Sytabber

I dag fant jeg omsider frem symaskinene, med resultatet ble det verre med!
 
Det er nå 17 dager siden jeg klemte fingeren i bildøren, og 17 dager siden jeg måtte sette både trening og håndarbeid på vent. Fingeren ser ut som den gjør – en råtten, knust skrump av en finger – men om ikke annet så er den ikke vond lengre – om jeg ikke dunker den litt for hardt i noe da så klart. 

Jeg bestemte meg for at det var på tide å begynne å gjøre klar noen ny modeller for sommeren, som jeg kan dele med oppskrift. Mønsteret tegnet jeg i går kveld, med da jeg skulle sy det hele sammen i dag, satt jeg og plundret mer enn jeg sydde. Jeg måtte til slutt innse at kampen var tapt! Og at jeg i stedet bør lage en ny modell. 

Så fortvil ikke om du en gang ikke får til det som var planen, du er i hvert fall ikke alene om det! 

Oppgitt over å ikke få stoffer, hender og symaskiner til å samarbeide tok jeg meg en runde i stua med kamera i stedet! Mye som kan roe et frustrert sinn! 


– Jentene har plukket blomster til mammaen sin – 


 

10 kommentarer
    1. Åh.. Kjenner til den sy-frustrasjonen!Aner ikke hvor mange ganger jeg har bare lagt noe i en pose fordi det rett og slett ikke bare funker!

    2. Hei 🙂 du har inspirert meg til å sy, og nå har jeg sydd meg bluse og skjørt. Opplevde at sømmen nederst på skjørtet raknet under bruk- finnes det en spesiell tråd jeg kan bruke når jeg syr i stretch-stoff (brukte isoli)? Eller er det en spesiell teknikk man bruker under sying for å “strekke” sømmen? Takknemmelig for svar 🙂

    3. Akkurat hva jeg trengte å høre. Satt og sydde babynest i helga, som skal gis i gave. Etter å ha sydd nesten hele innerbuen oppdaget jeg at det er skjevt. Enten må det sprettes opp eller la det være, men vil være ekstremt synlig. Hadde det vært til meg selv ville jeg sikkert valgt alternativ to. Nå fikk jeg motet til å sprette opp og nåle på nytt. Tusen takk, det trengte jeg <3

    4. Hei! Jobber med eksamen i medisin. Vi har om embryoutvikling, og nå jobber jeg med tvillinger, og de ulike alternativene når det gjelder fostersekk og morkake, hvorvidt de er felles eller separert. Husker at det var noe spesielt med dine tvillinger, som var ganske sjeldent, kan du forklare hva dette gikk ut på?

    5. Sandra: Så gøy ! 😀 Det ikke en spesiell tråd, men en søm som er viktig å bruke når du syr i stretch. Sy med en tvillingnål for stretch-stoffer og du har løst problemet. Den lager en elastisk søm og en nydelig.

    6. Inga: Så spennende! 🙂 Det var vel ikke noe spesielt egentlig, men historien er slik:
      Jentene lå i hver sin morkake, med hver sin fostersekk. Dette gjorde at mange leger og jordmødre påsto at jentene var toeggede, så det fikk jeg beskjed om hele veien, og selv etter at jentene var født og de hadde sjekket morkakene. Vi tok en DNA test da jentene var 4-5 måneder, og resultatet er at de er eneggede. Så jeg trur det at leger og jordmødre kan tro at tvillinger er toeggede om de har hver sin morkake – er gammel lære.
      Nye studier viser at eneggere også kan ha hver sin morkake om delingen av egget skjer tidlig i svarngerskapet, mellom dag 1-2 (mener jeg og huske).

      Det som strider i mot studiene blant mine barn er at de er speiltvillinger, for forskning viser til at speiltvillinger er et resulatet der delingen av fosterene skjedde sent i svangerskapet (mellom dag 8-14).

      Siden mine både hadde hver sin morkake og fostersekk, i tillegg til at de er speiltvillinger stemmer ikke de to teoriene.

      Min teori er at det er for dårlig forsket på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg