En kreativ hverdag..

.. er min beste hverdag! 

Dette innlegge skulle egentlig vente, men som et pust i den ellers alt for triste pensumhverdagen min – måtte jeg få inn litt inspirasjones på bloggus. 

Samtidig som jeg kjøpte materialer for å snekre senger til jentene kjøpte jeg også 48mm x 48mm planker. Jeg har i lang tid nå kommet over enkle trehus som er satt inn på barnerommet, og jeg har elsket ideen siden første gang jeg så den på pinterest. 

Derfor satte jeg inspirasjonen ut i livet ved å lage trehus selv. 

Dere ser helt sikkert hvor enkelt huset er laget, men allikevel så synes jeg det er vanvittig stilig. Nå er huset på langt nær ferdig, for det skal både sparklet og males, men jeg ikke har 15 minutter til overs om dagen så det er et prosjekt satt på vent. Det er også bare Olivia som har fått hus, da jeg mangler litt planker for å bli ferdig med Otilie sitt. Olivia er stolt som en hane av sitt eget hus, og Otilie må for tiden ta til takke med å “være på besøk”. Heldigvis er hun ikke av den misunnelige typen, så det går helt greit å vente på sitt eget. 

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å få litt fritid igjen, slik at jeg får satt alle ideene til barnerommet ut i livet. Jeg hater å ikke bli ferdig med en ting, for jeg er av den typen som: hvis jeg begynner på noe skal det også være ferdig så fort som mulig slik at jeg kan se resultatet. 

Jeg aner ikke hvor man kjøper slike hus, eller om det er mulig. Kanskje er de jeg har sett også hjemmelaget, men uansett; det som er så fint med å lage selv er at størrelse og form kan bestemmes, eller beregnes ut i fra den plassen du har til disposisjon. Det vanskeligste her var å komme på regnemåten for å finne gradene jeg måtte beskjære vinklene til taket, så det forteller hvor enkelt det var å lage. Fint å få rustet opp i litt matematikk også 😉

Nå, hva synes dere om dette prosjektet? Som nevnt har jeg ikke laget hus nummer to, så om det er ønskelig kan jeg lage steg for steg innlegg med oppskrift og mål mens jeg snekrer sammen neste hus.  

Trykk på likerknappen om det er av interesse og send meg gjerne en kommentar, det gjør alltid dagen min lysere 🙂 

/Følg fillesnekkeren på Facebook da vel! 

 

46 kommentarer

Siste innlegg