Foreviger Minnene

/Skrevet i sammarbeid med Elite Foto/

Hvor flink er du til å fremkalle bilder til fotografier du fysisk kan blad i uten et digitalt verktøy i hendene?  

Minnene strømmet på da jeg satt hjemme hos mamma og bladde meg i mellom album på album fullspekket av bilder fra barndommen. Jeg kunne bryte ut i latter mens jeg tok meg til hodet og stønnet ut: “Haha, mamma, tenk at dere kunne gå i de klærne med det håret og de brillene til!”. Like etter kunne jeg få et fortvilet blikk og spørre:” hvorfor klipte dere håret mitt så det så ut som jeg hadde plassert en bolle på hodet?”. Og da jeg bladde enda en side om, vokste et smil om munnen og jeg kjente den varme trygge følelsen i det øynene hvilte på farmor og farfar som gikk bort for flere år siden. 

Jeg kunne sitte slik i timer, minne meg på og huske alle turene vi hadde vært på. Det var som jeg kunne kjenne sansene forbundet til historiene bildene fortale. Lukten av farfar, følelsen av å stryke han i det silkemyke håret og høre hans stemme ved siden av meg der jeg satt og tegnet og han løste kryssord. 

I det jeg legger tilbake siste album sier jeg, mest til meg selv – ” Jeg må få satt bildene mine i album en dag!”

Så går uken, så går måneden og plutselig har det gått et helt år. Ikke et bilde har havnet i album, de ligger bare plassert i den digitale verden – på mobilen er 1500 av dem, på daten er 11 000 av dem. Jeg kjenner det grøsser i meg om en av delene skulle falt død om før jeg fikk tatt ut alle bildene. En del av bildene har jeg fått lastet over på ekstern hardisk, men hva om den kapitulerte?! Hvor mye hadde jeg ikke forbannet meg selv for at jeg ikke fikk ut fingeren for å fikk fremkalt bildene. 

Men selv hvor mye jeg har tenkt på at jeg må få de fremkalt, så glemmer jeg det like herlig de gangene jeg er i nærheten av en fotobutikk, og bildene blir værende i den digitale verden. 

Så ble jeg nylig introdusert for den nye mobilappen til Elite Foto. Det hørtes lovende ut, og jeg lastet ned gratis-app’en med det samme. Jeg gjorde meg litt kjent og forsto raskt at jeg ikke lengre hadde en unnskyldning for å ikke få fremkalt bildene mine.

I løpet av fem minutter hadde jeg trykket inn alle bildene jeg ønsket å få fremkalt fra mobilen til et fotoalbum, og med flere valgalternativer for levering, kunne jeg velge ekspress og hente bildene på nærmeste Elite Foto butikk etter bare to timer.  

For meg var dette virkelig revulosjonerende. Kanskje mest fordi det var så enkelt, men kanskje også fordi mobilbildene ofte er de som er minst prioritert hos meg, de har en tendens til å bare bli værende der. Jeg tar så mange bilder, og det skal mye til for at jeg blir fornøyd med bildene mine. De fleste bildene tar jeg med gode kameraer, men jeg innser at mobilbildene betyr om mulig litt mer for meg. Det er der hverdagsøyeblikkene ligger som perler på en snor! De bildene man ikke rekker å rigge opp et kamara for, de bildene vi kaller for “blinkskuddene”, de bildene vi vil samle i et fotoalbum for å minnes og le av i tiår frem i tid. 

Jeg er i gang med å sette sammen de kjære fotoalbumene som min mor har gjort! Jeg er endelig i gang.

– Har du råd til å glemme å fremkalle dine bilder? 


 

KONKURRANSE 

Jeg har gleden av å dele ut 7 gavekort à 1000 kroner på produkter fra EliteFoto sin app. 

Kriterier for å delta er: 

  • Last ned gratis-appen Foto Elite, sjekk ut de forskjellige valgmulighetene du har
  • Fortell i kommentarfeltet hvorfor du ønsker å vinne et gavekort hos EliteFoto og hvilke produkt(er) du ville valgt.
  • Husk å skrive mailadressen din i feltet for det 

Vinnere trekkes innen 6. september. 

LYKKE TIL! 

 

Følg Elite Foto på Facebook for informasjon og nyheter

 

 

70 kommentarer
    1. Så bra at du endelig fikk gjort det 🙂 Jeg har også tenkt mye på å gjøre det samme men,har bare ikke fått gjort det. Kan du legge ut bilder etterpå om hvordan det ble når bildene har kommet i album? 🙂 Ha en fin Søndag videre 🙂

    2. Ja, det er kjempekoselig å få laget album! Mamma lagde til meg og søsteren min frem til vi var rundt 16 år. Jeg har laget til Olivia også, men siden jeg lette så lenge etter det perfekte albumet kom jeg så sent i gang! Jeg er 15 mnd på etterskudd, men jeg har printet ut bilder ut året 2014, så det er bare å sette seg ned. Jeg håper alltid å komme ajour, men det hjelper ikke å håpe, kun å handle 🙂 Veldig koselig og bra at du gjør det til jentene dine også 🙂 Vi har jo sett noen bilder av albumene, men det er en stund siden sist 🙂 Lykke til med fortsettelsen.
      PS: Jeg elsker tvillinger, men synes det er helt greit å slippe å gjøre “dobbel jobb” med albumet 😉 Hehe :p

    3. Neeeei! Haha, snakker om! I dag har jeg sittet i flere timer, og lastet 2500 bilder fra telefonen til dataen, for så å laste de opp igjen på en fotoside fordi jeg skulle fremkalle bildene mine…. Mens jeg holdt på tenkte jeg at det absolutt skulle vært en enklere måte å gjøre det på, og det fantes vist, bare litt for sent! Hadde jeg ventet litt til, så hadde jeg fått med meg blogginnlegget ditt! :’) Men nå vet jeg hva jeg skal bruke neste gang!

    4. Åja! Noen vil nok synes jeg samler på for mange bilder i albumene mine, men jeg klarer rett og slett ikke å velge! Elsker å sitte og bla i dem…

    5. Jeg ønsker å vinne ett gavekort for å fremkalle bilder å lage album til jentene mine! Har en jente på 4år og en jente på 14mnd. Har dessverre ikke laget album til noen av de. Har vært nære på mange ganger, plukket ut bilder, men når totalprisen på fremkalling kommer opp sier dessverre lommeboka stopp! Jeg elsker å ta bilder av de, har nærmere 2000 bilder på tlf og enda flere på pcen.. Hadde blitt utrolig glad om jeg vant, slik at jeg kan lage fine album til de nydelige jentene mine! Ps! Jeg har aldri vunnet noe, så det hadde vært veldig stas! 😀 [email protected]

    6. Hei!
      Jeg skal bytte rom siden rommet mitt nå har skråtak og dermed ikke hatt mulighet til å pynte opp veggene med bilder. Så jeg har planlagt å få et bilde av New York på en vegg og en annen vegg med små bilder fra mobilen, men pga. at dette er veldig dyrt så har jeg lagt dette litt til side. Men med muligheten til et gavekort kan jeg få disse bildene, så det hadde vært helt perfekt!
      De produktene jeg dermed hadde valgt er 10×10 bilder og pleksi MDF 50×70 🙂
      Epost: [email protected]

    7. Jeg ønsker sterkt og vinne et gavekort, fordi jeg er litt sånn som deg. Tenker på å fremkalle bilder hele tiden, men det går i glemmeboken. I løpet av de kommende månedene flytter jeg inn i nytt hus med samboeren min, jeg er bare 18 år og er lærling innen helsevesnet, noe som gjør at jeg ikke ruller i penger. Jeg klarer meg, men med et gavekort fra elite foto ville jeg fått muligheten til å fremkalle bilder til å ha synelig i huset, bestille dørskilt og lerret.

    8. Jeg ønsker å vinne gavekort fordi jeg har så ufattelig mange bilder på mobilen som jeg gjerne vil ha i album eller rammer. Bilder av mine 2 tantebarn som har kommet til verden iløpet av det siste året, konfirmasjon til lillebror og generelt minner jeg lever på 🙂
      Så hadde det vært fint å fått ut alle disse bildene Før den lille gutten jeg har i magen, kommer i februar 🙂 For da blir det enda fler å skrive ut 🙂
      Krysser fingrene xxx

    9. Hei,
      Det hadde vært stor stas å vinne et gavekort fra elite foto nå. Har termin i morgen og skal (når babyen er ute) ta nyfødt fotografering med storesøster på 2 år.
      Jeg ville blitt kjempe glad hvis jeg kunne fått muligheten til å bruke gavekortet til å forstørre et eller flere bilder fra fotograferingen <3

    10. Fordi vi har fremkalt hundrevis av bilder av storebror, mens stakkars lillebror fortsatt ikke har kommet seg ut fra verken mobil eller kamera…!

    11. Det hadde vært helt perfekt! Jeg har over 5500 bilder på mobilen, men som student har jeg faktisk ikke råd til å få skrevet dem ut nå.
      Krysser virkelig fingrene! 😃

    12. Jeg ønsker å vinne gavekort hos Elite foto fordi jeg snart skal ut og studere et semester i utlandet. Da kommer det til å tas mye bilder, og ingenting er som å kunne bla i dem i en bunke foran seg eller i album, fremfor på mobilen eller på dataen 🙂 Jeg har også et kamera hvor jeg kan overføre bildene til mobilen via wi-fi, og det gjør jo denne appen helt perfekt 😀 Jeg kommer nok til å bruke appen først og fremst til å fremkalle vanlige fotokopier, men kanskje jeg skal prøve meg på et lerret eller to også? 🙂

    13. Åh, Tusen takk for tipset! 😍 Appen installert så no skal eg garantert få ut fingeren å bestille også! 😄 👍 Hadde vert flott med et gavekort, er jo dyrt når en skal bestille så masse 😂 *krysser fingrene * 😊

    14. åå, så genialt!! Dette har eg venta på så lenge 😀 glede meg til å lage album til meg og samboer, blir en del hendelser gjennom 7 år!
      Ønsker gjerne å vere med i konkurransen med samme grunnlag som deg, må.få.bildene.mine.i.album! Elsker å sjå i albumma mamma har heime 🙂
      [email protected]

    15. Veronika: Det kan stemme godt 🙂 Jeg snek meg en tur på butikken da vi var hos pappa for å kunne handle uten jentene, godt noen ganger det og de lekte så fint ^^, Tusen takk, det var hyggelig å høre 😀

    16. Cathrine Narum: Åh, flink du er!
      Det er mer en minnebok jeg lager til twinsa, som desverre har stått stille alt for lenge nå :(((

      Haha, ja det er faktisk noe av det verste. Sy dobbelt også 😉 ;P

    17. Så morsom konkurranse! Fremkaller mange bilder 1-2 ganger i året, om ikke mer. Bruker å lage album for vært år som går, så hadde vært supert med et gavekort. Skulle brukt det på å fremkalle alle bildene fra januar til nå! 🙂

    18. Ønsker virkelig å vinne gavekort.. Har selv album som mamma og mormor har laget til meg, elsker å bla i dem, så mange gode minner. Har en datter på 4mnd, og har fått album til dåpen, men bilder er så kjedelig å plukke ut og ikke minst føre over fra mobil til pc.. Så denne appen er perfekt for meg 🙂

    19. Jeg ønsker meg gavekortet slik at bryllupsalbumene til våre foreldre og besteforeldre kan bli litt billigere for oss nygifte. Vi ønsker å gi dem album med de beste bildene fra dagen som de kan vise til kjente og mimre tilbake til.

    20. Det går ikke an å laste den appen på min mobil 🙁 har Sony z3 compact..
      Men jeg har alltid ønsket å lage en minnebok til mine besteforeldre. De gjør så mye for meg så då ønsker jeg å gi noe tilbake til de som jeg vet de kommer til æ sette kjempe stor pris på. Ønsker og å fremkalle bilder for de. De er så lei seg for at den lokale fotobutikken forsvant for noen år siden så de ikke får fremkalt bildene sine lengre. De har alltid vert flink å lage album fra min far var liten til butikken la ned. Krysser alle mine fingre for at jeg kan glede de på den måten 🙂

    21. Åh,jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har startet på et album til datteren min. Det har vært supert å vinne gavekort så jeg kan realisere det! 😀

    22. Jeg er som deg, tenker at jeg skal gjøre det, men så glemmer jeg det av hele tiden. Er enda ikke ferdig med albumet til eldste på 5 år, og nå er lillesøster blitt 3 mnd allerede. *Sukk*
      Appen var jo genial! Må få fingeren ut nå og sette i gang med albumene. Ville brukt gavekortet på å fremkalle bildene til jentenes babyalbum.
      Krysser fingrene for at jeg vinner!

    23. Der skal jeg bestille bilder fra:) jeg ville gjerne vunnet for å kunne få bilder ut på papir til og gi til oldeforeldre til den lille gutten vår på 3måneder.. De etterlyser det stadig, da de ikke er på Facebook eller har fancy mobiler med mms;) hadde vært hyggelig og kunne overraske de med ordentlige bilder:)

    24. Så fantastisk smart app.denne skal brukes altså, for alt den er verdt. Var på tide at noen fiksa app til mobilbilder. Om jeg er så heldig å vinner gavekort, så vil jeg bestille en diger Alu ramme, slik at vi kan få et skikkelig familiebilde opp på veggen. det har jeg savna skikkelig.

    25. Det hadde vært kjempefint å vinne et gavekort, da jeg har tre barn og så vidt er ferdig med babyalbumene deres… (Minstemor er født i 2007!) Jeg tar mange, mange bilder og elsker å bla i albumene hjemme hos mamma, men jeg har ikke vært noe flink til å sette inn bilder selv. Jeg ligger da sånn ca 8 år på etterskudd, så jeg ville nok brukt pengene på fotobøker.
      ([email protected])

    26. Jeg hadde kunne tenkt meg gavekort for å fremkalt bilder til boka/permen til lille som blir 2 år nå… Jeg fremkaller bilder 4-5 ganger i året, og har startet på en bok fra jeg fant ut at jeg var gravid, med bilde av graviditetstesten, frem til nå 🙂 jeg tar iallefall 1 bilde hver dag av henne, så det blir en del bilder 😉 tenkte å sette de bildene som ikke kommer i boka/permen i egne album, så må vel bare sette i gang å finne ett album jeg vil ha også 🙂

    27. Jeg kunne gjerne tenkte meg å forstørre opp et bilde av mine to små gutter til å ha i stua. 😊
      Koselig blogg, kanskje jeg kommer til å finne fram symaskinen en dag. 😀👍

    28. Har nok samme grunnen som deg, tenke eg skulle ha laga album.. men kjem aldri så langt at eg faktisk reiser til butikken og skriver ut bilda… så gavekort hadde kanskje hjelpt meg 1 steg vidare til å faktisk gjere det! Har veldig lyst å lage mange album til dattra mi som ho kan sjå på når ho blir eldre 🙂

    29. Elsker å se på bilder. Ønsker å bruke det på å fremmkalle bilder av min 6mnd gamle sønn for å sette i album som han kan se på når han blir større.

    30. Jeg ser det har kommet på en konkurranse etter at jeg kommenterte, og den må jeg jo være med på 🙂
      Jeg ønsker veldig gjerne å være med i konkurransen. Det blir veldig mange bilder i et album, noe som koster penger. Hvis jeg vinner hadde jeg hovedsakelig valgt vanlige bilder til å ha i albumet, men også noen forstørrelser av de fineste bildene til å ha på veggen/kommoder, osv. 🙂 Jeg har også en liten hemmelighet, så fra januar og utover blir det enda flere bilder 😉 <3

    31. Jeg ønsker å vinne gavekortet fordi jeg er en mobil-og datakløne av dimensjoner, så å få bildene direkte fra mobilen og til fremkalling hadde vært SÅÅÅÅ supert! (spesielt dersom det virkelig er så enkelt som du sier det er!)

    32. Jeg ønsker å vinne et gavekort for å fremkalle bilder og lage album til niesene mine! Prøver på å “lage” egne barn uten å lykkes, så spanderer det meste på til niesene. Kanskje også lage bordkort når samboeren frir. Jeg håper han gjør det i løpet av ett år.

    33. Jeg skule virkelig ønske meg et gavekort til å fremkalle bilder. Ennå viktigere har det blitt for meg etter jeg muligens har mistet alle de fantastiske bildene vi tok fra vår første tur til Zambia (min manns hjemland)da jeg la de på den eksterne hard disken med den tanken om ikke å miste de som nå absolutt ikke vil fungere samme hva jeg gjør 🙁

    34. Skulle ønske jeg var like flink til å ta bilder som deg, Stine☺️ Må vell få fart på meg og lese meg litt opp😅
      Så genial konkurranse. Har en liten gutt på snart fire måneder, og har tatt kjempemasse bilder av han- har ment å lage album til ham, men jeg studerer så det blir veldig lite tid til annet om dagene enn lesing og mating. Studerer fordi jeg var student da jeg ble gravid også, så det er ingen støtte økonomisk fra staten. Hadde vært supert med et sånt gavekort så julegaven til besteforeldrene er sikret i tillegg til minneboken til lillemann💙 Hadde bestilt tre kopper med bilde på så besteforeldra fikk ha verdens søteste kaffekopp, og noen bilder til boka hans😎

    35. Jeg vil vinne, fordi: Vi har nettop bygget hytte, i drømmeomgivelser der mor vokste opp. Jeg har fått rom, men alle vegger er hvite, og rommet er veldig anonymt. Som elev på videregående har jeg ikke allverdens penger, og det jeg tjener sparer jeg til lappen, hybel og russetid. For meg er det vanskelig å bruke penger på ting som for eksempel bilder, fordi jeg hater å bruke penger. Hadde vært veldig kjekt å kunne pynte veggene i hytta med personlige bilder og minner:) Produktene jeg ville valgt er nok lerret, galleriramme eller vanlige bilder.

    36. Jeg har lastet ned appen, men det vil ikke åpne? Står bare og surrer…
      Så usikker på hvilke produkter som er der. Men om det er så ønsker jeg å kjøpe kalender med bilde av alle barna i familien, som alle kan få. Ønsker også å lage fotobok fra året som har gått. Bruker det hvert år, men det koster jo en del så hadde vært supert å vinne 👍😃

    37. Jeg vil selvfølgelig være med i konkurransen! 🙂
      Jeg vil vinne gavekortet slik at jeg neste gang har litt penger til å bestille bilder på den enkeleste måten med den geniale appen 🙂 Og i tillegg noen fotogaver til besteforeldene til jul av min lille jente 🙂

    38. Har lastet ned appen, og gud så praktisk!! 😀 Jeg gikk på en kjempe smell for noen år tilbake, hvor jeg mistet nesten 2000 bilder jeg trudde jeg hadde fått lagret trygt! Derfor har jeg blitt flinkere på å fremkalle litt etterhvert i løpet av året, og i tilegg legge det inn på en ekstern harddisk, så jeg ikke mister så mange verdifulle bilder igjen!! Derfor hadde det vært supert å kunne bruke ett sånn gavekort på fremkalling av bilder av barna, for å sette inn i fotoalbumene jeg har laga til dem 🙂

    39. Jeg vil gjerne vinne et gavekort. For jeg vil lagre bildene mine i et album. Jeg vil velge å få vanlige bilder og kanskje et bilde på en kopp❤️💻 jeg hadde blitt veldig veldig glad hvis jeg hadde vunnet dette.

    40. Hei hei
      Jeg ønsket gjerne å bli med I konkurransen.
      Mye av min fritid går med på å ta bilder. Jeg har flere tusen bilder som har lagret seg opp på den eksterne harddisken over årene. Mye av min tid blir brukt på fotobutikker, siden jeg virkelig ønsker meg et stort lerret med noe personlig å henge opp I stua.
      Men jeg får meg liksom aldri til å bestille. Det er så mange andre ting som dukker opp, og det blir ikke lettere når man tenker på hvor dyrt det fort blir.
      Denne appen kommer hvertfall til å bli godt brukt av meg I fremtiden 😊
      [email protected]

    41. Ønsker å vinne av samme grunn som deg, jeg MÅ få satt i gang med albumene snart! jeg har enn så lenge fått satt sammen dåpsboken, men når bildene ligger på mobilen er det (har det vært) så mye stress med å flytte dem over. men nå virker det som en veldig god løsning her! 🙂 gleder meg til å prøve denne appen ordentlig!

    42. [email protected]
      Om jeg vinner ønsker jeg å bruke gavekortet på å forstørre et bilde på lerret for å ha på veggen! Og bestille bilder for å putte i fotoalbum til min gud-datter 🙂

    43. Vil veldig gjerne vinne så jeg kan lage fotoalbum av barna våre på 6 mnd og 2 år og 6 mnd. Vi har akkurat kjøpt hus og veggene er helt hvite uten så mye pynt. Da økonomien ikke er så bra så blir dessverre pynt nedprioritert. Hadde Vært kjempe gøy å vunnet. For tiden så legger jeg all min lit til mobilen min når det kommer til alle babybilder og minner oppigjennom småbarnsperioden, og det er litt kjipt å tenke på at jeg kan miste de hvis mobilen tar kvelden..

    44. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg har ikke barn, men en fantastisk samboer jeg har hvert sammen med i over 6.5år! Jeg hadde lagt over masse bilder for flere år på to minnepinner, og de er helt borte! 🙁 heretter vil jeg fremkalle alle bildene mine, så jeg har noe å se tilbake på 🙂 min lillebror bor også i fosterhjem og vi får kun se han to ganger i året. Jeg tar alltid masse bilder når jeg er med han, og vil virkelig ikke miste disse (selvom jeg har mistet bildene fra han var opp til 1år og fortsatt bodde hos mamma. håper virkelig jeg kan vinne ett gavekort!

    45. Jeg ønsker å vinne av den enkle grunn at jeg har flere tusen bilder av min datter på 8 mnd, og jeg har enda ikke somlet meg til å lage album. Jeg har lovt samboeren min at jeg skal gjøre det.. med et gavekort på 1000kr har jeg absolutt ingen unnskyldning og det hadde vært så gøy å overraske han med et ferdig album. Jeg ville brukt gavekortet på å fremkalle bilder fra mobilen og pcen=) krysser fingrene!

    46. Genial app!
      Jeg ønsker å vinne gavekort fordi jeg ligger såååå på etterskudd med bildene av mine to gutter på 4 og 6 år. Har satt meg ned mange ganger for å fremkalle, og det blir ofte dyrt. Da vil gavekortet komme veldig godt med.
      Krysset fingrene!
      [email protected]

    47. Jeg fødte to tvillingjenter for 3mnd siden ! Å har såå masse bilder av de som jeg så gjerne skulle hatt i album, tenker på dette hver gang jeg knipser et nytt bilde av de med mobilen.. Hadde betydd såå masse for den lille familien vår ❤️
      [email protected]

    48. Jeg ønsker å vinne et gavekort for å kunne lage fotoalbum til min samboer¨s to barn med øyeblikk og opplevelser de har hatt opp igjennom hos sin far. Jeg har selv skilte foreldre, og savner nå i voksen alder mye bilder da ting har blitt tatt litt her og litt der, og gjerne da med mobil. Denne appen løser det.
      Vi flytter inn til nytt stort hus 15.september og ønsker så gjerne å ha tre store bilder i stua av barna.
      Jeg vet at dette hadde vært en gave som barna hadde hatt stor glede av flere år frem i tid.

    49. Hei!
      Det er et stort ønske om å være en av de heldige vinneren på produkter fra EliteFoto. Har lyst til å lage et fotoalbum med bilder av datteren min, så skullle gjerne ha fremkalt bilder i størrelsen 10×13 og/eller 10×15.
      Har lastet ned appen og liker også EliteFoto på facebook. Mailadressen min er [email protected].
      Ha en fortsatt fin dag!

    50. Visste ikke at det fantes en app for dette, så snedig! 🙂
      Et gavekort hadde kommet godt med her, da hadde vi brukt det til å fremkalle bilder og lage album til guttene våre.
      Minstemann fikk en alvorlig og omfattende brannskade på hånden sin i januar, så jeg og han har vært innlagt på brannskadeavdelingen i flere mnd til sammen.
      Vi har derfor snakket om å lage et album til begge guttene, som de kan titte i når vi er borte fra hverandre i lengre perioder. Tøft å være borte fra hverandre så lenge, så bilder er gull verdt… Og et album er finere å bla i, enn mobilen! 🙂
      Han blir ikke ferdig operert før han er voksen, så flere flyturer til Bergen venter. Vi må derfor hive oss rundt og lage et par album snart! 🙂

    51. Jeg har også veldig mange bilder på pc og mobil som jeg har tenkt å fremkalle. Det er jo på mobile de gylne hverdagsøyeblikkene blir lagret når jeg knipser i vei. Vi driver å total renoverer stue,spisestuen og kjøkken nå hvor de to førstnevnte er ferdig. På veggen over trappa hvor vi ser godt fra alle kanter i heimen driver jeg å lager Bilde vegg med minner og bilder helt fra før jeg ble født. Så et gavekort hos Elite Foto hadde passet perfekt for å få hjelp til å realisere den drømmen ferdig. For oppussing er dyrt og pr nå er ikke fremkalling av bilder og lerreter på lista over hva som skal brukes penger på 😢 Så jeg krysser fingrene for vinnerlykke & litt flaks 🍁 Ønsker deg en fantastisk flott første høstuke!

    52. ? For en genial app. da, får dem som ønsker å fremkalle bilder fra telefonen 🙂 Jeg tar bare mer og mer bilder med telefonen og det å fremkalle dem via denne appen er jo så mye enklere, enn via pc, osv. osv. Dersom jeg hadde vunnet ville jeg valgt vanlige bilder i ulike str. til å henge opp i hybelen min, har allerede begynt, men ting tar tid og koster penger. Og hva er vel mer koselig enn å se på bilder av dine beste venner og kjære familiemedlemmer henge på veggen?! :)Kunne også gjerne valgt å laget et bilde på et lerret eller noe til bursdagsgave til min far.
      Åå, elsker når det er så mange alternativer og ting man kan gjøre med bildene man tar 🙂 Kanskje et puslespill også? Det er jo alltid kjekt!
      Ha en fin uke videre! 🙂

    53. Hei!
      Hadde vært fantastisk å vinne gavekort fra Elite Foto! Har nettopp vært på en kjempefin ferietur med venninner og det hadde vært kjempegøy å overraske dem med ordentlig bilder fra turen! De fleste bildene er selvfølgelig tatt med mobil, så den app’en var jo helt genial!
      Hadde blitt hoppende glad hvis jeg vinner! 😀

    54. Fantasktisk! Jeg ville brukt gavekortet til å fremkalle bilder og til en forstørrelse av et familiebildet.

    55. Jeg ville brukt gavekortet til å fremkalle bilder av mine nydelige hunder og hesten min, men også bilder av familien og kjæresten!Jeg ville laget et album, men også noen større bilder til å ha på veggen.

    56. Jeg ser i kommentarfeltet her at de fleste har familie og barn og ønsker å vinne gavekort for å fremkalle familiebilder. Jeg derimot har ikke kommet til det punktet i livet enda, men er på god vei! Jeg og kjæresten er 23 år gamle og kjøpte for to år siden et skikklig oppussingsprosjekt av et hus. Vi har revet alt helt ned til kledningen, og startet derifra. I denne prosessen har jeg tatt masse bilder! Før riving, under riving, bilder av gode medhjelpere og venner, og bilder av framgangen. Nå satser vi på at vi kan flytte inn i desember engang. Jeg skulle gjerne likt å fremkalle bilder til et eget album som kun inneholder husprosjektet vårt! Dette skulle vært en gave til flinke kjæresten min som har stått på hver eneste dag i lange tider nå. Han har vært så utrolig flink og stått på! Jobber hver dag i jobben sin 7-15, og rett i huset for å pusse opp til langt på kveld. Han har stått for alle utgifter (oppussing/nedbetaling av lån), da jeg enda studerer. Han fortjener en skikklig fotobok hvor han kan titte tilbake og se hvor utrolig flink han var, og hva han fikk til som en førstegangskjøper i en alder av 20:-))

    57. Dette var en super ide, skriveren jeg har brukt tidligere til å få ut bilder av sønnen vil ikke fungere lenger. Appen er lastet ned og jeg har kunne tenkt meg muligheten til å få ut 10×15 bilder og et stor bilde (Pleksi MDF 70×100)

    58. Hei,
      Jeg har nettopp erfart hvor dumt det er og ikke ta noe back-up eller framkalle bildene. Min kjære mac sluttet plutselig å virke, med flere 1000 bilder på som jeg mest sannsynlig ikke får ut av den. Så fra nå av skal det framkalles og lagres 🙂 Håper jeg kan vinne!

    59. Veldig fin blogg du har. Jeg syr selv og blir spesielt glad over syinnleggene dine
      Vi er en familie med tre jenter på 2mnd, 2,5 år og 4 år som skal flytte til Afrika for 3 år. Vi kan ikke ta med alt vi skulle ønske i flyttelasset, men dersom jeg hadde vunnet gavekort fra foto elite ville jeg brukt det til å forstørre noen fine bilder av jentene og fremkalle bilder så vi kan ta med noen gode minner fra Norge

    60. Jeg har nettopp flyttet inn i mitt første hus og har planer om å fylle opp noen bilderammer for at det skal føles som mitt hjem og da hadde det gavekortet kommet godt med 🙂

    61. Jeg har masse bilder på telefonen min som jeg kunne tenkt meg å fremkalle.
      Har er jente på 1 1/2 år, så ,har masse masse bilder. Har også veldig mange å kjøpe julegave til så bilder og kalendere hadde vært perfekte julegaver til beste og oldeforeldre 🙂
      Krysser fingrene !
      Camilla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg