Vaskehistorien som vant

Jeg hadde egentlig ikke planer om å lage et helt innlegg til vinneren av vaskemaskinen Turbo Wash, men når et menneske klarer å gjøre meg rørt av en vaskehistorie, da fortjener det et innlegg. 

Dette er Nina sin vaskehistorie: 

Denne konkurransen må jeg rett og slett bare delta på..

Ser du ønsker deg en morsom klesvask historie, helt ærlig ser jeg på det som mission impossible, for finnes det noe gøy med det?

Fint derimot, ja det er helt sant… bare høre her:

Med bustete hår, slitt joggebukse og tunge øyne står hun der.

Gjesper, kjenner en gryende hodepine.

Hun er sliten, men…foran seg har hun en topp å vinner over.

Et fjell igjen å bekjempe før hun kan slenge rompa i sofaen og zapper seg gjennom kvelden.

Fjellet skal ikke klatres opp, men rives ned. Bit for bit, sokk for sokk, bukse for bukse, truse for truse..

Hun bretter opp arma, hun er klar..

Der står hun. På vaskerommet.

Å brette tøy, finnes det noe mer kjedelig.. tenker hun først. Lang tid tar det, og det verste er vel at hun vet godt at det ikke er lenge til neste gang hun står å bretter akkurat den samme buksa, gensere, krøller sammen de samme sokkene og baller sammen den samme trusa.

Å brette tøy, er nesten bortkastet.

Men å brette tøy kan også være koselig, tankevekkende, en mulighet til å mimre, og minner henne stadig på at tiden går, fortere enn hun selv vil.

Sokkene til mellomste, vel de hadde jo en gang antiskli under seg, han har jammen klart å løpt de av. Ikke rart, den gutten er jo ikke et sekund stille.

Og annenhvert plagg til minste prinsessa må kastet i arve esken, sukk som hun vokser.

Også den katta da, hun er vel på hvert eneste plagg til største, HELLO KITTY, og hun som lovte seg selv at den katten skulle aaaaldri inn i hennes hus, ja ja.. er vist bare å innse at den kampen er tapt.

Også kommer de, tskjorte på tskjorte på tskjorte på tskjorte.. Hvordan er det mulig å bruke så mange tskjorter, undres hun.. men samtidig må hun småsnuse på de alle, for alle lukter de enda litt av den deilige parfymen til mannen. Ikke mye, men pittelitt, akkurat nok til at hun kjenner det.

Hun har stått der en stund nå, det verker i rygg og bekken, hun står ikke i alene.

I magen er det en liten huleboer som skal holde henne med selskap, og om litt gi henne enda litt mer klesvask å holde på med.

4 barn og en mann, dette fjellet blir ubestigelig…

Siste sokkepar samles, jøss, maskinen har ikke slukt en eneste en denne gangen.

Toppen er besteget.

Haugen er rivd ned..

Hun tar skittentøyskurven under armen, tusler opp trappen.

I morgen er den nok full igjen.

God klem fra ei som virkelig trenger og ønsker seg vaskemaskin som kan spare henne for tid og penger.


 

Ja, Nina, mission impossible? LG og jeg syntes du klarte oppgaven utmerket. GRATULERER, du har vunnet den nye vaskemaskinen LG Turbo Wash! 

Til alle dere andre, tusen takk for fantastisk deltagelse. Jeg lo godt av så mange fantastiske vaskehistorier! 

 

16 kommentarer
    1. Fin historie, men skulle det ikke være en morsom historie som vant, du skriver selv at du ble rørt av denne. Hadde jeg vist at du skulle bli rørt hadde jeg ikke valgt ut en morsom en, som ikke finnes rørende.. Historien du valgte er jo morsom, men siden du valgte den siden den -rørte- deg så blir det jo litt feil.
      Gratulerer Nina ☺️

    2. Mari-Anne: det er slik at alle som deltar i en konkurranse står like sterkt, jeg kjenner verken til Nina eller viste at hun skrev en blogg, så det at hun er skribent bak en blogg kan ikke utelukke henne fra å vinne som alle andre.

    3. Gratulerer så enormt mye til vinneren! Den historien var midt i blinken og mange punkter jeg kunne kjenne med godt igjen i 😀 Er opptil hver enkelt hva man blir rørt av eller synes er morsom. Jeg synes denne var morsom 🙂 Blir for dumt å skulle klage over dét, er alltid noen som ikke klarer å unne andre noe, men som MÅ komme med slike kommentarer. Janteloven i et nøtteskall, dessverre…

    4. Tusen tusen takk 🙂
      Den kommer så godt med. Med fire unger går det en deeel vask her i huset.
      Vil bare svare Mari-Anne.
      For det første tror jeg nok ikke Stine vet hvem jeg er 🙂 for det andre er jeg veldig takknemlig for at det at jeg skriver blogg ikke utelukker for å kunne delta på slike konkurranser. Jeg deltok fordi premien virkelig var noe jeg ville vinne, og jeg følte jeg hadde en god historie å bidra med 🙂 Ser du kaller meg toppblogger, og takker selvfølgelig for komplimentet, men er det noe jeg ikke kan kalle meg enda så er det det 🙂
      Eller.. nå vet jeg ikke hva du legger i toppblogger, men med 1/5 del av leserentallet til Stine på en god dag, føler jeg at jeg ligger et stykke unna å kalle meg det 😉

    5. Toppblogger var ikke akkurat den jeg hadde sett for meg trengte den maskinen mest :O 🙁 Selvfølgelig kan Caroline skrive gode historier, er jo jobben hennes:P

    6. Mia: Det er ikke slik at jeg har googlet opp stilling og inntekt til vinneren, ikke en gang viste jeg om bloggen til Nina (som hun heter). Vi skulle kåre en god historie, og sammen med LG syntes vi hennes historie var en verdig vinner. 🙂

    7. Gratulerer til vinneren! 😀 Jeg syns det var koselig at du delte vinnerhistorien og at det var en verdig vinner, blogger eller ei 😉

    8. GRATULERER MASSE TIL VINNEREN, det var en flott historie.👏👏
      Og,,,, jeg stoler på at Stine har trukket en verdig vinner😊 Takk for alle fine historier du skriver Stine, det er så koselig og vakkert å se at du kan skrive om ALLE DAGENE, fine , flotte og rørende,,,, det er jo det som er livet og du uttrykker de så bra😊😊hurra for deg😃

    9. Gratulerer til vinneren – uansett hvem du er, hva du driver med så er det deg vel unt.Håper du får masse glede av premien din.
      “En av de mest universelle og dyptliggende menneskelige lidenskaper er misunnelse.”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg