Mamma-alene-tid

/Reklame og annoselenker i innlegget/ 

Dager hvor jeg er litt for sliten til å gjøre noe kreativt på kvelden tar jeg til tider en velfortjent velvære-kveld. Et øye på tv mens jeg lakker litt negler med en kaffekopp eller et glass med cola zero – blir ikke stort bedre egentlig ^^, 

Fillern heller! Jeg husker mamma kunne sitte en kveld og ta et fotbad til huden var myknet opp for så å file tørre og sprukkende heler. Jeg skjønner at jeg begynner å bli voksen selv, når huden under beina begynner å ligne mer og mer på mammas med hard og tørr hud. Jeg er vel ikke alene om det.  
(Håper ingen har fotfobi)

Føttene blir fort glemt bort når vinteren kommer og tærne blir gjemt inn i tykke ullsokker. Vinteren er også tiden for ekstra tørr hud, så nå var det på tide å ta et grep. Heldigvis er det enkelt og raskt å gjøre noe med “tørre-spukkende-heler-problemet.”

Alt du trenger er egentlig en fotfil og en god fotkrem. Jeg har fotfilen fra OPI som dere finner HER, den er utrolig god – virkelig et produkt jeg kan abefale. Og fotkremen fra OPI → HER.  Kremen er like bra som alt annet fra OPI, jeg elsker denne serien. Feet by OPI tilfører fuktighet med shea butter, aloe vera og botaniske ekstrakter. 

Og vips var føttene mine ti år yngre

Jeg synes også det er fint med negellakk på tærne. Det beste er jo at neglelakk på tærne sitter så lenge, neglene vokser saktere enn på fingrene, og det er ikke like mye slitasje. Med OPI neglelakk da i tillegg sitter den til jeg blir lei og vil ha en ny fresh farge. 

Jeg starter og avslutter med Start to Finish lakken fra OPI – denne digger jeg siden den har neglforsterer, base coat og top coat i et og samme produkt. 

Jeg valgte fargen – Isn’t That Precious? – på tærne (ops: Fargen ser mye mer rosa ut på bildet hos Makestyle enn den er i virkeligheten, den har en veldig nydelig dus rosa farge slik som bildene mine viser) 

Og når føttene blir vakre, må nesten firgrene få samme behandling. Jeg lakket tær og fingre om hverandre slik at neglelakken kunne tørke i mellomtiden. 

På fingrene, la jeg først Start to Finish, og så to lag med den samme lakken fra tærne – Isn’t That Precious 
Valgmulighetene fra OPI er MANGE, se hele samlingen hos Makestyle HER

Og så over til noe gøy. Jeg synes det alltid er spennende å gjøre noe litt annerledes enn å legge en lakk på alle neglene, så denne gangen laget jeg en Fade Effect på neglene. 

Det er veldig enkelt, du trenger en liten sminkesvamp, dette får man for eksempel hos H&M til en billing penge. 

Så legger du fargene du ønsker å bruke etter hverandre, pass da bare på at det er bredt nok og høyt nok til å dekke hele neglen. 

Jeg har som dere kan se brukt tre forskjellige farger som passer veldig godt sammen, fra bunn: Ate Berries In The Cnrise, Kiss Me On The Tulips og Isn’t That Precious

Så er det ikke verre enn at du trykker svampen over neglen et par ganger til du får ønsket resultat. 

Jeg avsluttet jeg med et nytt lag Start to Finish og Voilá! Så enkelt blir du ti ganger freshere 🙂 Slik føler i hvert fall jeg det. 

Makestyle har reduserte priser på en rekke av lakkene sine, så nå gjelder det å kjøpe de nye fargene du har ønsket deg 🙂 

Følg Makestyle på facebook om du ønsker å få med gode kampanjer og tilbud. 

8 kommentarer
    1. Oi, så stilig det ble på de nederste bildene! Dette har jeg aldri sett før. Jeg kommer nok aldri til å gidde å styre sånn med neglene mine ettersom jeg ikke kan ha neglelakk på jobb (sykepleier på sykehus) Men gud så fint det var! 😀 😀 Hmm, kanskje i sommerferien.. 😀

    2. Men når du dytter svampen nedpå må det da komme fryktelig mye utenfor? Fjernet du det med neglesaks fjerner eller hva gjorde du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg