Sy-kriise!!

Ohhh NOOO!!! Symaskinen min gikk i gulvet med et brak. Den så like hel ut, så jeg ryddet den bort og håpet på det beste. 

Men i det jeg skulle ha den frem igjen og begynner å sy så brekker nålen tvers av ved første tråkk på pedalen. – Fillern – Symaskinen har blir litt rammeskakk så nålen treffer ikke i hullet den skal treffe i. 

Det er skikkelig kriiiise når en av jobbene mine faktisk er å sy! Denne uka må jeg få sydd protoer til Kina, og i dag har jentene og jeg vært på stoff og stil for å handle inn det siste vi trengte, pluss en masse nytt 😀 

Så nå er jeg på låneren, måtte ringe mamma litt fortvilet og fortelle om krisesituasjonen. Og det er skikkelig surt egentlig, for en ny symaskin var vel ikke helt det jeg hadde planer om å bruke så mye penger på akkurat nå. Heldigvis har jeg fått låne mamma sin, og den er rolls royce sammenlignet med min ^^, Så nå får jeg sette igjen å sy kåpe til Kina.

Jeg gleder meg såå til å ta fatt på de nye stoffene. Jeg skal faktisk prøve å sy litt til meg selv denne gangen også, det blir spennende for det er ikke så ofte jeg tar meg tid til det 😀
 

21 kommentarer
    1. Huff så kjedelig… Eg må nok innsjå at min symaskin og synger på siste vers.. Men for nåken nydelige stoff! Trur eg må opp på S&S og sjå 😀

    2. Ahh, så kjedelig! Dumt når slikt skjer!
      Spent på å se det du skal sy! Og om du har litt tid til overs en dag, er jeg veldig interessert i en DIYinnlegg om å sy skjørt til seg selv! Gjerne ett havlhøyt i livet som holder “mammaflesket” inne 😛

    3. Uff for en uflaks! Det værste som finnes er å plages med symaskona. Min begynte å bli vanskelig og så slutta den å virke så jeg skrudde den opp, DET skulle jeg aldri ha gjort liksom for inni den er det sånn ca 1000 skruer i forskjellige størrelser….jeg kjøpte ny og den funker dunderkrutt 🙂 Sy til Kina? Den skjønte jeg ikke helt.. Ha en nydelig sydag 🙂

    4. Uffda, hørtes jo ikke bra ut men bra du har en så snill mor som stilte opp å lot deg låne symaskinen bort 🙂 Spennende å sy da, ikke det at jeg er så veldig glad i å å sy men høres veldig gøy ut om jeg hadde lært meg det da så hadde jeg sikkert sydd masse 🙂

    5. så kjipt at den ble ødelagt da.. får du reparert den eller må du kjøpe ny? 😛
      Hvilken symaskin ville du anbefalt til nybegynner sying forresten? Jeg har veldig lyst åå begynne å sy igjen(var brukbar flink for 15 år siden), men den symaskinen jeg har er utrolig gammel og det nytter ikke finne bruksanvisning til den – noe som gjør selvlæringen myye vanskeligere.. Regner med de på europris/obs til ca 1000,- kanskje ikke er det beste? samtidig frister det ikke så mye å bruke 10 000 på en symaskin heller..

    6. Hvilken symaskin er det du bruker til vanlig? 🙂
      Og hvordan finner du alle de fine stoffene, de gangene jeg er innom S&S så roter jeg meg bort og til slutt finner jeg ingenting jeg liker 😛 det er jo SÅ masse! Hvilken overlocktråd kjøper du? Har fått hørt at det støver så mye av de S&S har, men de er jo billigste jeg har funnet iallefall.

    7. æsj, så kjedelig..
      Apropos å sy.. Har tenkt på helt siden du la ut innleggene om oppussing av gangen deres oppe, at der burde du har sykrok! Lage et langt bord langs veggen og hyller over, sånn at du kan ha tingene fremme bestandig 😉
      Jeg holder på å lage sykrok hjemme hos oss, lei av å sitte ved spisebordet, og måtte rydde alt frem og tilbake. Føler jeg får sydd mer hvis hvis maskinen og utstyr er lett tilgjengelig. For meg blir det sy/hobbykrok da jeg som deg har mange prosjekter gående på en gang.
      Bare et tips;)
      Sånne hyggekroker med stol og lampe blir ofte mer et sted der man tenker at man skal kose seg, enn at det blir brukt.
      Klem

    8. Linemor: Jeg får sjekke om jeg kan få noe på forsikringen.

      Hvilke symaskin kan jeg vel egentlig ikke anbefale, siden jeg ikke kan noe som helst om ulike symaskiner annet enn den jeg selv har brukt. Det er en bernina bernette 46, som er en billig versjon av et velkjent symaskinmerke. Koseter i over kant av 2000,- trur jeg.

    9. Ann Siri: Jeg har hatt en symaskin som heter bernina bernette 46. Det er en av de billigste symaskinene fra et velkjent og bra symaskinmerke.

      Hehe, si det. Er ikke lett når utvalget er så stort, enig i det.

      Jeg bruker overlocktråd fra stoff og stil.

    10. Hedda: Hehe, blir nok ingen permanent sykrok der nei. Klarer ikke å se på rot, så det ville blitt alt for rotete for meg, og jentene sover rett ved siden av også så det er nok ikke så gunstig 🙂

    11. Er bernina maskinene enkle ibruk og enkel og få i ekstra utstyr til? Kjøpte meg nettopp 2 nye maskiner, Singer patchwork og Singer overlock. Fornøyd med overlocken ettersom det går ant og bruke den som coverstitch også etter mye knot men 😛 Men symaskinen derimot er jeg ikke like fornøyd med. Litt tung i bruken og litt komplisert system med tråd,overspenning osv..

    12. Den maskinen til moren din så jo bare helt smashing ut da ! 🙂
      Har du gått på noe syskole eller er du bare flink av natur og interesse? Kjempeflink! 🙂

    13. Ine Ulvøy: Det skal jeg love deg at den er :O 😀 Hihi, helt fantastisk å sy på!

      Jeg lærte og sy en bukse og en lue av mamma, hun er veldig flink til å sy, og etter det har jeg egentlig bare studert sømmer i klær og feilet og lært masse undeveis. Så jeg kan vel kalle meg selvlært med litt hjelp og tipst fra en flink mamma 😀

    14. Ann Siri: Ja, jeg synes i hvert fall det. Men så har jeg jo egentlig bare sydd med bernina. I følge mamma er bernina de beste symaskinene, men det blir vel helt sikker litt som at noen liker audi og noen liker volvo. Hun kjøpte en bernina symaskin for komfirmasjonspengene, og byttet den ut nå for 2 år siden. 35 år hadde den da godt, så kvaliteten er det ikke noe galt med ^^,

    15. Så moro å høre at du har lært deg selv sammen med moren din, det inspirerer 🙂 Jeg er selv vokst opp med en bestemor alltid satt med nål og tråd i hånden. Jeg var der veldig mye som liten og lærte masse av henne, men så ble det bare litt sånn nå og da med årene. Så døde hun i februar og etter det så har jeg på en måte fått så mye inspirasjon igjen. Så nå har jeg sydd sofaputer til utesofaen, til inne og sitter nå å tenekr ute neste ide. Men har aldri prøvd meg på klær, du kunne ikke tenkte deg å legge ut en oppskrift på et litt morsomt skjørt da? Litt høyt i livet kasnkje.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg