Retro Påskeegg

Ja, så lo han da jeg sa at jeg skulle en tur til søsteren min og hente serviettsamlingen min på loftet. Hun har kjøpt barndomshjemmet vårt, så jeg har vel et par ting på loftet fremdeles. 
Han syntes vel det å samle på servietter var en litt merkelig greie å gjøre, men jeg hadde mange rare hobbyer som barn, så overrasket ble han ikke. 

Jeg har ikke sett samlingen på MANGE år, så jeg syntes dette var driit kult. I går var jeg på butikken og handlet inn for helgen, jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en pakke servietter slik at jeg kunne lage påskeegg, men så falt det ut av hodet igjen. Det var etter butikkbesøket jeg kom til å tenke på den store samlingen min fra jeg var barn. Og det kunne ikke blitt bedre, for i den samlingen er det servietter fra min farmor og farfar samt min bestevenninne, Stine, sin farmor. 

Så jeg startet jakten på de rette serviettene i bunken. Nå har de støvet ned på loftet så lenge at de fortjener å se dagens lys i et nytt format. 

Jeg hadde jo til og med system med post-it-lapper for hvert tema ^^, 

Denne aktiviteten kan selv ganske så små barn være en del av, men da er det kanskje en fordel å bruke isoporegg. Jeg regner vel egentlig med at alle vet hvordan man bruker hønseegg til påskeeggene. Men om det skulle vært noen som ikke har laget dette før så er det slik:

Med en tegnestift eller nål lager du et hull oppe og nede i egget. Det i bunn bør være litt større. 

Så er det bare å blåse det du er kar over. Ja, til du blir rød i toppen og hele egget ligger i bollen i stedet for skallet 😀 

Finn motivene dine på servietten og klipp ut. 

Jeg har brukt det samme limet som jeg brukte til bildeoverføring (Se innlegget HER), men jeg trur vel at man kan bruke hva som helst av flytende lim til dette. Lim på et godt lag på baksiden av servietten. Har servietten flere lag fjerner du de hvite slik at du bare sitter igjen med motivet. 

Fest på egget og dra forsiktig ut så mange bretter du klarer. 

Snuppene fikk tegne denne gangen og var stor fornøyd med det, det vil si jeg var så godt som ferdig da jentene våknet fra dagluren, så det var ikke så mye igjen å bidra med 🙂 

Til slutt malte jeg over et strøk til med lim over motivet.

GOD PÅSKE

#DIY

– Følg speiltvillingene på facebook – 

26 kommentarer

Siste innlegg