Stor opplevelse

Hver onsdag er det to jenter som spretter opp av sengene sine og roper, "TURNING I DAG!". For hver onsdag går jentene på turn, og turn er ukens høydepunkt. En onsdag med turn slår en lørsdag med godteri ned i støvlene.
I går måtte jentene sukke skuffet ut da jeg fortalte at vi ikke kunne reise på turn, fordi vi skulle på show. Siden de ikke har vært på show tidligere viste de ikke hva de hadde i vente, så det var klart at det for dem ble et nederlag å ikke reise på turning. 

De trøstet jeg midlertidig med at de skulle få være sammen med sitt store forbilde og kusine Sol og tante Line. Da Flying SuperKids showet startet var det ikke bare tre små jenter som satt med store øyne og åpen munn, jeg og søster gapet like høyt av begeistring. 

Jeg trur dette showet er den største opplevelsen jentene har følt på. De var så med, så begeistret og trollbundet til showet som jeg aldri har sett de tidligere. Der foran dem var det ungdom og barn helt ned til 7 års alder som utførte deres drømmer innen turnverden. 

I pausen fikk vi omvisning bak scenen og fra vi kom hjem og til jentene sovnet i sengene sine snakket de ikke om annet. Da jeg gikk opp til rommet for å gjenta mine ord om at de måtte sove og ikke leke, sto de begge to på hodet i senga si, med ett bein i været. "men, mamma, de gjorde sånn her!" 

Nå kan de nesten ikke vente til helg og tvtid, for når helgen kommer da blir det show igjen, men denne gangen på TV. For stolte som to haner fikk de med seg DVD og CD hjem. De fikk også T-skjorte som ble nattens nattkjole og da vi skulle synge nattasang på sengekanten spurte de om jeg kunne synge en av sangene fra showet. 

Jeg gleder meg allerede til neste år! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg