SySkole Del 4

Forslag til mønster for nybegynnere


“Hva er det greiest å starte med, når jeg er helt ny bak symaskinen?” Er det mange som spør meg om. Siden du nå vet det du trenger om symaskin og utstyr, tenkte jeg å gi et forslag til ulike plagg du kan sy.

Jeg har valgt meg ut noen av mine favoritter, som både er enkle å sy, men som også er plagg som kommer til å bli godt brukt. Å ta for seg et avansert bursdagsantrekk kan vi helle komme tilbake til senere.

Rekkefølgen på plaggene under er ikke tilfeldige, jeg trur denne rekkefølgen vil gi deg et godt grunnlag innen syferdigheter med stigende vanskelighetsgrad. Du kan så klart gå for noe helt annet, og flere mønster ligger ute under kategorien SYOPPSKRIFTER. (Noe som minner meg på at der må det virkelig ryddes opp slik at det blir en mer oversiktelig side)!




Du finner alle innleggene til SySkolen HER

 

– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Tommel opp! 😀
      Heldressen var den første av oppskriftene dine jeg sydde! Jeg må være et supertalent! *LER* ;D (ettersom den står nederst på vanskelighetsskalaen din)
      Bomullsbuksene har jeg sydd veldig mange av, 1 stk av hverdagskjolen og 3 heldresser 🙂 Neste på liste er hverdagskjolen nivå 2 🙂

    2. Du er super flink! 😄
      Men jeg ville nok sydd haremsbuksa først. Men det er bare meg, de fleste har jo litt problemer med å sy i stretch i starten og det hadde ikke jeg. 🙂

    3. Cathrine Narum: Da får du klappe deg på skulderen. Jeg også sydde dette blant mine første syprosjekter, men du er vel enig i at det er lettere å sy en joggebukse? 🙂

    4. Ønsker veldig et innlegg om ulike typer stoff og hva de ligner mest på av det du får i butikken, tenker da på de ulike jersey stoffene og type singlet stoff 🙂 Sliter litt i jungelen til stoff og stil!

    5. Jeg sydde en del siklesmikkerførst også prøvde jeg meg på haremsbuksen til baby. Den er en favoritt og må nok produsere noe i større størrelse snart, selv om de passer lenge 😃

    6. Tusen takk for flott syskole! Er ikke bare bare å sette seg ved symaskina og sy når man ikke vet opp og med på den 🙊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg