Endelig digitale mønster

Den siste tiden har jeg søkt rundt etter ulike programmer for å tegne inn mønster til syingen. Jeg har lastet ned flere, men endt opp med å rive meg i håret. Det har vært langt vanskeligere å få det til enn jeg hadde håpet.

Jeg har brukt så mange sene kvelder uten så mye som et lite resultat, men ENDELIG har jeg fått skrevet ut min første prøve på digitale mønster, I HELE 6 forskjellige størrelser! JIHUU! Jeg må takke Vivian Tran for tips og hjelp, hun skriver bloggen Vivtra.no og deler også ut oppskrifter på nydelige barneplagg.

Selv om neste syinnlegg blir utsatt i denne prosessen kommer resultatet til å bli havne i en helt ny liga. For nå kan mønstrene bare printes ut, og med kun et tastetrykk har du flere ulike størrelser i antrekket helt klare foran deg. Jeg vet at det er mange som har savnet denne muligheten, spesielt de som syr til tantebarn og andres barn som ikke har muligheten til å måle på barnet 🙂

Jeg har fremdeles litt jobb foran meg før mønsteret er helt klart. Men da vet dere hva dere har i vente!

Så hva synes dere? Blir det bra? 


– Speiltvillingene på Facebook –  

 

42 kommentarer
    1. Så gøy! Kan jeg spørre hvilket program?? Bruker et selv nå som jeg ikke er fornøyd med :/ Tusen takk for inspirasjon <3

    2. Åhh, gleder meg!! Det kjedeligste med å sy er å tegne og klippe ut stoff, så det er supert at du nå kan lage dem ferdige 😀 jeg syntes det også er vanskelig å finne mønster som er fine. Så supert at du kan lage ferdig dine! jeg håper du får lagt ut mønster på harembukse og de jumpsuitene som du har hatt i kleskolleksjon din 🙂 og den nye genseren med slik skjlrtrkant på <3

    3. Åh så gøy å endelig finne noe man kan bruke 😀 En vakker dag har jeg som mål å knne sy noe eget til snuppa mi og da kommer nok dine mønster godt med! Du har lagt ut så utrolig mye fint!! 🙂

    4. Jippi!! Dette gleder jeg meg til 😀
      Kan jeg spørre hvilket program du har brukt til dette? 🙂 har veldig lyst å gjøre dette selv også 😀

    5. Å, så kjekt! Så flink du er! Mange som vil sette pris på din tålmodighet for å hjelpe oss andre som også river oss i håret. Haha! God bless sier æ bare 😉

    6. Å så fantastisk!!! Nå ble jeg kjempe glad! Har tegnet av flere av mønstrene dine.. Men føler aldri det blir helt hundre! Nå skal jeg printe ut alle etterkvart som de kommer, du er enorm inspirasjon for meg. Jeg syr masse til sønnen min på 6 mnd og til meg selv. Du er ei super dame!! Stå på ❤️

    7. Dette blir supert😃 Ble inspirert av deg når du startet bloggen din, lært mye av deg! Gleder meg til å se resultatet😃👏🏻 Jeg syr til andre barn, så dette blir bra! du har en fantastisk blogg😃

    8. Camilla: Ja, det er gørra kjedelig! Haha, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gjør det 😛 Haha. Neida, dette blir veldig bra, og da har jeg for alltid mønsterene tilgjengelig, så på den måten er det positivt for meg også 🙂 Lover ikke hvike mønster jeg tegner opp digitalt, det har tatt meg mange timer å få ferdig bare ett i dag 🙂

    9. Signe Veronika: Hihi 😀 <3 Så godt å høre 🙂 Nå er jeg akkurat ferdig med et helt mønster, phu og haha! Det tar ikke akkurat kort tid, men da er mønsteret bevart i evig tid, og jeg slipper å tegne om størrelser senere 🙂

    10. ååååååå så gøy 🙂 Det er tegning av mønster delen som gjør at det ikke blir noe særlig med sying her i heimen. Om jeg syr, så syr jeg bare det samme, fordi jeg rett og slett får hjerteinfarkt av å tegne mønster 😛
      Gleder med sykt mye 🙂 Håper du vil prøve å lage ett på vanlig tights til barn en gang. Der må målene være så nøyaktige at jeg rett og slett har gitt opp 😀 Jeg har kjøpt 10 meter med forskjellige rib stoffer som skulle brukes til tightser til lillejenta nå i sommer, men de bare ligger der ved symaskinen 😉

    11. Så bra! Endelig😊 Det gleder jeg meg til! går nok
      bare fortere og fortere jo mer du får øvd deg og
      tegnet inn!
      Ha en fin helg!

    12. KJEMPEFINT. Jeg gleder meg som et barn til julaften og 17.mai. For det er sant som du sier, ikke så enkelt når en ikke har en kjole,genser eller lignende å måle etter. Jeg har opplevd opp til flere ganger at enten er det alt for stort. eller så er det for lite. Det er litt frustrerende når en har lagt ned en del arbeid og penger i det, gleder seg til å gi det bort og så passer det ikke. det tar litt av gleden fra meg og jeg blir så usikker også. Men nå er snart den tiden over—jippi:-)

    13. Så fantastisk! Jeg har akkurat begynt å sy klær til min lille datter på 8 måneder etter dine mønstre, og elsker dem! Du er vanvittig flink og inspirerer virkelig til å sy klær selv! Tusen takk for at du deler oppskrifter og mønster, det er gull verdt! Alltid spennende å klikke seg inn på bloggen din, er her nesten daglig!
      Ha en fin dag videre!

    14. lene: Jeg skjønner hva du mener, selv om jeg antagelig synes det er litt greiere å tegne mønster enn deg 😀 Men fader, jeg føler til tider at det tar lengre tid å tegne enn å sy, så da er det litt demotiverende.

      Jeg får se hva som kommer 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg