En første gang for alt.. CUPCAKES

I dag sto jeg opp 06:45, og grunnen til det var at jeg klødde så i fingrene etter å lage cupcakes! Haha. Er det mulig, jeg prøvde for første gang å lage cupcakes i går kveld etter jentene var lagt. Det skal sies at jeg en gang da jeg var 10 år og gikk på 4H så laget jeg muffins, men nei ingen cupcakes med fancy dekorasjon 🙂 

Jeg tittet en del på pinterest i dagluren til jentene i går, og kom over blandt annet denne kaka som jeg synes er helt fortryllende lekker

Og med det begynte jeg å søke rundt etter cupcakes og finne filmer på youtube der de kunne vise meg hvordan man kunne lage slike roser som beskrevet var så veldig enkelt!

Jeg var å handlet med jentene senere på dagen, noe dere kanskje fikk med dere om dere har lest forrige innlegg. På Hovsmarkes (som selger alt mulig rart eller fint) fant jeg også slike spøyte”spisser” (fagspråket er vist ikke helt på plass) 
Så da satte jeg i gang med bakingen klokken 21 i går kveld.

Jeg har fått en kjærlighet for hjemmesiden til Kristine, Det Søte Liv. Så hver gang jeg skal til å bake litt finner jeg en oppskrift hos henne. Ingen unntak denne gangen. 

Chocolate & White Chocolate Cupcakes som jeg har laget under finner dere oppskriften til HER
Denne oppskriften har jeg fulgt til punkt og prikke, men unntak av at jeg lagde halv posjon fordi det er en smakstest til jentenes bursdag. 🙂

 


Denne varianten er litt selvkomponert. Muffin-oppskriften er hentet fra Det Søte Liv – HER
Men i stedet for kremtypen som er med oppskriften lagde jeg en buttercream frosting fra DENNE youtube-filmen 

Smørkremen min ser slik ut når den er ferdig. 

Og for å løfte kaka litt har jeg fulgt DENNE youtube-filmen. Det er faktisk så enkelt så enkelt. 

Man blander opp litt av frostingen til en annen farge med konditorfarge.

putter fargen i kremspøyta, klemmer den sammen og åpner den igjen ..

.. for så å fylle på med hvit smørkrem i midten. 

Når da cupcakes’ene er kjølt ned …

.. er det bare å sprøyte på krem. Trikset for å lage rosene er å ha riktig sprøytespiss – den jeg har brukt heter 1M, hun i filmen bruker en som heter 2D, så det blir litt forskjellig blomster. Men jeg har i hvert fall forstått at taller skal være så lavt som mulig, for da er stjerna større. 

Under 15 sekunder tar det i følge IG-filmen jeg har delt:

1NI31Vjxj_

Og har du ikke et cupcakefat, så kan du enkelt lage det selv uten å bruke så mye som en krone 🙂 sett to eller tre tallerkner (ettersom hvor mange cupcakes du har) oppå hverandre med en glass i mellom tallerknene. Enklere blir det ikke 😀 

PS: Cupcakes’ene var nydelige! 

– Følg speiltvillingene på facebook – 

20 kommentarer

Siste innlegg