DIY – Personlig Preg!

Da jeg pusset opp gangen, trengte jeg også noen nye møbler, jeg trengte et skap som måtte være 50 cm bredt, og jeg ønsket å finne et fint skoskap. Jeg var en rundt rundt i diverse møbelbutikker uten hell, og begynte så å kikke på nett. Jeg fant ut at 50 cm brede skap ikke var standarmål! Jeg kunne velge 40cm eller 60 cm, men med 40 cm hadde jeg ikke fått utnyttet plassen mellom vegg og trapp og et skap på 60 cm bredde hadde jeg ikke fått plass til. 

Utvalget ble dermed veldig snevert og jeg måtte gå for det enkleste og kjedligste skapet jeg fant. Det positive var at dette skapet fra skeidar var et rimelig skap til under 1000 kronasjer. Skoskap var litt enklere, det var mange fine og mange som hadde passet i størrelse, men jeg ble ikke enig med fargevalget som var å få tak i. Det skulle tross alt stå i stil til resten av rommet. Så derfor endte jeg opp med et enkelt skoskap som sto i stil til skapet, også fra skeidar. 

Jeg tenkte slik: hvis jeg ikke finner det jeg vil ha så får jeg vel bare lage mitt personlige preg på det! 

Derfor tok jeg også turen innom montér, (ikke le, jeg vet jeg er MYE på montér) og fant en tapet jeg digget. Den var så klart ikke på lager, så det tok litt tid før jeg fikk den, men da tok det ca en time å friske opp skap og skohylle. Jeg bare digget det. Mønsteret i tapetet tar opp alle farger og ga liv til rommet sammenlignet med de rene hvite flatene. Det lysegrå tar opp gulvet, det mørkegrå tar opp trappa, de hvite tar opp dører, lister, tak og detaljer og de beige sirklene tar opp innsiden av hyllene og håndtaket på rekkverket.

TRAPPA: 

Det er veldig mange som har spurt hva jeg har gjort med trappa, så her er oppskriften, jeg tok også bilder underveis: 

Jeg kjøpte gulvteppe (altså slike teppe man legger i hele rom) på fix, så klippet jeg ut et og et trappetrinn og limte de på med tapetlim etter jeg hadde malt trappa. Jeg festet hver trinn med spiker til det hadde tørket, siden dette teppe er ganske stivt og da jeg dro den rundt trinnene måtte jeg ha litt “holde-støtte” til limet hadde tørket. Nå er det faktisk tre og et halvt år siden jeg gjorde dette, så resultatet har vært fantastisk. 😀 

Følg handyStine på facebook – 

 

22 kommentarer
    1. Så fint det ble😃 likte veldig godt hyllene med skoene i 😀 Ikke for å være pirkete men gift men en eletrikerene så jeg bare lurte på
      Om dere har gått over det elektriske anlegget? Kan være veldig skummelt med gammelt anlegg.

    2. For EN gans skyld er jeg uenig med deg, synes det ble litt for mye av det gode.
      Men det er opp til en hver, og dersom du selv elsker det er det jo perfekt!
      Dog vanskelig å få et nøyaktig overblikk bare på bildet da!
      Ellers har jeg elsket absolutt alt du har gjort, du er superflink!! (klappklapp)

    3. Hei kreative Stine,
      Digger alt du gjør av prosjekter og oppussing.
      Leter etter samme type hyller du har i forskjellige størrelser på veggen.
      Hvor har du fått tak i de?
      God helg☺️
      Ingrid

    4. Rebecca: Hehe 🙂 Takk for bekymringen. Her er alt ganske så gamelt gitt, men ja, vi hadde faktisk elektriker her for en uke siden 🙂 Så det er ikke noe som er farlig til tross for at vi ikke akkurat har skjult strøm. 🙂

    5. Også for at DU faktisk er veldig veldig flink til dette:) Du ser nok muligheter og løsninger:) nå har jeg sett igjennom bloggen din og makan til alt det fine du har fått til både i hjemmet deres og til jentene:) moro å lese:) hilsen Tone

    6. Anonym: Det har aldri vært det, og i og med at vi har skap og pipe som dekker for halve delen av trappa blir farene ved fall redusert 🙂 Det har ikke vært et problem til nå.

    7. Hei!
      Så utrolig lurt, jeg har irritert meg over et kjedelig skoskap selv men har ikke tenkt at jeg kan bruke tapet på det 🙂 Hvilket lim har du brukt? Ordinær tapetlim eller noe enklere? Så kanskje jeg slipper å kjøpe det inn 😉

    8. Jeg lurer sånn på hvordan du festet tapeten? 😀 og har du tatt ut spikerne fra teppet eller står de i enda?:-)

    9. Nå fikk æ ide om ka æ kan gjøre med vår gamle trapp 🙂 Der er et gulvbelegg limt på trinnene, men tror ikke æ får dette av :/ Men det må da gå greit å gjøre slik du gjorde selv om din trapp hadde orginale tre trinn? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg