Hun fikk smokken midt på natten

.. smokkeslutt var kanskje ikke veldig gjennomtenkt av meg. 

Klokken var nærmere halvt tre i natt da gråt fra barnerommet vekte meg fra søvnen, jeg trasket trøtt inn til de to jentene som satt oppreist i sengene sine. Hun ene var helt fortvilet over at smokken var borte, og enda jeg fortalte hvor flink hun hadde vært til å legge seg uten, og at det bare var noen timer igjen til en spennende premie ventet på henne, fikk jeg til svar i mellom store hikst, snørr og tårer:

– Jeg vil bare ha smokken, jeg vil ikke ha noen premie, bare smokken min.. Jeg har så vondt i magen…

48 timer var gått siden første runde med omgangssyken var i hus, omgangssyke som normalt har en 48 timers tid fra ny smitte til sykdom. Like etter brukte jeg hendene som bøtte mens magen vrengte seg og maten kom i retur.

Note to self: ikke start smokkeslutt midt i en runde med omgangsyke.. 

Det ble nok en hard natt, men en av to klarte seg natten i mellom uten smokk. Og nummer to hadde en godkjent grunn til å roe seg i mellom sykdommens uhygge. 

Så får på ny legge smokken i esken i kveld. 

 

 

 

9 kommentarer
    1. (Natten igjennom/i gjennom, Stine.. ikke imellom. Imellom/ i mellom er i mellom to stoler eller velge mellom to ting 🙂 Ler litt.. typisk Vestfolddialektfeil som mange i familien min fra Sandefjord gjør)
      God bedring til snuppene. Ikke lett med omgangssyke og smokkeslutt, men fine tapre jenter 🙂

    2. Me samlet alle smokkene til jenter i ei bøtte, og ligget den bakdøra. Innen kort tid skulle smokk fe hente smokkene, pusse dei opp og dele ut til små babyer. Det var slutt med ein gång. 🙂

    3. såå kjedelig med omgangssyke 🙁 det er virkelig noe av det værste som er 🙁 håper dere får en fin dag alliekevel og ta det med ro! 🙂 <3
      // Benedicte

    4. Stakkars lille! Det er ikke noe godt å være syk. Håper hun blir fort bra, og at smokkeslutten går bedre etter hvert 🙂

    5. Så godt å høre at hun ble fort frisk og at smokkeslutten går seg til 🙂 koselig å høre når de føler seg store og er langt over denne smokken. Som er til babyer, selv om de selv brukte den for noen uker siden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg