Fornyet IKEA barnestol

“MALA” var det første jentene sa til meg da vi sto opp i dag, de bemerket seg alle malingsflekkene jeg hadde på armene. Det stemte, i går fikk jeg malt siste strøk på stolene til jentene. To lag med grunning og tre lag med lady suprime maling, og så deilig å få stolene hvite. 

Det er den berømte IKEA-stolen jeg har tatt for meg. En stol til 149,- har man råd til å fikse opp litt på egenhånd. Prisen er jo bare helt fantastisk, det eneste som er minus er at den kun kommer i treverk og har off-white trekk – noe som blir veldig fort skittent med småbarn som bruksområde. 

I tillegg til litt maling, har jeg også sydd nytt trekk, det er veldig enkelt, og jeg har delt fremgangsmåte HER 

Jentene er storfornøyde med å få tilbake stolene sine, så nå koser de seg med bamse og teppe i stolene mens de ser på baretv. Elsker slik helgekos. 

Ha en fantastisk helg! 

21 kommentarer
    1. Hei:)
      Leste akkurat hvordan du sydde trekk til stolene. Jeg bare lurte på om du vaska stoffet før du klippet det opp i de 2 delene? Hvis ja, da bør man kanskje kjøpe med litt ekstra stoff da?
      Mvh Line

    2. Line: Greit å ta med noen cm ekstra på lengden, det er ikke sikkert butikken klipper helt rett og det stoff krymper gjerne litt ved første vask ja 🙂 Men 5 cm ekstra holder 🙂

    3. Hei Stine!
      Eg har ingen erfaring med symaskin utanom frå kunst og håndtverktimen frå skulen. Eg blir så utrulig inspirert av syferdighetene dine, og kunne veldig tenke meg å lære meg å sy til tantebarn og til mine framtidige barn. Eg lurer på å rett og slett slå til og kjøpe ei symaskin til ein billig penge frå IKEA. Veit du noko om denne? Kva tenker du er viktige eigenskapar ein bør sjå etter i ei symaskin, og kva trur du om billig vs dyr (som sikkert er i mykje betre kvalitet)? Supert om du har lyst til å dele nokre tankar om det.
      Fine lørdagskvelden til deg!
      Dorthea

    4. Dorthea: Hei 🙂
      Jeg er nok derssverre ikke personen å spørre på dette området. Jeg har kun erfaring med to bernina symaskiner, så jeg har ikke noen sammenligningsgrunnlag i det hele tatt:)

      Kanskje det finnes noen forum rundt dette? 🙂

      Lykke til.

    5. Jeg gir meg enda over av deg, du er så dyktig og god. Ønsker deg en fin søndag med barn og dyr, søte snuppene <3

    6. Kjempeflotte! Utrolig inspirerende blogg! Husker du hva dette stoffet heter, og hvor det er kjøpt? Det var nydelig 🙂

    7. Isabelle: Tusen takk 🙂

      Det er kjøpt på stoff og stil 🙂 Så de hadde det inne for et par uker siden, så de har det nok enda. Husker derimot ikke hva det heter : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg