Frokoststund..

/ Reklame /

..  med havre i munn! 

Cheerios har blitt vår nye frokostfavoritt i huset. Mine barn er alt for like på sin pappa, noe som innebærer at de ikke er frokostmennesker, til min skuffelse. Eller vent, det er ikke så farlig når det finnes andre alternativer enn tørre brødskiver. 

Cheerios Havre er en frokostblanding med nøkkelhullsmerke som gjør det enkelt å velge sunnere. Produktet oppfyller kravede om lavt sukkerinnhold, fett og salt, samtidig som det er et høyt innhold av fiber og fullkorn. Derfor er denne frokostblandingen perfekt å starte dagen med.  Barna elsker frokostblandingen alene sammen med melk, eller med litt frukt og bær oppi for å variere på smaken. 

Denne morgen våknet hele huset klokken seks om morgen, da alarmen ringte for oss voksene. Det tilhører sjeldenheten, da vi har to sysovere til barn. 

Jeg misliker å ha dårlig tid om morgen, og siden jeg ikke hadde pakket klar matpakker og funnet frem klær kvelden i forkant sa jeg til min kjære forlovede at jeg skulle stå opp sammen med han. Siden jentene også våknet betydde det at vi fikk en lang morgen, hvor vi kunne spise frokosten på kjøkkenet og skravle som vi jenter gjør. Hverdagsluksus, når det som regel er litt for travelt i hverdagen. 

Hver dag kommer det så mange spørsmål om hvordan verden fungerer at jeg må vri hjernen trill rundt for å forklare på et nivå de selv kan forstå. Stort sett går det greit, men til morges støtte jeg på et lite forklaringsproblem. 

– Mamma! Se det er et hoppetau i lufa! sa hun og pekte ut av vinduet. 

Åh, vennen, det er ikke et hoppetau, men en strømledning til huset vårt, svarte jeg.

– Hæ? 

– En ledning, nesten som et tau som det går strøm i, og i den ledningen så går det .. eeh. Altså det er strømmen som gjør at vi får lys i denne kjøkkenlampa. Så når vi trykker på bryteren der borte, så blir det lys i denne (dunker på lampa over bordet).. 

– Hvorfor det? 

– Hmm, fordi at inni den ledningen så er det strøm, og bryteren gjør at strømmen går til lampa så det blir lys i den. 

– Hvorfor det da? 

– Vel altså.. Bare derfor..  Men nå trur jeg det er på tide å spise litt flere havreringer!! (Det er nemlig ikke alt mamma kan forstå heller, men noen ting trenger vi ikke vite, vel? Det var noe med elektroner og ladninger. Shitt, det får vi ta opp igjen når barna får det i pensum.)

Enn så lenge kan vi vel nyte en god frokost, for jeg kan gjerne fortelle hvor havre, frukt, bær og melk kommer fra! Eller forklare at vi spiser Cheerios Havre som frokostblanding fordi den består av 93 % fullkorn, siden fiber er viktig for kroppen vår. 

Et annet tips til matboksen er Cheerios Havre og en youghurt – enklere blir det ikke! 

– En god start på dagen!


– Speiltvillingene på Facebook / Instagram / Snapchat: Stinetuss – 

3 kommentarer
    1. Kikker en del innom bloggen din og ikke minst på alt det fantastiske fine du lager selv, både til barna og annet. Vil bare si du Gjør en fantastisk jobb som mamma og kan se at jentene dine stråler. Noe såå nydelig. Du kler dem slik de liker det og det er så gøy å se alle de fine bildene av deg og dine skjønne jenter. Stå på… 😆

    2. Hei Stine!
      Jeg koser meg med å lese bloggen din hver eneste dag, særlig syns jeg kreativiteten din er utrolig inspirerende. 🙂
      I dag lurer jeg litt på om du har gjort deg noen tanker om det å bruke barna i reklamesammenheng. Bloggen må ha reklame, det forstår jeg, og jeg syns faktisk ofte det er kjekt å lese annonseinnleggene dine. Samtidig er det noe i meg som reagerer på at barna, som jo i utgangspunktet er nokså eksponerte, også skal knyttes til ulike kommersielle aktører. Hvilke tanker ligger bak det valget?
      Mine barn er ikke på lukket Facebookprofil en gang, så her har vi åpenbart tatt svært ulike valg. Jeg må likevel få si at jeg digger å lese om dine skjønninger, og jeg humrer ofte gjenkjennende til situasjonene du skildrer 🙂

    3. Jenta mi elsker Cheerios, og spiser det ofte tørt som snacks 🙂 Genialt å ha med seg på lengre bilturer og lignende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg