Hjemmesydd SOMMERKJOLE til meg.

Da var det vel på tide å vise frem plagg nummer to.

Jeg rasket med meg dette stoffet som det siste stoffet da jeg var på stoff&stil for to dager siden. Jeg ante ikke da hva jeg skulle lage, men da jeg kom hjem bestemte jeg at stoffet måtte bli en ny, lett sommerkjole. Siden jeg allerede har en kjole jeg bare elsker, fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage en tilsvarende. Siden kjolen er såpass enkel i snitt og fasong, kunne jeg lage den på samme måte som oversize genseren jeg lagde i våres. Altså tegnet jeg mønster etter den gamle kjolen.  

Kjenner at jeg er helt klar for strand og syden i dette øyeblikk 🙂 Men i dag er det nydelig her i Norge også, så jeg prøver å innarbeide litt brunfarge før vi skal på tur. 

Ha en suveren dag ♥

30 kommentarer

Siste innlegg