Oss i VG.

I gårsdagens utgave av VG familieliv ligger det en artikkel om speiltvillinger, og Otilie og Olivia. 

Jeg fikk flere tips om saken i går, og jeg viste at den ville komme en av dagene. VG intervjuet meg for en uke siden, og jeg hadde lest igjennom utkastet, men ikke før i dag har jeg fått muligheten til å se saken ferdig. 

Jeg synes det er så fint at speiltvillinger blir omtalt. Første gang jentene og deres fenomen ble skrevet om, tok det ufattlig lang tid å klare å finne en troverdig kilde som kunne bekreftet at speiltvillinger er et reelt fenomen. Det er så og si ingen i Norge med kompetanse på feltet, og det er kun et lite knippe mennesker som har forsket på speiltvillinger. 

Det at VG fikk tak i en av verdens fremste tvillingforsker som kilde til artikkelen synes jeg er utrolig kult. Jeg skulle likt å hatt en lang samtale med henne selv. 

Trykk på bildet under om du vil lese artikkelen 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg leste akkurat artikkelen i VG og måtte bare sjekke bloggen. Moren min sa at jeg og tvillingsøstra mi måtte lese artikkelen. Vi ble alle så sjokkerte, for det føltes som om det var skrevet om oss, haha. Jeg og søsteren min har alltid lurt på hvorfor vi bare får fregner på en side, også speilvendt! Vi har hårskillet forskjellige, akkurat som tvillingene på bildet over også. Moren klarer heller nesten ikke se forskjell på oss hvis hun ser oss i speilet! Jeg er litt med sjenert og stille mens hun gjør litt mer ut av seg. Godt å endelig få en forklaring på ting! 😀 haha.

    2. Kathrine: Så herlig! Og så gøy at dette kommer frem til dere, for det er ikke er velkjent fenomen, men det er et reelt ett. Og selv om det kanskje ikke er av så stor betydning, så er det virkelig en god forklaring. Ikke bare på fregner og hårverver, men på personlighet og samspill 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg