Babysyk av babytøy

Håper ikke dere er sultene akkurat nå? 🙂 

I dag har jeg vært og besøkt min beste venninne på Rikshospitalet, hun venter sitt andre barn, og på grunn av risikosvangerskap bor hun de siste ukene på sykehushotellet før lille jenta kommer ut fra den trygge mammahula. Hun skriver litt om dette i bloggen sin. Vi tok en tur ned til byen og spiste en nydelig lunsj mens skravleapparatet gikk. 


– nesten for søt til å drikkes – 

Jeg ble sittende litt for lenge foran symaskinene i går kveld for å få ferdig en liten babygave til lille som er i vente. Hun blir muligens født prematur, så derfor sydde jeg noen små jenteplagg. Minnene strømmet på da jeg fant frem tøy fra jentene i størrelse 44. Det er utrolig å tenke på at de var så små. Jeg hadde på forhånd spurt Stine om det var noe spesielt jeg skulle tenke på om jeg falt for fristelsen til å sy litt, og fikk da til svar at jeg trykk-knapper ved magen var tommel opp. Lille i magen venter er en bukoperasjon og det kan derfor være greit at magen er lett tilgjengelig, for tilsyn og ledninger.

Her er resultatet fra gårsdagens hobbykrok. 

Den bitte lille buksa er sydd etter mønsteret som ligger ute på bloggen. Bodyen har jeg tegnet etter en annen body, men jeg delte fremsiden i to slik at jeg kunne feste trykk-knapper.


 

Denne lille sparkerdressen har jeg laget med utgangspunkt i det gamle mønsteret. Jeg har avansert den litt, ved å ha separerte armer, trykk-knapper mellom beina, i tillegg til at jeg delte opp mønsterets fremside for å sy inn blonder. 

Nå gleder jeg meg bare til å hilse på lille, og snuse inn den deilige babylukta til enda et “tantebarn” <3 

Følg Speiltvillingene på Facebook – 

 

Image and video hosting by TinyPic

45 kommentarer
    1. HERREGUD,du er flink! Skulle virkelig ønske jeg klarte å sy selv. Venter tvillinger i Desember,og savner fine prematurklær i butikkene! 🙁

    2. Så ufattelig flink du er – tar av meg hatten for deg.
      Men du, det heter sultne og ikke sultene, det heter voksne og ikke voksene.

    3. Å herreguuud! For noen fantastiske nydelige babyklær! Jeg skjønner virkelig at du blir babysyk når du jobber med slike klær.
      Masse lykke til til din venninne og babyen når hun kommer 🙂
      PS: Jeg tror jeg kontakter deg for en barselgave neste gang jeg skal ha barn 😉 😉 Du er jo helt fantastisk! Ikke bare på symaskinen, men å sette sammen mønster, farger og detaljer! 😀

    4. Hei! Disse klærne var helt nydelige! Du er så flink! Jeg har fulgt deg og tvillingene en stund nå, og er så glad for at jeg ble kjent med bloggen din! Du har inspirert meg så mye! Har selv begynt å sy klær til min datter på 2,5 år etter å ha sett hva du får til. Nå venter vi ei lita tulle i november, og da blir det babyklær☺

    5. Så utrolig nett og vakkert! Ser for meg at knapper på magen kan være noe flere ønsker seg, blir jo så mye lettere og ta av bodyen om det er bæsj på hele ryggen 😀
      Men jeg lurte på noe; du har tidligere skrevet at man burde ta 10cm ekstra på stoff for det skal vaskes og krympes før du skal sy, vasker du det med pulver eller bare med vann? 🙂

    6. Hei Stine, så utrolig fint 🙂 er det mulig å bestille noe lignende til min gutt?? Han har knapp på magen- og det å kle av alt for å gi han mat blir kaldt nå til høst/vinter …. 🙂

    7. Ingvill: Ja, der sa du noe ! 🙂

      Ja, greit å ha litt å gå på. Jeg vasker stoffer ofte sammen med litt klær for å fylle maskinen, så da bruker jeg såpe. Men det spiller ingen rolle, det er varmen fra vannet som krymper stoffet 🙂

    8. Marianne: Hei! Åh! Gud, det forstår jeg er fryktelig irriterende. Jeg har vel aldri sett bodyer med knapper i front. Noe som egentlig er veldig praktisk.. Jeg tar jo ikke egentlig bestillinger siden jeg sliten med å få tiden til å gå opp. Hadde du klart å laget selv om jeg delte fremgangsmåte? Eller har du noen i familien som vet å bruke en symaskin? 🙂

    9. Flink du er. Dette er helt topp. Det er jo ikke så lett å få kjøpt alt mulig til premature og det er også veldig, veldig dyrt det som er. Kjempe gave, og i tillegg tilrettelagt og tenkt på akkurat den ungen. Veldig bra 🙂

    10. Takk for svar 🙂 Har ikke så mye erfaring med å sy med maskin. Men kan jo prøve dersom du sender oppskrift. Hadde jo vært ekstra stas å kle han i klær jeg har sydd selv 🙂 Men dersom du blir arbeidsledig en dag, så er jeg fortsatt interessert i å bestille 🙂 Gode, praktiske bodyer får man vel ikke nok av så 🙂

    11. Den bodyen var utrolig lekker 🙂
      Nå er det bare og begynne å lære å sy til tulla på 7 mnd 🙂
      Vil tipse flere av dere om de bodyene med “side” åpning,
      de er utrolig fine på nyfødte da du slipper or tre bodyen over hodet 🙂
      Har kjøpt mange slike på både lindex og hm 🙂

    12. Hei igjen! Kom nettopp på en ting! Du kan jo høre med Lise om å ha med prematurklær i neste kolleksjon! Det virker ikke som det er så innmari mye av det rundt omkring. Klærne kan jo komme i vanlige str, men 44 i tillegg 🙂 Og så kan noen ha knapper foran ettersom det tydeligvis ikke finnes andre steder. De fleste av oss føder jo ikke premature barn, men for de som gjør det vil nok veldig mange ty til skoli og virrevapp 😉 😀

    13. Så utrolig fint, du er så flink!!
      Høres lite gøy ut med risikosvangerskap, ønsker venninnen din lykke til i innspurten og veien videre <3
      Blir også super babysyk av å se så små klær, da er det godt knøttet mitt forhåpentlig har lyst å komme til verden innen 6 uker 🙂

    14. Sååå utrolig lekkert!! Helt nydelig!! Jeg prøver meg fram med litt sying
      Sjøl om dagen og lurer på om det er 10mm trykknapper fra stoff og
      Stil du bruker?? 🙂

    15. Maroanne: Det er flere som har spurt etter oppskrift på body, så på grunn av den kommentar ga det meg virkelig lysten til å lage dette å dele med alle. Body med knapper er jo også veldig dekorativt 🙂 Bodyer får man ikke nok av! Helt klart!

    16. Cathrine Narum: Så utrolig hyggelig å høre 😀 Ja, det kan jo hende, men er ikke sikkert markedet er stort nok, siden disse plaggene blir litt dyrere. Savner prematurtøy fra billigkjeder, da de vokser så vanvittig fort 🙂

    17. herremin Stine nå er det lenge siden jeg har hatt tid til å være inne hos deg å se hva dagene går i 🙂 Så innmari nusselige klær du har sydd til den lille, veninden din må jo bli helt henrykt vil jeg tro :). Det var gøy å “se” deg og dine igjen. Har jo Maaaaaange innlegg å lese nå. God helg 🙂

    18. Kjære Gud. Vær så snill, prøv og overbevise Stine om å lage et innlegg med oppskrift og fremgangsmåte. Pils! Amen.

    19. Hei!
      Etter inspirasjon fra deg her så er jeg igang bak symaskinen jeg også, takk for masse gode tips,råd og oppskrifter 🙂
      Jeg sliter litt med å feste disse trykk knappene jeg.. Noen gode tips? Har ikke egen tang, kun “verktøyet” som følger med i pakka når man kjøper trykk knapper + en hammer.. Er det for tykt med stoff der jeg vil ha knappene tro? Oftest i kanting en på feks bodyer, og da har jeg ofte brukt ribb jersey som blir litt tykt.
      Hilsen fra Anette som er lei av å sy trykk knapper for hånd 🙂

    20. Anette: Dette er som musikk i mine ører.

      Trykknapper, hmm! Jeg bruker samme metode som deg, men det blir ett problem om stoffet blir for tykt ja, så da vet jeg ikke helt om jeg kan komme med noen gode tips.

    21. Hei 🙂 tusen takk for inspirerende mønster, bilder og fremgangsmåter på mange herlige plagg. Synes selv det er veldig morsomt å sy barneklær. Jeg lurte på om du ikke ville dele mønster eller fremgangsmåte på denne bodyen? Har ei venninne med hjertesykt barn som skal opereres, og vil gjerne sy noen slike til henne. Hilsen Pia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg