Nytt digitalt mønster

Fortjener en liten sniktitt


I dag har jeg sydd et nytt antrekk som Olivia ble nødt til å prøve ut da hun kom hjem fra barnehagen i dag. Da antrekket viste seg og være like søtt på barnekroppen som på hengeren, kunne jeg juble over at jeg hadde klart å tegne neste mønster som jeg skal lage digitalt og dele med dere. Det er litt mer avansert enn det forrige mønsteret, men jeg håper alle fikser det greit med litt veiledning. 

Dette blir virkelig moro! Antrekket er til jenter, og består av to plagg! En bluse, og et skjørt. Blusen har middels vansklighetsgrad, mens skjørtet har lett vanskelighetsgrad. Derfor føler jeg antrekket passer godt til å deles. Da kan de som har litt syerfaring sy begge plaggene lett som bare det, mens de som sitter med lite syerfaring kan starte med å sy et skjørt, som de får brukt selv om de ikke vil begi seg ut på blusen med det første. 

Det tar litt tid før jeg får alt klart regner jeg med, så derfor ville jeg bare friste litt, med en liten oppdatering om at det snart kommer et nytt digitalt mønster.
 
Jeg tegnet mønsteret i går, og laget en rask prøvemodell for å se om mønsteret mitt hang sammen med ønske om det ferdige resultatet. Det så heldigvis bra ut, så jeg kunne sy det hele antrekket i dag med de deilige stoffene fra Quiltefryd. Begge plaggene tok meg til sammen 2 timer å sy. Så da skjønner dere kanskje at vanskelighetsgraden ikke er så ille. 

Nå skal jeg sette i gang med å sy Otilie sin verson, som så klart er lik, men med rosa bluse. Jeg kommer til å ta bilder underveis slik at jeg har alt klart til å vise “steg for steg” gjennom syingen. 
Etter det må jeg få tegnet inn mønsteret digitalt, som er den tregeste biten av det hele, men så er alt klart.. Og jeg håper dere vil elske resultatet! 😀 

Noen som er klare med symaskinen? 


– Speiltvillingene på Facebook – 

22 kommentarer
    1. Så gøy 😀 Jeg har ikke sydd så mange overdeler enda, men med både digitalt mønster og fremgangsmåte burde det gå greit 🙂 Hvilket mønster er det andre (første) digitale mønsteret igjen?

    2. Da må jeg ut og kjøpe stoff når jeg kommer hjem på tirsdag! =D
      Hvilket type stoff anbefaler du til skjørtet?

    3. Er superklar:) ser helt nydelig ut som vanlig. Har du planer om å lage mønster til Daisys kjolen? Syns egentlig du skulle komt med en symbol med oppskrifter…

    4. Så spennende! Flink du er! Var på quiltefryd i dag og sikla på en ny maskin, men kjenner jeg må tilbake å titte på det lilla stoffet, det så så fint ut!

    5. Åååååååh som jeg gleder meg!!!<3 Er så utrolig takknemlig for at du tar deg tid til å lage mønster til oss<3

    6. Hei Stine!
      Jeg har lyst til å prøve meg på å sy noen plagg. Jeg tenker jeg skal kjøpe meg en symaskin på finn. Har alltid hatt lyst til å prøve å sy litt klær.
      Spørsmålet er om det holder å kjøpe en vanlig symaskin eller burde man kjøpe en overlock maskin som du har? Hva er det overlock maskinen gjøre som ikke den vanlige symaskinen gjør?
      Har en jente på 6 år og en på 3. Så hadde vært morsomt å prøve å sy nye kjoler til dem. Ofte så har de en favoritt som de vokser ifra og da er det litt krise. Kanskje jeg klarer å lage noe selv?

    7. Så spennende! Hvor langt opp i str kommer disse til å gå? Hadde vært gøy om det gikk opp til 6 år..*krysser fingrene*

    8. Gleder meg til å se antrekket på og til å prøve å sy topp til snuppa mi. Synes det er veldig kjedelig å klippe ut mønster og stoff, og særlig når det må justeres litt, så supert når du legger ut 🙂

    9. May: Kjempe gøy at du vil prøve deg bak symaskinen, og så lurt å kjøpe fra Finn. 🙂 Da får du nok en rimlig maskin så du kan se om du faller for syverden. Du kjøper en symaskin, ikke en overlock. En overlock er en symaskin nr 2. Den lager slike “fabrikk-sømmer” som er på innsiden av kjøpte klær. Du kan med andre ord bare sy sømmer som skal være skjult med den, og du er avhegig av en vanlig symaskin for andre type sømmer. Overlock er med andre ord litt ekstra luksus for de som syr litt mer enn gjennomsnittet 🙂

    10. Hei! Hvilket redigeringsprogram har du på Mr. Mac? Sliter med å finne godt og forstålig redigeringprogram til alt fra kort, video, tekst, bilder osv – gjerne gratis/billig. Har prøvd Gimp, Photofiltre, Inkscape.
      Takk for inspirerende blogg! 🙂

    11. Ida: På Mr. Mac bruker jeg bare IPhoto og IMovie. Trenger jeg noe mer enn det, som å legge skrift på et bilde, eller om jeg vill sette på ulike filtere, så bruker jeg picmonkey.com – gratis og enkelt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg