Cupcake Omelett

Jeg kom over en filmsnutt som var delt viralt på facebook for en liten tid tilbake. Det var en kortfilm over hvordan man kan lage en morsom variant av omelett. Jeg falt pladask for metoden, og var nødt til å teste det ut selv. 

Nå har jeg laget omelett på denne måten to ganger og så tenkte jeg at det sikkert ville være flere enn meg som ville sette pris på et mattips. 

Oppskrift og Fremgangsmåte: 
6 cupcake omeletter:

Kutt opp hva du selv foretrekker av grønnsaker, kjøtt og ost. 
Som dere ser valgte jeg, paprika, tomat, rødløk og purre i tillegg til ost og skinke. Bland alt sammen i en bolle. 

Smør en ildfast cupcake form. 

Legg fyllet i cupcakeformene. 

Til 6 cupcakeomeletter trenger du tre egg, tre ss melk, en halv ts bakepuver, litt salt og pepper. 

Bland det hele sammen i en beholder det er lett å helle i fra. 

Fyll så cupcakebeholderene med eggeblandingen opp til kanten. 

Stek på over og under varme, 190 grader i 15-18 minutter. 

Nyt! 

Ikke bare er det en deilig lunsj eller frokost. Disse cupcake omelettene er også geniale å legge i matboksen som en variasjon til jentene i barnehagen. 

Følg Speiltvillingene på Facebook – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg