Den egentlige sannheten

Huset dufter rent, blomsterne er klare, ja nå mange bare den siste pyntejobb før kakebaksten er i full sving! Bursdagen til jentene skal feires i morgen 

Nå lurte jeg dere gitt. Dette var det klassiske ekspemelet på bloggverden 😉  Hvor alt er skinnende rent, pent og ryddig til samme tid. For er det ikke slik, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg selv har klødd meg i hodet over hvordan folk klarer å ha så velstelte hjem til en hver tid med barn og travle dager. Sannheten er – du unngår bare å ta bilde av rotet, eller skyver rotet litt til side slik at bilde ser flott ut. 

Det er jo helt latterlig, spesielt for de som egentlig vet hvordan huset ser ut (min samboer blandt annet), men når det er sagt, ja så liker vi bedre bilder som ikke inneholder rot, for det gjør hele bildet rotete ironisk nok.

Mens den egentlige sannheten er denne:

To barn, en stresset mamma og tre dyr i huset som er i røytesesong 😉 Blir ikke ryggid og rent av det skal jeg fortelle dere. 

Men nå har BT tatt med jentene til en kompis med barn, så halleluja. Jeg skal sette på alt for høy musikk og få huset slik jeg drømmer om at det skal se ut hver dag.. 😀 

God lørdags sendes 😀

 

14 kommentarer
    1. For å trøste deg litt, så syntes ikke jeg du hadde det så gæli jeg 🙂
      Jeg har en unge og leiligheten min er snudd på hodet hver eneste dag og klesvasken…ja, nei den snakker vi ikke om >< Syns du er kjempe flink :)Klapp på skulderen 🙂

    2. Haha, Stine! Du er fantastisk – tenk at du forteller sannheten om bloggverden 😛 Lykke til med vasking og andre forberedelser :):)

    3. helt enig. det er litt for mye press på at man må være perfekt 24/7. tviler på at selv den mest ryddige personen bak en blogg har det ryddig til enhver tid. utrolig fin hund du har <3 ha en fin dag =)

    4. Synes ikke dette så ille ut med tanke på at du har to småbarn og 3 dyr. Har selv eneggede tvillinggutter på snart 3 mnd og synes det er en fin blogg du har!

    5. Kristin S: Kan være verre, skal være enig i det 🙂 men så gjorde jeg også et forsøk på å rydde senest i går ^^,
      Så hyggelig å høre, da er det ikke store guttene du har <3

    6. Må helt ærlig si at jeg liker det best når man viser frem fine bilde som gir inspirasjon! Synes det er lite inspirerende å se andres rot! Synes de bildene øverst ga meg mye! Men de nederste bildene hvor du skulle “få frem et poeng” minker lysten min til å lese blogg 😉 Man trenger ikke å lyve om at man har det ryddig, men ser ikke poenget med å skal ta bilder å absolutt vise frem rot – gir ikke mye 🙂

    7. Jeg syns det er bare bra om de som skriver blogger viser slike bilder av og til. Det er en falsk verden om alt alltid er rent og ryddig. Da har en vel vaskehjelp med andre ord, eller veldig lite tid til andre ting utenom å rydde. Jeg fikk min lille jente for ett år siden. Jeg ble så sjokket over hvor mye det var å gjør. Jeg følte dagene kun gikk i rydding og vasking og det ble aldri helt perfekt. En blogg er ofte et forbilde. Jeg tenkte 1000 ganger på hvordan alle andre klarte dette. Hvordan klarer de å alltid ha det rent og ryddig. At du legger ut slike normale bilder gjør ihvertfall at slike som meg føler seg tilstrekkelige vi også 😀 Takk for det 😀

    8. Dette var ikke ille 😀 da skulle du vært en tur hjemme hos oss hahaha. Lykke til med feiringen og gratulerer til de skjønne små 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg