DIY til henne / DIY julekalender #17

I dag sydde jeg meg en ny tunika/poncho  med litt stoff jeg fant på stoff&stil i går. Det er mange som stiller meg spørsmål om jeg ikke kan lage litt mer til voksne, problemet med det er at vi er så mye mer forskjellige i fasonger og størrelser enn det barn er. Og siden det er barn jeg jobber med innen klesfronten så kan jeg ikke nok for å lage størrelsesmaler til dame. 
Men noen ting er veldig enkelt å lage, og om du er som meg – ei som elsker å gå med løse og behagelige plagg – ja så er dette noe for deg. 

Vanskelighetsgrad = Så enkelt at det er gøy! 


Du trenger: 

Stoff, kanskje du har et pledd du er lei av? Om du går for å kjøpe stoff trenger du ikke mer en 50-70 cm av et stoff med lengde på 145 cm. 
Stoffet bør være behagelig og gjerne med litt strech fordi de gjerne er mer elastiske og mindre stive. 

Alt du trenger å gjøre er å klippe ut to firkanter eller rektangler 

Legg de på hverandre med retten inn, og sy sammen litt på hver ende av hva som skal bli toppen av tunikaen. 

Så syr du sammen sidene, men la det stå åpent til armene. 

Til slutt bretten du alle klippekantene inn og syr en søm som fester brettene, slik at du får gjemt alle klippekanter.  (halslinning, armhuler og bunn) 

Vips! På 15 minutter kan du ha en ny kosegenser til en rimelig penge.

Følg alle DIY julekalender innlegg på Facebook-siden til Speiltvillingene 

9 kommentarer

Siste innlegg