Uten mat og drikke ..

.. duger helten ikke! 

Et oppbrukt ordtak, men allikevel “tatt på kornet” ! Ok, nok ordtak for denne bloggposten.. 


Sutringen startet allerede i bilen på vei hjem fra barnehagen. Klokken var ikke mer enn kvart over 3, så veldig slitne burde de ikke ha vært. Jeg gjorde som en hver mamma ville gjort i en bilstund, prøvde å snakke for å finne en årsak og en løsning. Det er jo ikke mye annet en får gjort med henda på rattet og øynene på veien. 

Det var jo ikke slik at mine muntre ord var til stor nytte. Når jeg sier muntre, så var det bare de første minuttene av kjøreturen. Da jeg hadde brukt opp alle fraser, om forståelse og spørsmål om jeg kunne hjelpe, uten at noen spørsmål ble svart av annet en vræl, gikk toneleiet mitt over i morsk, på kanten til sint da ørene syntes de hadde fått nok støy for en kjøretur.

Det hjalp ikke stort da vi kom oss ut av bilen, og den nytteløse følelsen slo over meg samtidig som irritasjonsnivået steg i rekordfart.

– Lav på blodsukker, jeg må ha en bit sjokolade for å takle denne situasjonen… 

Jeg fant frem matboksene, og skulle til å sette de i oppvaskmaskinen. Der lå det åpenbare svaret foran meg! Matboksene var omtrent like fulle som da jeg leverte de om morgen! 14.00-maten var bare pirket i. 

– Flere med lavt blodsukker! Ikke rart livet plutselig ble veldig surt!


/ annonse /

Sultne barn er virkelig noe av det verre. Sulten mamma gjør det ikke særlig bedre.

Vi reddet hele resten av dagen med et lite mellommåltid før middagen, og når jeg er inne på mellommåltider må jeg få skryte av Fjordlands nye barnegrøt produkter. Faktisk var det Fjordlands Havregrøt med blåbær og eple som ble dagens redning. 


– Litt påfyll gjør godt for en liten skrott – 

Jeg er alltid påpasselig med å ha klare og lett tilgjengelige mellommåltider i kjøleskapet, og ble så glad da jeg fant Kald Havregrøt med blåbær- og eplepuré i meierihyllene på matbutikken. 

Jentene (og jeg) bare elsker den! Samtidig som det er et mettende påfyll for sultne mager.

 

Et annet alternativ er Risgrøt med jordbær, eple og mango puré! Så godt at jeg får vann i munn bare ved å nevne den! 

Disse og de andre Havrelunsjene og Byggrynslunsjene vil jeg virkelig anbefale alle til å smake! Perfekt mellommåltid og super gode!

– Hvis du ønsker å lese mer om produktene, gjør du det her – 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så nydelige bilder av dere og dine søte englebarn:). Jeg skal jaggu prøve en slik en jeg også, sliter med å finne noe enkelt å spise innimellom:). Ønsket dere en knall dag videre:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg