Hjemmesydd julekjole – Tvillingene

Nå sitter jeg og syr på julekjole nr to, men i går ville begge jentene prøve den første kjolen. Den er så og si ferdig, jeg skal bare legge opp folden i bunn på en litt annen måte som siste finnish. 

Jeg kommer dessverre ikke til å dele mønster og fremgangsmåte på disse kjolene. Kjolene er dyre til tross for at de er hjemmelagde, og sømmen er mer avansert enn de tidligere kjolene jeg har sydd. Bare det å sy på perler på framskjørtet tar dager! 
Grunnen til at jeg i år sydde en mer avansert kjole som i tillegg egentlig er alt for dyr til å ha blitt laget selv, så er det fordi jentene skal være brudepiker til sommeren. Jeg trengte å øve meg på å sy en spesielt fin kjole, siden jeg har blitt spurt om å sy brudepikekjolene. Julekjole var derfor en god anledning til å prøvesy en ekstra fin kjole. 

Olivia var først ute med å prøve kjolen. 

Og etter Olivia hadde danset rundt en stund, ville Otilie også prøve.

“Mamma, jeg haj pjinsessekjole!” sa to svært entuastiske jenter da de danset rundt i sin nye kjole. 

Og jeg er stolt som en hane, jeg er stolt over kjolen jeg har klart å lage etter mange timers arbeid, og jeg er stolt over å kunne være mamma til to jenter som ikke kunne vært på noen annen måte. De er rett og slett mitt alt! 


I fjor delte jeg oppskrift på julekjole og juleantrekk til gutt

Likte dere årets julekjole? 

60 kommentarer
    1. Kjempefine kjoler på veldig nydelige prinsesser:). Du er veldig flink:). Ønsker dere en fin skittensøndag og fjerde søndag i advent:)

    2. åå så nydelige kjoler! Og snuppene dine er bare så søte 🙂 Håper du og dine har en fantastisk søndag <3 God jul!

    3. Wow så fin kjole! Du har virkelig talent!
      Jeg er helt i startgropen av å lære og sy – det er spennende!

    4. For noen super nydlige jenter dere har! 😀 All grunn til å være stolt!
      Å kjolene var bare så flotte!!
      Ønsker dere en riktig god jul! <3

    5. Jeg føler jeg bare gjentar meg selv de gangene jeg kommenterer men fy søren å flink du er og for noen engler! De er så utrolig pene jenter, og såå stolte som de ser ut i de fantastiske kjolene! Du er en inspirasjon uten like!! 🙂 Håper dere alle får en super jul og koser dere maks! 🙂

    6. Så lekre kjoler på 2 nydelige jenter. Kommer det mønster på disse flotte kjolene? Du er en utrolig flink jente/mamma 🙂

    7. Sååå søte !! 😀 Og nydelige kjoler!
      Skulle virkelig ønske at jeg var like flink
      til å sy som deg… Du er til stor inspirasjon! 😉

    8. Herregud for noen vakre barn du har! Det øverste av Olivia må du nesten forstørre og ramme inn! (Ikke at Otilie er noe mindre fin;) )
      Kjolen er også helt fantastisk! Jeg måtte se snappen din 3 ganger! :p Haha. Håper du rekker å få ferdig den siste kjolen 🙂

    9. Sååååååååååå nydelige!
      gleder meg allerede til brudepikekjolene 🙂
      (for du legger dem vel ut på bloggen når den tid kommer?)

    10. Nydelige jenter med fantastisk kjole 😊 Den var kjempefin! Hvordan får du forresten så fine krøller på jentene? 😊 Jenta mi har en del fall i håret, men synes stort sett bare blir rufsete uansett hva vi prøver på.

    11. Nydelige kjoler og enda finere pjinsesser, de er så fortryllende.Du har all grunn til å være stolt både av de fantastisk fine kjolene og gullene dine.

    12. Den var utrolig nydelig. Og barna så jo ut som prinsesser i den, med de nydelige krøllene i håret og da 🙂 du er flink 😉

    13. Wow får en nydelig kjole! !! Herregud så flink du er.
      Å så fine bilder av jentene da <3 fine jenter i fin kjole 😀

    14. Fy fader for en fantastisk fin kjole!! Mektig imponert over deg jeg! 🙂 kan tenke meg de blir fine med hver sin “prinsessekjole” på julaften. Og jeg gleder meg veldig til å se brudepikekjolene når den tid kommer. Har på følelsen at de vil bli nydelige! <3

    15. Helt nydelig kjole på nydelige barn!
      Hvilke stoff har du brukt?
      Vil også si tusen takk for alle gode og kreative tips du gir oss!
      Du er min inspirasjon 🙂

    16. Så utrolig flott kjole! Og nydelige jenter inni😍 Du er utrolig flink til å sy,alt du får til!👏🏻👏🏻

    17. Nydelige kjoler! Du er råflink! Her har også symaskinen gått på full guffe de siste dagene for å sy ferdig julegaver. Nå får den en liten juleferie den og mens jeg er hjemme til jul. Hadde store planer om å sy kjole til meg selv også, men den fikk utgå i år.. Jaja neste år kanskje! God jul til deg og dine! Håper dere får en fin julehøytid! <3

    18. Du er helt rå Stine, herregud, så nydelige kjoler du har laget❤️Tar av meg hatten for deg, du er et menneske som får til absolutt alt❤️Kjempe moro å følge deg❤️Takk for en kjempe fin blogg,❤️Fine bilder❤️God jul til deg og din fine familie❤️

    19. elsker virkelig disse kjolene! De fineste barnekjolene jeg har sett noen gang, disse bør du virkelig være stolt av!!

    20. Det er en helt (snart to) fantastisk kjole! Jeg så den på Instagram og mistet litt pusten altså, så fin er den! Og, med to så nydelige jenter som modell så blir den jo ekstra fin <3
      Heldige jenter som har en så flott og flink mamma <3 God Jul til deg og dine 🙂

    21. HERREGUD,for noen herlige små jenter!! 😍 Er selv tvillingmamma,til ei på jorden og en i himmelen. Du er virkelig heldig som har dine to. Nyt hvert sekund,og hverandre.

    22. Den er jo bare helt utrolig nydelig.. Smelt
      Mye flottere enn det man får i butikkene i dag. Vær stolt av det du får til 🙂

    23. Nydelig kjole😊 kanskje dette bare er øving på brudepike kjoler, men jeg tror det også kan bære øvelse på noe litt større òg 😉 hint:brudekjole!

    24. Så fantastisk kjole og flotte snøkrystaller. Kjolen sitter pent . Hvordan gjør du med perlene? Syr du på en og en perle.

    25. Kjolene er helt nydelige,du er så flink!
      Jentene så jo fortryllende ut i prinsessekjolene sine.
      God jul 🙂

    26. Du er så utrolig flink!! Nydelig kjole på de skjønne jentene 🙂 ønsker dere en riktig god jul! 🙂

    27. What a wonderful, beautiful christmas dress! It must be amazing to be able to make those kinds of clothings! You are very talented. Keep up the good work! Have a nice holiday!
      Best Regards,
      – BekkaStudio –

    28. den var jo helt nydelig!! 🙂 <3 for noen skjønne prinsesser!
      Du kaller det øving, men disse kan du vel bruke som brudepikekjoler? Jentene var jo helt vidunderlig nydelige 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg