DIY kalender

Fredags DIY

I dag har jeg rett og slett ikke fått tid til å lage dagens DIY innlegg før nå. Morgendagen besto av mye pressesamtaler etter gårsdagens innlegg om abort av en tviling. Det gleder meg å se at temaet har fått stort engasjement og medieoppmerksomhet. 

Når jeg omsider fikk satt meg ned nå i kveld med dette rynkende ferske DIY prosjektet, måtte jeg “reparere” mr. Mac før han lot meg slippe til.
Nå er omsider det meste slik det skal være, så her er ukens Do It Yourself forslag: 

Hjemmelaget Kalender

Dette forslaget kom jeg over på pinterest en gang, og ideen ble sittende fast i minnet mitt. I dag fant jeg derfor frem ting og tang for å lage en koselig kalender. 

Hva trenger du: 

– ark, med litt tykkelse, gjerne i et fint mønster eller struktur du liker 
– hullmaskin, saks
– kroker/spiker
– stempel / eller tusj til å skrive med 

– boks eller en plankebit 

Lag først en mal i form og størrelse du selv ønsker. 
Bruk den malen til å tegne opp 12 (måneder) +10 (0-9 dager) + 4 (0-1-2-3) = 26 datolapper. 
Klipp ut

Som en liten detalj klippet jeg ut like mange små sirkler i en annen farge, disse har også til hensikt å forsterke området hvor hullet i lappene skal være. 

Sirklene limes på datolappene

Men en hullmaskin lager du hull i lappene. 

Så stempler/ skriver, maler du måneder og tall på kalenderlappene. 

Denne lille boksen hadde jeg liggende, og jeg elsker å fornye noe som har stått fremme over tid. Boksen har nå fått nytt innhold og virker helt fornyet bare med litt papir. Jeg mener å huske jeg kjøpte den på Nille en gang for lenge siden, til slikk og ingenting. 

Jeg la tre av lappene i boksen for å måle opp til spiker. Så spikret jeg i tre spikere og hang på datolappene. 

Så enkelt, men så stilig. 

– Speiltvillingene på Facebook – 

21 kommentarer

Siste innlegg