Stort behov for nytt til jentene

Det utrolig praktiske plagget body som unngår mageglipp og holder bleia på plass er plutselig blitt det minst praktiske plagget i jentenes skap. Jentene har sluttet med bleia hjemme, og bruker “truse-bleie” (up-and-go) når de er ute eller i barnehagen. En bleie jeg tidligere syntes var utrolig tungvindt da alle klær på underkroppen måtte av for å få på bleie. Nå brukes den som en truse, og de kan komme hjem fra barnehagen med den samme bleia fordi de har husket å gå på do hele dagen. 

Dogåing og body er ikke en god kombinasjon, så nå byttes alle bodyer ut med gensere, og alt av underdeler må være enkelt å få av i en fei. Derfor har jeg hatt en stor produksjon av tightser til jentene. Alle klærne jentene har skal være behagelig, og tøyelig, slik at de kan turne i alle retninger og vinkler. 

Gårsdagens lille produksjon ble to nye tightser, og steg for steg bilder er tatt til neste syinnlegg. Genserene er fra Nameit 🙂 

Ha en nydelig søndag! 

– Speiltvillingene på Facebook – 

16 kommentarer
    1. Åååå jeg gleder meg til steg for steg på sying. Jeg har kjøpt inn masse stoff og printer ut den ene oppskriften etter den andre som du lar lagt ut. Jeg er så spent om jeg får det til😳 Fine ting du tryller frem😃

    2. Så fine! Det må være behagelig å kunne lage klær selv. Jeg vurderer faktisk å lage sengeslange og sakkosekk/sekkestol til mine gutter fra stoff og stil. Spent på om jeg får det til:D

    3. Det er så moro og inspirerende å se alt du syr! Kjenner jeg blir bitt av basillen selv, men klarer ikke så mye vanskelig ennå. jeg har ei jenta som er bare litt yngre enn dine jenter, og mye av det du har sydd har jeg prøvd å sy til henne. Nå ligger Lillebror i magen og kommer først til sommeren, og da vil jeg gjerne sy noe til han også. Derfor lurte jeg på om du har oppskrifter på noe enkelt som kan sys til små gutter?

    4. Har du kanskje lyst til å fortelle litt om bleislutten? Jeg har ei datter på samme alder som dine, og jeg har tenkt til å starte snart med bleieslutt. Kjekt å høre hvordan du har gjort dette!

    5. Hanne: Jeg har egentlig fortalt litt nå og da 🙂 Men jeg vet ikke helt, vi har tatt det gradvis og så kommer det egentlig av seg selv når de blir klare. Men litt introduksjon til dobesøk er lurt 😀

    6. Takk for mange flotte syinnlegg 🙂 Bruker du forskjellig mønster til faste stoffer og jersey? Har mønster som er tenkt til stretch-stoffer, men så har jeg noen klær i faste stoffer som jeg kunne tenkt meg å prøve å sy om til barneklær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg