Flettevideo av jentene

I dag tenkte jeg å gi min tips og vise hvordan jeg fletter håret til jentene, ettersom jeg stadig får spørsmål rundt dette. 

Å flette barn er jo i teorien helt likt som å flette et voksent mennesket. Hovedproblemet er vel at barn sitter mindre stille og blir lettere distrahert og lei. Når jeg skal flette mine barn setter jeg de alltid foran en oppmerksomhetfanger – TV! TV fungerer ypperlig fordi hodet da fokuserer i en retning, og andre lyder virker midre distraherende. Siden mine barn er like hårsåre som meg, er TV også en god avledning for litt lugging. Fokuset er et annet sted, og de glemmer at det lugger fra tid til annen. 

Jeg har i tillegg jenter som vil ha fletter hver eneste dag, og blir skuffet når jeg lager hestehaler eller tutter, derfor vet de at de må sitte stille for å få frisyren oppfylt. 

Hvis jeg spør om morgen hvordan de ønsker å være på håret så er de vanligste svarene: 

– Elsa flette (en flette)
– Anna flette (to fletter) 

Jeg liker å lage en flette som ligger utenpå håret siden jentene har ganske tynt hår, denne fletten sitter godt, er enkel å lage og pen å se på. 

I videoen forklarer jeg litt nærmere hva jeg gjør

To barnehageklare barn i deilige hjemmesydde sommerklær ! Sommeren er her 

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

4 kommentarer
    1. Så fin video! Har selv ei lita Othilie på 6 mnd som jeg gleder meg til jeg kan begynne å flette og ordne på håret, skal huske på denne videoen 😊 Jentene dine er bare nydelige 😀

    2. Malin: <3 Det gleder jeg meg til også ^^, Hihi. Husket Otilie hadde sin første strikk i håret på 1 års dagen sin 🙂 Hun hadde litt lengre lugg enn Olivia 🙂

    3. Åå nå må jeg inn å gi tilbake melding!! Prøvd så mange ganger å flette lille på 2, men tolmodigheten har aldri vært der.. Satt henne forran tven etter å ha sett denne videoen! satt som et lys, og fikk de søteste flettene på hun!! Nå går det som en lek hver dag, med tv til hjelp:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg