Bursdagsgaven fra BT

Ser dere denne lysestaken? Så klart gjør dere det, så jeg kan heller spørre dere, vet dere hvem som har laget denne? 

Det er meg det! Er ikke det bare såå kult?! 

Nå har jeg holdt spenningen lenge nok gitt, det er så mange som lurer på hva jeg fikk av BT til bursdagen min. Han var veldig hemmelighetsfull og lur dagene før bursdagen, ikke minst stolt over påfunnet sitt. Han sa “enten så blir du sikkelig glad, eller så blir du det ikke, men da kan vi selge den igjen”
Jeg hadde virkelig ikke den fjerneste idé om hva det kunne være, men da han sa at jeg måtte åpne gaven i låven begynte jeg virkelig å lure, så slo det meg. “Det må være en sykkel”, jeg var bombesikker på at det måtte være det, men feil tok jeg. 

I låven var det ingen sykkel som ventet på meg, det var en dreiebenk. 

En dreibenk er vel kanskje ikke jenter første ønske på gjennomsnittsbasis, men BT kjenner meg og denne gaven var den kuleste gaven jeg kunne fått! Jeg ble helt gira, og drit glad rett og slett. 

Det som var så sykt kult, var at jeg ikke hadde ønsket meg dette, og hadde derfor aldri gjettet meg frem til gaven. Men for noen uker siden så viste BT meg et par treglass han hadde dreid for 11 år siden etter å ha ryddet i et skap. Jeg har aldri vært borti en dreiebenk, så jeg gravde og spurte om hvordan han hadde laget glassene. Dette resulterte i at han måtte vise meg noen filmer på youtube. Han oppdaget hvor mye jeg tente på disse filmene, som vi måtte se flere av siden jeg syntes det var så kult. Så BT oppfylte drømmen min om å dreie, ved å kjøpe en dreiebenk til meg. 

Dere vet jo godt hvor glad jeg er i håndarbeid og det å lage ting selv, så dreimaskinen traff meg rett i hjertet. Og det er så utrolig gøy, ganske så enkelt også faktisk. Så her kommer det nok til å bli mange lysestaker fremover. Haha. Men jeg har i veldig lang tid ønsket med slike stooore lysestaker av tre, men de koster jo virkelig en formue, de fine jeg har funnet har koset mellom 1000 og 2000 per stykk. Nå kan jeg felle noen trær i skogen vår og lage dem selv, hvor kult er ikke det?? 

Dette hadde dere vel ikke gjettet ? 😀

 

21 kommentarer

Siste innlegg