Ferdig? For nå

Herregud!! Jeg er ferdig med eksamen for sommeren. Med andre ord, jeg har sommerferie. For en rar følelse å ikke ha oppgaveinnleveringer på hjernen til en hver tid, nå er det bare å gruglede seg til eksamesresultatet. 

I dag våknet jeg med skallebank og vond hals. Er det bare meg eller er det noe som heter eksamenssyken? Det er så typisk å bli dårlig når eksamen er over, som om man har overbelastet seg og svekket immunforsvaret, men så holder man det gående til det er over. 

Vond hals er heldigvis ikke det verste å ha, det gir bare en ekstra god anledning til å ha en lat dag på sofaen med varm te og pledd.  

I går kjente jeg at jeg trengte å ta en liten fridag. Det har vært en belastende uke på mange måter, heldigvis så avsluttet helgen veldig bra i bursdagsfest for min nest yngste kusine. Vi har blitt en veldig stor familie, og det er så fantastisk når vi samles hele gjengen som vi gjør i slike barnebursdager. 

Det jeg kjenner jeg trenger mest nå om dagen er mye tid med jentene mine. Eksamen har ført til en hel uke hvor jeg knapt har sett snuppene, men BT har vært helt fantastisk til å hjelpe til og støtte meg i den travle uka. 

Jeg er så stolt over jentene om dagen. Vi var på to års kontroll sist uke, og fikk høre at jentene var langt fremme i både språk og motorikk. Det jentene er mest opptatt av i disse dager er å lære seg farger og sanger. Ingenting er søtere enn når de spør hver andre “hvem faje ej det?”, også svarer den andre kanskje feil og de blir stående å duskutere fargen i hånda. haha.

Denne språkutviklingen skjer så vanvittig fort, og det er en fryd å stå på siden og kunne følge med. Jeg føler meg litt ekstra priviligert som får så mye tid med barna mine, for jeg får stort sett være den første til å oppdage alle milepælene. 

Gleden med å ha barn er at hverdagen aldri er kjedelig ♥

Et liten glimt fra gårsdagens snapstory. 🙂

 

9 kommentarer
    1. Gratulerer med gjennomført eksamensperiode! 😀 Husker hvor deilig det var når de 20kg bare faller fra skuldrene når man har frii! 😀 ..og sikkert enda deiligere når man har vært så strukturert som deg, flate å flink du er med 2 små i hus sammen med studier! Klapp på skulderen din!!

    2. Nå fortjener du å slappe litt av, og nyte ferien <3 Du er så flink Stine, står på med studier samtidig som du har to små barn, det står det respekt av! Så gøy å se videoer av deg og snuppene dine 😀 Håper vi kanskje får tilgang til en snapchat etter hvert også 🙂 Ha en fin dag og ferie videre!

    3. Så heldig du er som har levert oppgaven! Skal levere min i morra og utføre praktisk på torsdag. Ser jo ut som et vrak etter 7 timer forran en data skjerm og null søvn, haha!

    4. Så utrolig skjønne jentene dine er <3 Morsomt at du skriver om språkutvikling hos barna dine akkurat i dag, for jeg hadde i dag eksamen i utviklingspsykologi med en språkutviklingsoppgave 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg