Tar du på deg for mye?

I dag sitter jeg på kontoret, jeg føler det eneste kroppen min tenker på er en seng og jeg gjesper like mye som jeg tenker på den myke puta og den varme dyna. 
Jeg liker godt å ha mange jern i ilden, det gjør at jeg blir mer effektiv og produktiv, men til tider er jeg er litt for dårlig på å si nei. Det funker jo helt fint så lenge man klarer å sjonglere alt sammen, men akkurat nå har det blitt litt mye, selv for denne frøkna.

Det er mye jobb med bloggen denne måneden, mye å gjøre som gjestedesigner hos Virre Vapp, jeg har siste oppgaveinnlevering jeg burde få sendt til godkjenning i dag, og det er jammen meg eksamen om 12 dager! I tillegg til det vanlige, som mammapermisjon, husmorpliktene for ikke å glemme hesten og bikkja som trenger stell og tur. Om jeg setter meg ned i sofaen i det hele tatt i løpet av en dag så er det fra halv ti om kvelden, og mellom 23-00 er det tid for senga. Jeg føler meg halvt i koma når jeg treffer puta, men allikevel så får jeg ikke sove før jeg har snudd meg rundt i senga i en time eller to. Passe misunnelig på samboeren som begynner å puste tungt etter tre minutter ^^, 

Det er i senga får jeg tid til å tenke. Det er virkelig der jeg kan forstå om jeg har travle dager eller dager jeg er ajour med gjøremålene. Planlegging, oppgaver og nye blogginnlegg blir skrevet før jeg faller inn i drømmeland, og nå som det er litt ekstremt mye, tar det tid å komme seg igjennom alt. 

I dag hørte jeg ikke én av de fem vekkeklokkene mine, så jeg bråvåknet halv ni av at min kjære kom hjem fra en liten jobbsjekk. Også jeg som hater å forsove meg!! 

Akk ja. Det var dagens lille selvmedlidenhet. Nå får jeg sette i gang med siste oppgave som snart er ferdig! Jess! Det handler om å se lyset i tunnelen, mai er jo en typisk hektisk måned, spesielt som student.  

Og takk, kjære kaffe, du sorte! I dag har jeg tenkt til å drikke en liter av deg 😀

Håper denne fredagen blir magisk for mange ♥

16 kommentarer
    1. Fikk et tips her om dagen i forhold til søvn!
      Er selv mamma og kan ligg våken hele natta!! Det e helt forferdelig.. hehe!
      Men tipset gikk ut på at når man legg sæ ned i senga så tell til tre sakte på innpust og likens til seks på utpust.
      Det skal da gjør at du tvinge dæ i hvile å søvnmodus. Pluss at du må konsentrere dæ om å telle så det e ingen plass for andre tanke.
      Tipp hva?? Det funka for mæ i natt, etter fem minutter sov æ, i stedet for etter fem tima 😀

    2. Jeg beundrer deg og pågangsmotet ditt ! Du er veldig flink, og jeg regner med at en må være strukturert for å ha så mange “baller i luften” som du selv skriver.
      En riktig god helg til deg, ta vare på deg selv og nyt den 🙂
      Klem!

    3. Kjenner meg igjen i det å ta på seg for mye, men du har virkelig mange roller å fylle. Mamma, kjæreste, blogg, student, kjoledesigner, dyr, hus- hjem. Tar av meg hatten for deg!! Du må huske å ta deg en hviledag innimellom:)

    4. Huff, ja, mai er en hektisk måned. En eksamen unnagjort i går og en ny en på tirsdag. Men man kan bare gjøre så mye som man får til, og du får til utrolig masse! 🙂 Et tips så du ikke ligger våken i mange timer er å skrive ned punktvis de tingene du tenker på. Alt fra gjøremål til ideer osv. Så har du det svart på hvitt i stedet for (så mye) i hodet ditt. 🙂 Fungerer for meg hvertfall. Så kan du heller ta en titt på lista når du er uthvilt neste morgen. 🙂 Lykke til med skolearbeidet! 🙂

    5. Guttemamma: Godt en er ung og at det finnes kaffe ^^, Nå ser jeg frem i mot den dagen jeg kan ta en liten pause, men full kjør frem til eksamen er overstått i alle fall 🙂

    6. Hvor mange timer i døgnet sover småjentene?? Siden du kan sove til 08.30:O min på 9 mnd sover vel 14 t, 11 på natten og 3 på dagen 😀

    7. Hei Stine! Nå spør jeg om noe helt utenfor tema:) Så du noen gang tidlig ultralyd bilde av jentene dine? Jeg har nettop funnet ut at vi venter tvillinger, jeg er 7 uker på vei. Jeg mistenker at det er toeggede tvillinger, ikke bare på grunn av at de er i hver sin fostersekk. Men vi tok tidlig ultralyd og på ultralyd bildet er de ganske langt ifra hverandre.

    8. Hællæ,
      Bare raskt innom for å gi deg en stoooor high five, en klapp på skulderen og en “bra jobba, kompis!”. Husk at det blir mindre fremover, så bare la kaffen ta deg gjennom de verste dagene nå, få unna oppgaver og alt som brenner mest, så blir det bedre nærmere sommeren.
      …og lær deg å si nei. Det har jeg blitt flinkere til. I høst, rett etter jeg startet som freelancer, var jeg livredd for å ikke få nok jobb å gjøre, så jeg takket ja til ALT. Det brant jeg meg veldig raskt på og brått haddde jeg ikke tid eller energi til noe, for når alt brenner er det lite å få gjort. Så ikke glem den aller viktigste personen oppi det hele, deg sjæl, og si nei i blant. Selv om det er fristende å være en JA-person, så skal du ikke kimse av å plutselig få en halvtime til overs en dag til å drikke te og bare være til.
      Ikke at jeg er der helt enda selv, men det nærmer seg 😉
      Hepp hepp, nå venter Moccamastern! 😀
      God lørran!

    9. Anonym: Nei, vi viste ikke at vi ventet tvillinger før i uke 20. Men det er faktisk helt umulig å svare på om du har eneggere eller toeggere dersom det kan være begge deler. Jeg trur vel ikke “langt i fra hverandre” har noen mening. Delingen av egget om det er eneggere skjer mellom dag 1 og 14 etter befrukting. Skjer delingen i løpet av de første dagene får tvillingene hver sin morkake og hver sin forstersekk, skjer det litt senere får de hver sin fostersekk med samme morkake, og skjer det mot slutten av de 14 dagene etter befruktning havner de i samme fostersekk med samme morkake. Det er en større andel toeggere enn eneggere, men du vil ikke vite det før de blir født 🙂 Selv om noen uoppdaterte leger mener de er toeggere fordi de har hver sin forstersekk og morkake. Det kan nemlig eneggere også ha. Blandt annet mine. 🙂

      Men gratulerer så mye med twins i magen 🙂 Lykke til!

    10. Pappahjerte: Hei, Peter 🙂

      Takk for tips. Skal prøve å huske på det, men det er ikke så lett når man sier ja i det man har litt ekstra tid ^^,

      Håper du får en fin fin helg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg