Kaotisk barnerom

I gang med pussing og maling på jentenes soverom! 

Det er mye jeg har lært meg etter at jeg flyttet inn på denne gården for snart fem år siden, og mye av det handler om oppussing. Jeg har forstått at jeg klarer det meste, bare jeg tørr å prøve. Jeg har lært meg om forskjellige verktøy og teknikker, og jeg har en stor tro på at den beste læringen kommer ved å prøve. Kanskje feiler man en gang, men så er det feil vi lærer av. 

En annen viktig ting jeg har lært meg er at alt trenger ikke å være hundre prosent perfekt på samme tid. Hverken rot eller slitasjer i huset løper i fra deg. Vi startet  for fem år siden å ta for oss det verste, og gradvis utvidet vi opppussingsprosjektene. Vi tok rom for rom, gjorde ferdig et prosjet før vi startet på neste. Vi hadde ikke dårlig tid, og pusset opp etter lommeboken. Det tok over fire år før alle rommene i huset og fasaden av huset var fornyet, men på den måten har vi heller aldri gått lei av oppussing eller gitt opp på veien. 

Nå er på en måte igang med runde nummer to på jentenes barnerom. Det er på tide at rommet går fra det babypregede, til et barnerom. Det er lenge siden jeg begynte denne fornyingen, men jeg gjør litt når tiden strekker til, og en dag kommer det til å bli ferdig. 

Så lenge barna har alt de trenger, vet de heller ikke hva de savner, og det er god grunn nok til ikke å haste seg igjennom det ene prosjektet etter det andre. 

Men til slutt, blir det bra! Knallbra! 

 

5 kommentarer
    1. Hei 🙂 Du jeg lurte på hvor du har kjøpt den lilla leke kua eller elg eller hva det er? 🙂 De er så fine og sitte på for de små så må nok skaffe en sånn 🙂

    2. Ida: Jentene har fått de i gave fra tante, onkel, kusine og fetter, så jeg er ikke helt sikker på hvor de kjøpes 🙂 Men de har vært veldig populære her 😀

    3. marthe: Hei 🙂 Takk for det, nå som jeg har delt innlegg med sengene, så har du kanskje sett hvordan det ble. Jeg skal ha de “vanlige” (hjemmelagde) sengene inn i husene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg