Borte bra, men hjemme best?

Endelig begynner huset å få en god innetemperatur igjen, og snart er det tid for å ta en ruddesjau i huset. Det var ikke bare bare å komme hjem fra ferie i går. Da vi landet på Gardemoen startet trøbbelet med at trappen som skulle ta oss ut av flyet hadde fryst fast. Derfor ble det en lang ventetid for å komme oss ut av fly, og til tross for at jentene var vanvittig tålmodige er det noe med å måtte vente enda lengre med små barn. 

Da vi endelig var klare for å kjøre hjem, startet ikke bilen til den ene familien vi reiste sammen med og parkeringsplassen kunne ikke hjelpe de. Så da måtte vi få tak i startkabler og vente nok en time i bilen til gutta fikk i gang den døde bilen. 

Vel hjemme i hus ble vi møtte av et rotekaos uten like for sykdommen hadde som nevnt slått over oss før avreise og det var ikke mer enn så vidt at jeg klarte å pakke litt ting til reisen. I tillegg hadde vannrørene inn til huset fryst, og da BT omsider fikk tinet opp rørene fra kjelleren sto vannspruten fra feil sted. I dag har han fått reparert vannlekkasjen og nå har vi endelig vann igjen. 

Det var bare en liten detalj som maglet i dag morges, og det var mat. Hutte meg tu, kulde og snø, men ut kom vi oss og nå begynner det meste å falle på plass. 

Jentene koser seg veldig her hjemme i dag, de har nok savnet mange av lekene sine, for nå har de vært i andre etasje alene i over en time. De er i full lek med dukkene sine på rommet sitt og jeg sitter å nyter knitringen fra ovnen med en kopp kaffe. 


Stinene på tur i La Sagrada Familia siste dag i Barcelona.
 

Nå er det jo også straks helg for alle, så GOD helg ønskes fra oss 😀 

 

7 kommentarer
    1. Elsker alltid å komme hjem etter turer hit og dit, men aldri når det er kaldt og guffent. Klem til dere.
      Men når jeg er her tenkte jeg at jeg kunne spørre deg:
      Nå har jeg turt å bevege meg inn i en ny tilværelse. Deltidsansatt, førstegangs-mor til ei på 9 mnd og nå deltidsstudent på nettstudie. Har du noen gode tips for hvordan få en slik karusell til å gå rundt? =) Vi har heldigvis fantastiske leggerutiner så fra kl 20. har jeg meg selv ledig 😀 (bank i bordet!! )

    2. Så bra dere har hatt en fin ferie 😀 Har skikkelig lyst til å dra til Barcelona selv, kanskje du skriver ett innlegg om hvilke severdigheter dere besøkte og om du vil anbefale de videre? 🙂
      Også lurte jeg på en ting til, hvis jeg ikke husker helt feil så fikk du en Dolce Gusto til jul i fjor? Jeg fikk en slik i år, og lurer på hvilken kaffe jeg skal kjøpe, noen tips? 🙂
      Og godt nyttår til dere alle 😀

    3. Kamilla: Tja, si det. Det er ikke alltid så enkelt, men det handler vel bare om prioriteringer og kutte på det som er litt mer gøy for en periode. Jeg gikk jo på en smell etter å ha utsatt i høst, så i år må jeg planlegge og jobbe mer strukturert 🙂

    4. Cecilie: Det kommer nok an på om du er småbarnsmor eller ikke, for vi la opp løpet etter de fire småtrolla våre med dyrepark og akvarium, fornøyelsesparker og litt mer. Men det er vanvittig mye å se på der, og med google er det utrolig enkelt å få tips til hva som må sjekkes ut der nede 🙂

      Når det gjelder kaffe så er det nok bare å smake seg frem, siden smaksløkene våre er forskjellige så er det ikke så lett og gi noen svar på dette. Jeg liker de fleste, men det går mest i sort kaffe av ulike slag og mocca. 🙂

      Godt nytt år. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg