Throwback

/ Innlegg skrevet i samarbeid med Libero / 


Det å se tilbake på gamle bilder vekker mange minner, men har dere også tenkt på alt som har forandret seg bare siden vi var små? Svigermor hadde med jentene på en liten tur, hun hadde pakket med våte kluter i pose slik at hun kunne tørke munn og hender om det ble nødvendig underveis. “Hadde du ikke med våtservietter da?” spurte jeg, jeg hadde nettopp skiftet en bleie, og hentet de frem fra baggen som hadde vært med på tur. Hun lo godt av dobbelt-pakkingen, hun hadde dratt opp en gammel vane fra ungene var små. 

Tenk på vogna vi vokste opp i, fremfor dagens vogn med svingbare hjul og skivebremser. Hele tiden endres ting til det bedre. Det hadde vært spennende å prøvd en måned med småbarn på 40’tallet. Hadde vi holdt ut tøybleier og klesvask for hånd?

Libero har nettopp lansert sin seneste innovasjon Libero Touch, og de ønsker å vise oss hva som har skjedd siden våre foreldre vokste opp. Ved å gå inn →Throwback← kan du sammenligne deg med ditt barn, eller dine foreldre med deg og se den store forskjellen. Både igjennom bleier, men også andre populariteter på tiden. 

Jeg har motta en vintage bleie fra Libero og dette ga en god innsikt i utviklingen som bleiene har vært igjennom. 

De gamle bleiene kan umulig ha vært behagelige på, de er store og tykke, og ble bundet fast ved hjelp av plastikk. Libero Touch derimot er supermyke bleier som gir de små en følelse av å gå med bomull. Designet er like pent å se på, som den er perfekt mot formene på barnets kropp. 

Libero jobber hele tiden for at barnet skal ha det så mykt og godt som mulig. Libero Touch er alt hva vi som foreldre ønsker å tre på de sensitive barnestumpene våre. Det nye designet er helt klart mykere enn det gamle, nesten som en truse som ikke lekker. 

For å vise hvor mye som har hendt med bleieutviklingen gjennom årene har Libero laget Libero Throwback der du kan sammenligne hvordan det var å vokse opp før og nå. 

Sjekk ut tids-sammenligningen HER

 

Tommel opp for dagens bleier, og utviklingen Libero gjør for oss!! 

7 kommentarer
    1. De er kjempe myke, men det jeg syntest er viktig er at de er dermatologisk testet 🙂
      Jeg opplevde at de var litt små i strl og den pant bleien revner utrolig fort bak hvis du skal dra den på 😛

    2. Mange nå om dagen har jo engangsservietter som de har vann på i pose/boks evt med kokosolje oppi:)) Jeg kjenner faktisk bare folk som har det:-) Unngår våtservietteter så mye jeg kan jeg:-) Liker ikke såpe i stumpen jeg ikke får skylt av:-) Men funker jo det også, men jeg ville bare påpeke at din svigermor nettopp er ganske så moderne;). For det nye er nettopp å droppe våtservietter og heller ha våte engangs på boks/pose:-)

    3. Sanna: Jeg gjør som deg, og bruker faktisk også tøybleier. De ikke bare FØLES som bomull, de ER bomull! 😉 Men det er ingen tvil om at tøybleier i dag er noe helt annet enn kluter og plastsnipp for 30-40 år siden. Jeg er også supertakknemlig for den gode vaskemaskinen min!!

    4. Tøybleier er tingen! 🙂 Ingen avfall, alt kan brukes om og om igjen og det er så mye FINT 😀 Vi bruker gDiapers, og for deg som er flink til å sy hadde du nok moret deg med å lage såkalte recovers, egne bleietrekk hvor man bare kopierer designet, ikke varemerket. 🙂 gDiapers er et all-in-two system hvor man kan bruke samme bleietrekk en hel dag og bare bytte innlegg. Innlegg finnes i bomull, bambus, hamp, og syntetiske materialer som microfiber. Innlegg er også billig og enkelt å sy selv av bambushåndklær fra Princess! Det finnes flere typer tøybleier: Lommebleier er vanntette bleietrekk med en lomme til å legge innlegg inni. All-in-one er alt i ett, enkelt og greit. Formsydd er helabsorberende bleier hvor man må ha et sperrelag av ull eller vanntett materiale utenpå for at det skal holde tett. All in two beskrev jeg over her. Det er utrolig mye forskjellig, noe for en hver smak, både i forhold til bruk og utseende. Og det er ikke noe mer tungvint enn engangs, som mange tror ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg