns det var fin i beina med oppbrett. Jeg syns det også gjorde den litt tøffere.
      Så noen over her ønsket seg et innlegg om tips til aktiviteter hjemme med barna. Det kunne jeg også tenke meg. Kjenner ikke så mange her vi bor, og gutten min er veldig aktiv og kjeder seg lett, så tips til aktiviteter hadde vært supert 🙂

    25. Åh! Perfekt!!! Flink du er:) stemmer for strikk i beina, men den kjempefin uansett hva det blir! 😀

    26. kjempefin!
      Hva med å sette et sånt hempebånd inni buksebenet, slik at man kan brette opp og feste med knapp på siden over kneet, for de som vil bruke den som kortbukse med strømpis under? Du vet sånn som mange guttebukser på H&M har om sommeren..
      Klem

    27. Ja nå ble den mye mer guttete! Kjempe fin! Kunne gjerne også sett den i ensfarget, blitt litt som en kjeledress og veldig gutt! 😜

    28. Denne vart bedre! 😃 – og jeg hadde gjerne kjøpt denne til min gutt… Se for deg gutt/jente tvillinger i disse dressene – i matchende farger! Jeg dååååner!!! 😃😃
      Likte veldig godt oppbretten på denne… 👍
      Kjempefin – skulle ønske tvillingene mine var litt mindre… 😄😄

    29. Jeg er kjempeimponert over syferdighetene dine, og kreativiteten din. Versjon 2 av guttedressen ble knallkul, og jeg er sikker på at den kommer til å selge!
      Jeg er litt motstander av “jentete” og “guttete”, ikke helt fanatisk, og har god forståelse for at litt ulike snitt kan være praktiske, og så lenge klær til begge kjønn lages praktiske med mye bevegelighet skal jeg i grunn ikke klage (mange jenteklær er pene og pyntelige, og mindre praktiske å utfolde seg i fysisk lek i, men har ikke dette inntrykket av dine!). Jeg vil alikevel “utfordre” deg til å lage en tøff/kul jentemodell til høsten også! Jeg digger de nostalgiske heldressene dine, for jeg syns de er så retro og kule (og virker praktiske), men jeg kjenner mange små jenter som er veldig tøffe og kule og modige, og skulle ønske det var mindre automatikk i tanken “søte, pene klær til jentene, og kule, tøffe klær til guttene”. Jenta di ser jo super ut i guttedressen 😀
      Ei jente på fem jeg kjenner ønska seg spiderman-truse til bursdagen sin. Det finnes ikke det, uten pose til guttetiss.. Litt synd synes jeg.
      (Ikke at jeg skal “pålegge deg” å designe superheltklær til jenter altså, men syns det var tankevekkende når jeg kikka etter det til henne i butikken 😛 )

    30. Likte denne best! Utrolig fin 😀 Hadde også vært kjempekul med påsydde bukseseler og kortbukse til sommeren! Siden overdelen også er kortarma.

    31. Denne synes jeg var veldig fin! Praktisk og behagelig for barnet, og synes egentlig både jenter og gutter kan bruke den. 🙂
      Hva er egentlig den største forskjellen på strikk nede ved bena vs oppbrettet? Synes oppbrettet er finest, men ser noen kommenterer at det er best med strikk?
      Du er kjempeflink! Og det er så flott at du tar deg tid til å svare alle som kommenterer. Heldig ER jentene dine som har en mor som deg! 🙂

    32. Kjempe kul! Denne versjonen er enda finere enn den andre! 🙂 Kjøper den gjerne til min lille gutt om den kommer for salg 🙂

    33. Kamilla: Tusen takk, så hyggelig å høre 🙂
      Forskjellen er nok mest smak og behag. Jeg har vært mest glad i strikk selv da flere bukser uten dette har blitt for lange og skridd forbi ankel og over foten. Med en strikk stopper den ved ankelen for der er det smalest 🙂

      Tusen takk, igjen ^^, Ja, det er veldig viktig for meg å svare lesere så langt jeg klarer. Bloggen hadde jo ikke vært noe uten dere. 🙂

    34. Stine: Ja, du har gode poeng 🙂 Men jeg vet jo også at det er mange som bruker en kombinasjon av gutt- og jenteklær for å få denne kule og modige jenta frem, en t-skjorte fra guttesiden og en bukse fra jentesiden for eksempel:) Det er jo veldig stilig.

    35. Anonym: Tja, lommer er kult det, men vet ikke om det blir så fint på denne som har legg og mye stoff ved buksepartiet. Redd det kanskje blir litt mye? Men hva vet jeg 🙂 Jeg tar det med meg videre i hvert fall. Ser flere har nevnt det.

    36. Lisa: Hvis knappene ikke går helt ned blir det vanskligere å skifte bleie uten å ta den helt av, eller sy i åpning i mellom beina. Det er mulig det blir knapper i stedet for trykk-knapper. Det er jo litt penere, men samtidig mer jobb og få på og av 🙂

    37. Guttemamma: Tusen takk !! 😀
      Jo, om den går igjennom blir det nok tre eller fire versjoner med fargekompinasjoner, og jeg kommer nok helt sikkert til å ha en liten fargeavstemning med dere 🙂

      Ja, jeg forstår “flapp” ^^,

    38. Knallfin buksedress! Du er så inspirerende! Hvilket stoff bruker du til denne dressen? Er helt grønn på å sy barneklær, men får jo så lyst til å prøve meg når jeg ser alt det fine du lager:)

    39. Fikk Mail med virrevapp igår om at de hadde oversolgt på buksedressen jeg bestilte i lakserosa men at de sendte med i lyserosa. Ble så utrolig skuffet, fikk bestillingsbekreftelse 8 min etter lanseringen så hadde virkelig forventet å få min orginale bestilling. Jeg er ikke noe fan av babyrosa på ei som er 14 mnd så kommer nok til å sende i retur. Får se om jeg gidder å handle hos de i senere anledning. For meg virker det noe amatørmessig.

    40. Kjære vene,,,
      Nå har jeg sett igjennom bloggen din og er så superimponert av deg og jeg skulle sååå ønske jeg hadde noen å sy dette til. Men kanskje jeg får noen barnebarn snart😊 Du er så kreativ og superflink, og så knallsøte jenter du har👯 Vil bare ønske deg alt godt videre, og fortsett og sy! Hilsen fra meg😊

    41. JA! Denna var utrulig fin! Hadde vore fint å kunne kledd opp min lille gut på 5 mnd i ein sånn i sommar! Du er berre så utrulig dyktig 🙂 Du får meg til å vurdere å ta i bruk mi mors symaskin… 🙂

    42. Kristina: Dette må jeg bare beklage, jeg styrer dessverre ikke den biten. Jeg forstår at du ble skuffet av dette. Jeg vet ikke helt hva jeg kan få gjort for deg, men virre vapp har aldri hatt så stor eksplosjon av salg, noe som vil være bedre forberedt til neste kolleksjon. Beklager så mye, jeg skal høre med Lise.

    43. Mary Anne: ^^, Så hyggelig, tusen takk! Da får du håper på noen barnebarn snart. 🙂 Mamma fikk også tatt opp sy-interessen da hun fikk barnebarn 🙂 Det er jo så gøy.

      Ha en strålende dag!

    44. Nydelige klær du lager! Er helt målløs!
      Men anbefaler deg å sjekke ut kardashiankids nye kolleksjon for gutter, kom over en buksedress i grå som var ganske lik din 🙂

    45. Fantastisk!! Denne ble så mye bedre. Faktisk perfekt 🙂 har så lyst til å lage mønster jeg også, så nu ble jeg enda mer inspirert

    46. Hei😊 denne var veldig fin! Jeg liker vanligvis veldiggodt strikk nederst, men hvis det funker med brettekanten for å gi litt tyngde så er jo dette penere.. Min gutt på 1år og 5mnd stiller gjerne opp som model hvos du trenger en skikkelig gutt (bor i Stokke;- )

    47. Denne dressen var veldig fin! Jeg er imidlertid litt usikker på todelt farge på topp- og underdel. Eller kanskje det hadde blitt annerledes med en annen overgang; belte, gylf e.l. Og strikk i beina er praktisk og noe vi liker til vår lille, selv om jeg syns det var fint med oppbrett. Kommer vel an på når kolleksjonen blir sluppet, men hadde sikkert vært fint med denne i shortsmodell også. 🙂

    48. Knallfin!!blir veldig imponert og motivert av deg! Eneste jeg kunne ønske meg i tillegg er at brystlommrn var firkantet . Og kanskje slike knappeløsninger på ermenden og bukseenden som man har på sommerskjorter for voksne.som holder ermene oppe og ser litt fancy ut:)hvis du skjønner hva jeg mener

    49. De endringene du har gjort, er akkurat de endringene jeg skulle til å foreslå på det forrige innlegget. Dette ble kjempefint! Men ikke gjør nå mer med det. Belte, f.eks (som jeg ser er foreslått), ville fort fått antrekket til å se ut som et kostyme. Jeg har guttebaby selv, og synes livet på denne modellen var mye mer kledelig <3

    50. Så utrolig fin! Helt perfekt! Ser virkelig min gutt på 1 1/2år gå i denne buksedressen. 🙂 Håper den kommer for salg. Hadde kjøpt to 😉

    51. ååååh, Stine! Du er SÅ god!Det er kanskje litt rart at jeg som en 17 åring stikker innom bloggen din en gang i blant, men du er så motiverende i så mange forskjellige felt. er så glad for at det finnes sånne folk som deg og du må bare stå på videre!
      Jeg, som flertallet her, mener også at denne var mye finere enn den andre. Den var, som nevnt lengre oppe, mer “guttete”
      Ha en fin kveld videre. Klem!

    52. Den var råkul 😀
      Strikk i bena tror jeg er det mest praktiske, men var kjempe fint med brett også!
      Denne ble mye mer guttete, og at du har valgt knapper så lang ned er genialt^^
      Håper det blir en slik type med i høskolleksjonen, strømpebukse kan være under selv om det er strikk i bena 🙂

    53. Denne ble perfekt! Kjempe kul! Hvordan man bør gjøre det med bein ol har jeg ingen ide på da jeg ikke har noen små og vet hva som er praktisk. Honnør til deg! disse ble kanon bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg