Tid for forandring?

Det har kanskje noe med at jeg ser hjemmets innside langt mer enn de fleste, at jeg til stadigheten føler for forandring. Jeg blir rett og slett lei, og drømmer meg i vei på de mange interiørprofilene. Kanskje jeg skulle kjøpt meg Quadro hyllen fra Bolia? Den er jo grisetøff, eller sette sammen min egen ved å kjøpe Bloomingville sine hyller? Kanskje jeg skulle kjørt på med et maleri eller, eller ?

Jeg kjenner hvordan interiørprofilene påvirker meg med sine designermøbler, de er rå på å sette sammen stiler og farger sammen med de dyre designervarene, klart man blir påvirket. Det er jo egentlig det samme som at vi blir påvirket av kostholdstips og treningsmotivasjoer som går viralt alle steder.

Men hvorfor skal jeg egentlig ha en hylle til 5000,- ? Ville den gjort meg mer glad? Eller handler det i grunn og bunn og status? For sannheten er at jeg egentlig ikke bryr meg om hvem som har laget hva, så hvorfor trur jeg at det dyre vil gjøre mitt hjem finere? 

Nei, det er bare ikke meg!! Det som virkelig gjør meg glad er å motta en kommentar som min navnsøster sendte meg sist uke:

“Jeg er så glad for at bordet er fra Bohus, lampa fra Skeidar, og stolene fra Finn! Noe jeg vikrelig elsker ved bloggen din, er hvor “hverdagslig” du virker, og hvor flink du er til å gjøre ting fint og hjemmekoselig på budsjett. Du har en innmari bra blogg, som er populær, og som du dermed sikkert tjener en del penger på. Jeg er så glad du ikke har blitt fashonista, med kjempedyre designermøbler og interiør – det finnes allerede tusen sånne blogger, og er så vanskelig å relatere seg til for oss andre :p”

Og jeg har tenkt til å fortsette med å være meg, for jeg vil mye heller dra på ferier, eller legge penger inn i huslån fremfor å bli en “fashonista”. Jeg skal hente inspirasjon fra interiørelskerene, og med det skape noe eget. 

For veggen bak sofaen trenger virkelig en piff ^^, 

Ikke rart man får lyst på litt forandring når man lar blikket falle over interiørbilder på pinterest 😀


Lurer på hva jeg skal komme opp med, noen som har tips til hva jeg kan lage med mine to hender? 

 

Følg speiltvillingene på facebook

46 kommentarer
    1. Oh my, er så mye lekkert jah! Man skulle virkelig ønske man hadde et sånt interiørblad hjem 🙂 Men du hadde det jo veldig fint da, jeg har også loppis/finn/nytt hjemme 🙂

    2. Hei,
      mannen min snekret “quadrohyllen” av hylleplater fra Ikea. Tror det hele kom på ca 200 kr, og den ser nesten like ut som originalen 🙂

    3. Jeg er ikke så kreativ, men du kommer nok på noe smart 🙂 Men jeg lurer på en ting.. Har du noen tips/ råd å komme med når det kommer til hund? Din hund virker så lydig, og jeg har fått en valp i samme rasen 🙂

    4. Hva med å lage bilder på tre slik du gjorde på døra oppe? Hvis det er mulig, kan du printe ut et gigantisk bilde (ser for meg 1m x 1,5/2m) på drivvedplanker fra låven deres feks. som du kapper i bildets høyde og så deler du bildet i flere “strimler” som du tar på plankene, så det blir mange planker ved siden av hverandre som liksom skaper bildet 😊 Vet ikke om jeg klarte å formulere meg riktig, men verd et forsøk, i hodet mitt hadde det passet perfekt i stua di 👌🏼

    5. Synes at det er bra at du ikke bruker mye penger på møbler. Da du er veldig flink til å lage ting selv. Et tips til å piffe opp veggen bak sofaen kan jo være å male den i en annen farge enn du har på resten av veggene. Gjerne kun i noe gråtone. Og så gjerne ha noen type sånne hyller fra bloomingville, som du sikkert klarer å smelle sammen selv 🙂

    6. Digger bildelister jeg. De kan man style opp og ned og bytte akkurat som man vil, så slipper man alle disse hullene i veggen også.
      Veldig fornøyd med de jeg har over sofaen hvertfall. En blanding av familiebilder, skilt, telysestaker, en ugle og litt annet div. Blir veldig personlig.
      Ellers er vel disse “hushyllene” ikke så vanskelig og lage selv 🙂 Da an jo male og/eller tapetsere dem alt etter som 🙂

    7. Det er jo mye morsommere å innrede et hus med noe man har laget selv heller enn noe dyrt og fancy som “alle” andre har 🙂 Som du sier, det flommer over av slike ting på interiørprofiler, pinterest osv. Og det er jo ingen ting i veien for å la seg inspirere – selv om man ikke kjøper interiørting til mange tusen kr. Jeg brukte noen restematerialer vi hadde liggende og laget en hushylle ala Bloomingville (med litt hjelp av kjæresten..). Ikke fullt så perfekt som “originalen” kanskje, men minst like fin til tross for noen ujevnheter! Og enda mer stas å ha på veggen siden den er laget selv 🙂

    8. Synes helt ærlig at du har akkurat et sånt inspirerende interiør som du snakker om(bortsett fra alt det dyre da😅) Jeg ser på bildet av din stue og synes det er minst like fint og inspirerende som de andre bildene du legger ved😍

    9. Hei, jeg er litt nysgjerrig… Jeg har lest bloggen din i ca 2 måneder nå😊 også liker jeg spesielt DIY innleggene dine💝 jeg har lest alle DIY innleggene og kom over det der du har lagt nytt trekk på harry potter bøkene og lurer på om du liker Harry Potter?⚡️👦✨

    10. Det hadde vært kjempe morro med noen stilige og lett lagde hyller som ikke er så fryktelig dyre eller vanskelig å prøve seg på altså 🙂 har hatt lyst til å lage noen selv en stund, men har ikke helt “motet” med meg :p

    11. Jeg har hatt lyst på “Quadro”-hylle lenge, men det var uaktuelt til den prisen. Bestilte i stedet fire “VALJE veggskap” fra Ikea til 165kr stykket og hang de opp slik at resultatet ble noe lignende “Quadro” 🙂 Veldig fornøyd med resultatet!

    12. Jeg kjøpte hyllene fra bloomingville fordi jeg bare MÅTTE ha de.. såg for meg så fint det ble på veggen, men der står de fortsatt i esken.. er ikke alltid en trenger alt man har lyst på 😛

    13. ??: Hihi. Så morsomt spørsmål. JA, jeg liker Harry Potter bøkene, jeg fikk dilla på den første da jeg var 10, og ventet i spenning på hver nye bok som kom i etterkant 🙂

    14. Jeg er helt enig med deg. Forandring fryder alltid i hjemmet ! 🙂 av erfaring mener jeg at en stil må man jobbe seg opp til 🙂 Jeg har bodd i nye huset vårt i et år nå, og føler endelig at ting faller på plass 🙂 ting tar tid, og jeg liker å kjøpe litt og litt slik at det blir gjennomført 🙂 Jeg er over gjennomsnittet intr. i interiør, skummelt med pinterest for og ikke snakke om de 3 (!) interiørbladene jeg abb. på :O
      Mye fint over her 🙂
      klem!

    15. Tror jeg ville fjernet speilene og hengt opp noe “mykere”.
      Gleder meg til å se hva du finner på! 🙂

    16. Helt enig i kommentaren! Du får meg til å tenke annerledes. Jeg KAN kjøpe dyre designer greier om jeg er lat nok. Men det er mye morsommere å bruke fantasien. Man kan faktisk lage det meste for en billig penge. Følelsen av at ingen kan få det slik som en har laget det selv er utrolig god også 🙂

    17. DIY-innleggene dine er en stor favoritt her – du får alt til å virke mulig 😉 Selv har jeg fått tapetdilla, det fresher enkelt opp en vegg og man kan gjøre gode kupp på utgående tapeter. Eplekasser som bokhyller er knallfint! Og speil og bilderammer av de runde flatene på en kabeltrommel.
      Jeg kan drømme meg bort i de flotte møblerte hjemmene på Instagram, men jeg kunne ikke tenkt meg dyre designmøbler. Tidløse og billige møbler man kan bytte ut eller redesigne med god samvittighet når de er slitne eller man har blitt lei, Jeg har derimot falt i fella på enkelte små interiørdetaljer – som Kählervasen. Har ingen dille for merker, men utseende og bruksområder. Litt tidløs glam som ikke koster skjorta er lov – redesign og billige funn gjør jo at man kan unne seg akkurat den ene tingen man har sikla på i lange tider 🙂
      Ha en strålende dag, gleder meg til neste DIY på bloggen din 🙂

    18. Du har kjempe blogg! Du er så deilig vanlig menneske! Du forteller så fint om hverdag og bruker din kreativitet som Du har fått på så fin måte! Fortsett! Liker den rydde og Vaske innlegg ditt. Det at Du forteller allt det der hvor deilig d e å Entligen få vasket.. Da føler man som Leser på seg den jobben og den glede d e å Vaske. 🙂 Håpe du sjønner meg rett 😉

    19. Myret: Veldig enig med deg 🙂 Jeg også har småting, men det koster jo heller ikke skjorta 🙂

      Spent på hva det kommer til å bli, skal sette meg ned å tegne litt, slik at jeg får en ide før jeg starter 🙂

    20. Det er så rett, det som ble kommentert. Synes ofte det blir for “lettvint” å kjøpe rådyre ting som man gjerne kunne laget noe tilsvarende selv. Til og med mannen min kommenterer ofte at “sånn kan du jo lahe minst like fin selv. Du trenger jo ikke kjøpe det da”. 😉

    21. Det et jo veldig populært med forskjellig tekst innrammet… Hva med å lage det selv, med et dikt som betyr mye for deg, refrenget fra sangen til deg og kjæresten, eller noe morsomt jentene har sagt, og ramme det inn i en billig ramme 🙂 jeg har ikke kommet så langt enda, men det har jeg tenkt å lage 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg