Vinteridyllen

Til tross for bitende kulde og glatte veier, er det ikke mye som slår synet av en god norsk vinter. 
I dag måtte jeg ta med kamera ut, mens jeg luftet hunden. 

Jeg skal innrømme at jeg forbanner meg litt over kulden når den første setningen til jentene hver morgen er: “Mamma, jeg fryser, kan du fyre litt i ovnen?”, fordi husets temperatur har sunket betydelig i løpet av nattestimene, like mye når jeg skal kle opp to små for den lille turen til barnehagen, ikke vil jeg kle på de for mye med tanken på sikkerhet i bilsetet, men ikke vil jeg at de skal fryse heller, og med nesten tjue blå er det neimen ikke lett. Jeg kan heller ikke si jeg jublet over kulden da vannrørene til huset vår frøs til is. 

Men når huset er varmet opp av en rekke utbrente vedkubber og vi går ut med godt på klær på, så er det fader meg lekkert. “Mamma, see, mamma! Det er glitter i snøen!” 

14 kommentarer
    1. Hei Stine. Har lest bloggen din i lang tid nå og blitt veldig fasinert av barneklærne du syr og tenkte at det var topp at du fikk produsert endel av dem for virrevapp. Men jeg har ikke hatt egne barn, så har egnetlig bare gledet meg til det sånn at jeg kunne begynne å kjøpe dine klær. Nå er jeg endelig gravid, men ser til min stor fortvilelse at det virker som om alt er utsolgt? På virrevapp er det iallefall bare 3 kjoler og 3 sløyfer som ligger ute. Kommer de gamle kolleksjonene til å bli lansert på nytt? Eller må jeg bare vente til du lager en ny?
      Hehe.. Klem fra en som endelig er gravid 😛

    2. Kjempe fine bilder!!! Kunne du hatt et innlegg om hvordan livet med tvillinger ble, ift forventningene du hadde mens du gikk gravid? Kunne du tenkt deg flere barn? Er sjansen for ett sett til med tvillinger stor når man
      Har eneggede? Er nyskjerrig! Mine snupper er bare 8 mnd, ser sånn frem til alt vi har i vente når jeg leser bloggen din ! Elsker den! 😉

    3. Jeg liker heller ikke tykke klær i bilstolen, men har funnet en meget bra løsning på problemet (synes jeg i hvert fall selv). Til datteren min på 2 år har jeg sydd et teppe til å ha i bilstolen. Det er jersey på ene siden og tykk ullfrottee på den andre siden. Har laget hull til selene, og så er det laget med to litt lange ender som pakkes rundt jenta. Når vi kjører til/fra bhg så rekker ikke bilen å bli særlig varm, så da er det ullfleecdress og teppet som gjelder. Men på lengre turer kan hun sitte i bare inneklær og godt innpakket i teppet. Regner med at du som er så flink å sy kan hive sammen noe lignende på null komma niks 🙂

    4. Barbro: Bilen vår er varm, så det er ikke problemet, men den lille gåturen fra bil til barnehage. Det er da de trenger nok klæ på seg, mer enn det jeg ønsker å kle på når de er i bilen 🙂 Det er så klart bare å tre på de dressen når vi går ut av bilen, men snakk om tungvint å kle på to dresser for en fire miutters gåtur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg