Sykepleieren

Med to dyre-pasienter, føler jeg meg litt som sykepleieren om dagen. 

Hesten har jo kommet hjem, og det er faktisk enda deiligere enn jeg hadde forestilt meg det. Hun får nå mosjon to ganger om dagen, om morgen er stalleier behjelpelig og setter Dronninga tre kvarter i skritte-maskinen før hun kommer ut på beitet, og om kvelden går jeg en runde med hun, trener litt i roundpad’en eller setter hun i skritte-maskinen mens jeg møkker og fikser.

På tirsdagen hadde jeg en ny veterinær på hun, som kom med et nytt behandlingsforslag. Så nå har jeg nytt mot og engasjement for Dronninga sitt bein og helse. 

Pusen vår blir stadig bedre og bedre. 
Nå maler hun igjen, hun vasker seg, spiser og drikker godt. Som sykepleier gir jeg hun medisiner hver dag og hjelper hun til katte-doen slik at hun får gjort sitt fornødne. Nok en grunn til å digge katter. Kun den samme dagen som hun ble påkjørt har hun tisset i liggende stilling på teppet. Men fra dag to viste hun tegn på at hun ville til doen ved å stirre mot den og dra seg noen cm fremover med frambeina. Jeg tok derfor å løftet hun til doen, støttet henne opp så hun klarte å sitte, og sekundet etter tisset hun som den mest veldresserte hund. Både urinering og avføring går som det skal, det var en del blod i urinen de første to dagene, noe som er helt over nå.
Hun har også begynt å gå forsiktig noen steg, beina er veldig gelé, noe som ikke er så rart siden bekkenet er løst. Men det er åpenbart at hun er bedre, og i dag morgens fant jeg hun i stolen oppe i andre etasje. Ikke aner jeg hvordan hun kom seg opp ditt, men det må vel bare bety at hun blir raskt friskere 🙂


  

14 kommentarer
    1. Fikk helt vondt da jeg leste om hva som hadde skjedd med pusen din, men heldigvis så høres det ut som om den er på bedringens vei nå! 🙂 Krysser fingrene for både hesten og pusen!! 😉

    2. Så fint å lese om hvordan du tar vare på dyrene dine! 🙂
      Har 4 katter selv, og hadde gjort akkurat det samme om en av mine hadde blitt skadet! Godt å høre at det går bedre med pusemor! 🙂

    3. Så godt å høre at det går bedre med pus 🙂 jeg tror katter tåler en trøkk bedre enn de fleste andre dyr og kommer seg overraskende fort på bena igjen 🙂

    4. Rettskriving.. Jeg dør litt innvendig når folk ikke bruker riktige pronomen 😖 Du kan ikke skrive “hun” hele tiden, noen ganger heter det “henne” eller “hennes”. ☺️
      God bedring til pus og hest!

    5. Hei 🙂 så bra at Hvem er på bedringens vei 🙂 det beste tegnet er at hun vasker seg selv, for det er det første tegnet på at de er på rett vei. Hvis en syk katt ikke vasker seg selv lengre, er det et dårlig tegn. Lykke til og masse god bedring 🙂

    6. Dette var hyggelig lesning. Og det høres ut som det går rette veien med pusen. Og hesten med. Må si jeg liker det. Spennende.

    7. Herlig blogg du har 🙂 Flotte dyr og barn. Bare et lite tips til grammatikken din. Du skriver kun “hun” og ved flere tilfeller kunne dette med fordel blitt byttet ut med “henne”.

    8. Enig med Linn her. Du må skrive riktig pronomen, ellers blir det vanskelig å lese. Når det er andrepersonen som gjøre noe (subjekt) så kan du skrive hun. Men når det er du eller noen andre som gjøre noe med andrepersonen (objekt) må du skrive henne. Altså: om kvelden går jeg en runde med henne, setter henne i skrittemaskinen, gir jeg henne medisiner, løftet henne til doen osv.. Ellers; super blogg 🙂 håper det går bedre med både hest og pus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg