Hjemmesydd Vårkåper til Twinsa

Da jeg sist var på stoff og stil, som forøvrig var denne uken fant jeg ut at jeg måtte ha med noen stoffer til en ny vårkåpe til jentene. Ikke bare begynner vinterkåpen å bli for varm, den begynner også å bli for liten 🙂

Jeg var i avdelingen på stoff og stil som heter “utendørs stoffer”, der finner du alt fra boblestoffer til vanntette stoffer du kan sy regntøy av. Ytterstoffet er av 100 % ull, desverre ligger ikke stoffet ute på hjemmesiden deres så jeg får ikke delt link. Foret er av sateng i fargen pudder

Jeg brukte mønsteret jeg tegnet opp da jeg sydde de første kåpene til jentene (her) og gjorde det bare litt større 🙂 

Kåper tar litt tid å lage, men gud så gøy det er. Da jeg tegnet mønster brukte jeg en jakke jentene hadde fra før som mal til delene mine 🙂 Dette kan dere gjøre også, for jeg vet ikke om jeg får tid til å dele oppskriften på disse riktig enda 🙂 Fargen på jakken er dyp lakserosa, en fantastisk farge i virkeligheten, men en vanskelig farge å ta bilde av uten at den “skifter” farge. Bildene under som er tatt inne (til tross for dagslys) har fått en “gulere” farge av hva den egentlig er, bildene av jentene ute viser fargen mye bedre slik den ser ut 🙂 

Håper dere liker kåpen 🙂 

 

53 kommentarer

Siste innlegg