Ingenting er som en sølepytt

*

Re har virkelig fått kjenne på regnvær denne sommeren og høsten, jeg synes knapt det har gjort annet enn å regne. Verst var det for to uker siden da store nedbørsmengder i løpet av natten la sentrum av Re under vann. Da jeg våknet den morgen fikk jeg snap fra ei av mine bestevenner, bildet viste undergrunnen vi alltid har gått for å komme oss til skolen. Det var ikke langt i fra at en hver måtte finne frem svømmetakene for å komme seg igjennom. Her på østlandet er det rett og slett et sjokktema når noe slikt skjer. Faktisk har jeg aldri være borti maken på mine 24 år. 

I det jeg satte meg i bilen med jentene på vei til barnehagen, ringte samboer og fortalte at jeg ikke måtte kjøre den vanlige veien da et tre lå å sperret. Jeg kjørte derfor en annen vei hvor jeg til slutt måtte stoppe og snu for å finne den tredje vei til barnehagen. Vei nummer to var blitt en elv som var blitt sperret av. Kan det være mulig å komme så mye vann? 

Da jeg kom frem til sentrum ventet dette synet meg. Nesten to meter med vann hadde fyllt seg opp der det normalt sett er parkeringsplass og flere butikklokaler. 

Jeg skulle trene denne dagen, senteret var åpent siden det lå uberørt av vannet på den høyden jeg tok bildet over. Jeg hadde med en tom vannflaske og løp ned trappene for å fylle vann. Like etter bryter jeg ut et “wææææ!” i det jeg akkurat klarer å redde meg inn fra å hoppe ut i vannet. 

Jeg trudde vi hadde fått nok vann snart, men det regner og regner og regner, og de eneste jeg vet setter pris på dette været er de to små med nye gummistøvler. 

God regnværsdag! 

6 kommentarer
    1. Tenk på oss stakkarer som bor i Bergen!! Eneste fordelen vi har er at vi sjelden står under i vann, på grunn av fjellene våre 🙂

    2. Det var veldig mye vann ja.. har vært endel her i Oslo også 🙁 For et par uker siden var det flom her og. Herlige bilder av jentene 🙂 De ulldressene de har på er så myke og gode, hadde lik til jenta mi da hun var baby 🙂

    3. Haha, du har helt rett! Ingenting er som å hoppe i sølepytter! 😀
      Nei gud :S Her regner det også voldsomt mye, men har ikke sett slike tilstander her! Vi ligger vel litt høyere enn dere, og akkurat her vi bor er det null stress med flom 🙂
      Husk gummistøvler neste gang! Eller kanskje våtdrakt? 😉

    4. DIGG med sølepytter 😀 Hos oss fosser det ned, men ingen har druknet enda. Med ny regndress er til og med den firbeinte gladelig med på tur 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg