Flying Superkids

/Reklame/

Jeg har lagt merke til en rekke gleder ved det å være mamma i det siste. Da tenker jeg ikke på den uendelige kjærligheten og lykken barna gir, men som mamma blir mange barnedomsgleder hentet frem igjen.

Jeg husker så godt da den magiske julen ikke lenger var like magisk som jeg forventet at den skulle være. Før jeg viste ordet av det var den bare over og de store sommerfuglene og spenningen rundt dagen var liksom blitt tynnet ut. Så ble jeg mamma, og julen ble igjen like magisk. Den er anneredeles, men det er allikvel så gøy å feire jul med barn i hus. 

Da jeg var ungdom var det ikke slik at jeg dro frem akebrettet en ettermiddag og aket til krampen tok meg av latter og knall og fall. Akebrettet ble lagt på hylla, til tross for at vi aldri blir for gamle til å ake. Som mamma er det nærmest en plikt å ake, og i år har jeg virkelig fått tatt igjen for tapt aketid. Nedover bakkene, er jeg usikker på om det er mamma, pappa eller barn som hyler, ler og gleder seg mest. 

Så er det show da, endelig kan jeg reise på barneshowene igjen uten at det på noen som helst måte er rart. For med barn kan vi også være barn. 

Flying SuperKids

Om en uke skal jentene, min søster, hennes datter og jeg på Flying Superkids show i Tønsberg. Jeg har ikke vært på dette før, men allikevel gleder jeg meg mer enn barna i hus. Så klart fordi de ikke forstår hva de har i vente enda. 

Flying Superkids er en eksplosiv cocktail bestående av turn, akrobatikk, hopp, dans og sang utført av barn og ungdom i alderen 7-18 år. Barnas livsglede kombinert med deres unike kunster og et fantastisk lyd- og lysshow, gjør arrangementet til en ren festforestilling for hele familien.

De flyvende superbarna fra Danmark, som gjennom årtier har underholdt mange millioner tilskuere i hele 35 ulike land, gjester Tønsberg onsdag den 17. februar med enda et innovativt og forrykende show.

 

Flying Superkids er en dansk ideell organisasjon som så dagens lys i 1967, og som har sitt utspring i en lokal turnforening i Aarhus. I nesten 50 år har de danske superbarna underholdt mange millioner tilskuere med deres unike og innovative show. Flying Superkids er den eneste «amatørforestillingen» i verden som noen gang har mottatt en Sirkus-Oscar, og showet har dessuten mottatt Fyrst Reiners personlige pris ved sirkusfestivalen i Monte Carlo.

På www.flyingsuperkids.com kan du lese mer om Showet, og bestille billetter. Flying Superkids skal også besøke Oslo, Langhus, Skien, Arendal og Drammen på Norgesturneen.

Vi teller ned dager, dette trur jeg virkelig er noe som kommer til å bli spetakulært for de små jentene som elsker turn, dans og musikk. (Men også for denne mammaen som gleder seg over å kunne være med)  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg