Uventet gjest i sengen…

“Skal du ikke legge deg?” Undret han i det han var på vei opp til senga. 

“Mmmh, nei ikke helt enda, jeg har så mye jobb jeg må få gjort først”, svarte jeg med nesa ned i dataen. En lang sommerferie hadde satt jobbing på vent som var nødt til å bli gjennopptatt ved første mulighet til arbeidsro, da fikk klokka heller være litt mye. 

Klokka tikket seg et par timer etter midnatt før jeg krøyp under dyna. Jeg kjente på den slitene kroppen min og strakte armene under puta for å sovne. 

– Hmmm, hva i alle dager..?

Hånden min traff noe avlangt, med en omkrest som var lett å få grepet rundt. Den var litt ruglete langs skaftet. Jeg fiklet vidre, til jeg traff en knapp. Før jeg viste ordet av det vibrete det så i puta hodet mitt lå på at jeg kastet meg opp fra sengen.

– HVA !!!??? Har BT vært ute å handlet gave til meg? Jeg har da ikke bursdag nå! Men det?! Jeg mener, synes han vi trenger å piffe opp litt? Synes han det kan ha blitt litt mye til tider? Er dette positivt eller negativt? Så ulikt han!!! 

Jeg kastet meg tilbake i sengen, mens jeg skrudde på lyset fra mobilen og dro frem den vibrerende gjenstranden fra under puta… 

Jeg kunne ikke annet enn å sprute ut i latter..  

– Overtrøtt, Stine? – 

Det var nok bare to jenter som hadde vært oppe og hoppet litt i sengen vår tidligere den dagen, og jeg hadde jo sett at ei av de var ute å gikk med flettemaskinen i hånden.! 

#småbarnslivet 

Følg livet på facebook – 

 

9 kommentarer

Siste innlegg