Lag bildene dine selv!

Ukens DIY

 

Det er en stund siden jeg viste bilde over, da var jeg i starfasen av en tegning til stuen. For hva er vel ikke stiligere enn egen “kunst” på veggen? Jeg vet i hvert fall at hver gang jeg bytter ut noe kjøpt med noe egenprodusert, så blir hjemmet mitt mer unikt og personlig for meg. Det er ikke fordi jeg er så veldig flink, men fordi det som er laget for egen hånd har mye større sjel, og som oftest ligger det en historie og en mening bak det. 

Det tok en måned før jeg ble ferdig med tegningen, det var ikke hver dag jeg tenget, men de timene det tok setter både jeg og BT pris på nå som bildet er oppe på veggen. 

Bilde er av stor historisk betydning for oss, dersom denne tegningen er tegnet etter et gammel flyfoto fra gården vår. Flyfotoet er tatt i 1968, og siden den gang har det skjedd en del endringer på gården. Derfor er det å bevare historien verdifull.

Jeg har tegnet bilde med sort tusj 0,2 mm, fordi jeg ønsket å lage sterkere kontraster til den hvite bakgrunnen, enn en blyan ville gjort. Men jeg har skisset hele tegningen med blyant før jeg har tegnet over med den sorte tusjen. 

Hvis du føler at tegning ikke er noe for deg, så finnes det uendelige variasjoer for å lage stilige egenproduserte bilder til veggen. Jeg deler en liten collage etter inspirasjon hentet fra pinterest. 

Slipp fantasien fri og gjør din vegg personlig! 

 

– Speiltvillingene på facebook – 

12 kommentarer

Siste innlegg