Hipp hipp hurra!


(bilde av Madelen Bergstrøm) 

Se på det, jeg endte opp med flette til bunaden i år også, noe jeg ikke skulle. Men å skulle klare å være fire stykk ferdig påkledd, pyntet og mettet til klokken 10 om morgen, så er det ingen tid å miste. Med litt for knapp tid, lot jeg de vandte fingrene tvinne sammen en rask flette. Jeg var også på vei til å tre forkle til bunaden over underskjørtet og fare av sted, noe som absolutt kunne vært en latterfull afære. Jeg kan se for meg hvordan jeg står å forklarer hvordan bunad jeg har. Heldivis oppdaget jeg mangelen, og fikk tredd på meg den fine Vestfold bunaden med brokadeliv. 

Mamma har som dere kanskje husker fra tidligere år sydd jentenes bunad. Dette var den tredje 17.mai de bruker kjolene, så genialt med en mamma som både kan sy, men som også kan sy med legg slik at kjolene har vokst med jentene. 


(Bilde av Madelen Bergstrøm)

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

15 kommentarer

Siste innlegg