hits

Hyttetrimmen

Det er flere som har spurt meg om hva Crossfit er, og selv om kanskje "google" har et bedre svar, vil jeg fortelle litt kort til dere som ikke har hrt s mye om Crossfit. Crossfit er en treningsform som bygger p styrke og kondisjon med hy intensitet. Treningslokalet er ofte i pne store rom, og utstyret enkelt: rack, vektstenger, kettlebells, bokser, hoppetau. Med dette utfres velser som olympisk vektlfting, spenst trening, styrkelft, turn og kettebell trening. Treningen er lagt opp til timer med trener, og hver dag inneholder nye og varierte velser. Mitt frste inntrykk var at treningen var svrt effektiv, men ogs at den passet til alle fordi det er s enkelt tilpasse vekt og velser etter egen styrke og utholdenhet.  

Etter ha trent i snart ett r, har jeg forelsket med i denne treningsformen. Dette har ogs frt til at jeg n kan legge opp litt trening p hyttetur, eller hvor jeg skulle vrt. Siden treningsformen bygger p mye bruk av egen kroppsvekt, er det lett finne velser som passer uten et treningssenter dra til. 



Med litt fantasi er alt mulig, og vi sitter tre veldig fornyde jenter etter andre dagen med en treningskt her p hytta! Stle er vi ogs. 
- Kjempegy at s mange har tatt screenshoot av treningsbildene jeg har delt p Snapchat - jeg hper dere alle har tatt en liten kt!  


Walking lunges / utfall med vanndunk


Thrusters med vanndunk


Deadlift / marklft med vanndunker 


Og hvorfor ikke lage en vektstang av et kosteskaft med noen vannduker p?! Helt genialt for trene barbell row... 


... og biceps curl


Det trenger ikke vre s vanskelig f trent, her har fire barn lekt og trent sammen med oss voksne, og klappet og heiet oss frem. 

.. og flelsen etterp - jeg sier ikke mer. 


- Speiltvillingene p facebook - 

15 kommentarer

Du er s kreativ! Beundrer virkelig drivkraften og motivasjonen din alts.

N er det lenge siden du sydde fleecedresser til guttene mine, s jeg vet ikke om du husker hvem jeg er. Bare en annen tvillingmamma ;)

Jeg har laget en ny blogg, og kanskje du har lyst til lese litt innimellom. nsker deg og dine en finfin sommer :D

tosmregndrper: Tusen takk :)
Jeg husker deg, har for vane huske andre tvillingmdre bedre enn andre;) Jeg leste ogs bloggen din etter du delte den p "tvillingmdre-siden"(?), eller om det var p din egen profil. Sterk hendelse, men forstr lettelsen over f satt fingeren p ulike ting dere har stilt sprsmltegn ved. nsker dere masse lykke til, og jeg hper for dere og guttene deres at hjelpen dere n fr gjr alt s mye enklere og mer forstelig. <3 Kjempe fine gutter har dere.

God sommer, i frustrasjon og gledelige yeblikk <3

Gud s smart :D <3 Spesielt bruke kosteskaft og vanndunker som en vektstang! Flink er du iallefall :D <3

Ha en fin kveld videre! <3

SiljesWorld: Kjempe moro :D

hei :)

Jeg liker trene, hvertfall styrke! Lurer p om du tar 200 pushup sammenhengde? :o evt hvor mange frpause? Og 6 min planke sammenhengde? Skulle s gjerne bli kvitt litt nederst p magen :p

andrine: Hihi! No-no-no ! Team of 3 betyr at vi tre m ta 200 push ups tilsammen fr vi gr videre p neste kt. Det er gjerne fritt hvordan det blir lst, men vi gjorde det p denne mten: 1. tok 5 push ups, 2. tok 5 push ups, s tok 3. 5 push ups, s begynner runden p nytt og p nytt til vi til sammen har 200 :) Med andre ord, blir det 73 ish p hver, med pauser mellom hver 5. push ups :) Samme p planke. Der sto vi ca 1 min, fr neste tok over, og s neste, s runden p ny til vi hadde 6 min til sammen, men ca 2 min planke hver.

S artig se! Dere er kreative, og finner metoder som alle kan gjre hjemmet, uavhengig av utstyr! Du inspirerer med treningen din :)

Men jeg lurte p hvor ofte du trener? Trener du virkelig hver dag? Hvordan fr du tid til s mye trening? og n nr du er p hyttetur, hvorfor tar du ikke da en liten ferie? Det er jo trossalt fortjent ettersom du har trent s godt i hverdagene fr ferien ;) En skal jo nyte litt ferie og fri ogs, spesielt nr man er p ferie, vel?det kan jo vre bra med en liten pause fra trening, bare noen dager??

Lea: :D Tusen takk!
Jeg trener ikke hver dag nei, fr ferien trente jeg 4 dager i uken.

Hehe, jeg hadde vrt helt enig med det i de siste sprsmlene om jeg hadde lest dette for ett r siden, men n som jeg har trent s mye som jeg har det siste ret, s er ikke trening for meg et slitsomt moment jeg m gjre for holde meg i form. Trening er noe jeg gjr fordi jeg liker det, fordi jeg synes det er super gy, og fordi jeg har lyst. S derfor trener jeg p ferie, og tenker litt motsatt av deg. Alle vi tre "damene" p tur er veldig glad i trene, s vi kunne nesten ikke vente med f plassert inn den daglige kten :)
Og jeg hadde 4 dager treningsfri fr frste treningskt p hytta, ingen fare :D

Jeg m bare kommentere p at huden til jentene dine ser s utrolig myk ut, og med en s fin sommerfarge. Hilsen ei som bare blir solbrent :)

S sprek og sterk du er blitt! :) Den der siste runden p hyttetrim #1 kunne jeg aaaaaldri klart - tar du 200 i slengen?! Og 6 min planke?? 😵 Jeg er superimponert! Hvordan var formen da du startet, da? Jeg ble veldig inspirert n 😊

Linda: Tja, formen for ett r siden: Jeg flte meg fryktelig svak, og tenkte alltid: "men dette klarer ikke jeg". N fler jeg meg sterk og tenke "jeg gir det jeg har" s noe har jo skjedd :)
Men for forklare den hyttetrim #1 s repeterer jeg et tidligere sprsml om det samme:

Hihi! No-no-no ! Team of 3 betyr at vi tre m ta 200 push ups tilsammen fr vi gr videre p neste kt. Det er gjerne fritt hvordan det blir lst, men vi gjorde det p denne mten: 1. tok 5 push ups, 2. tok 5 push ups, s tok 3. 5 push ups, s begynner runden p nytt og p nytt til vi til sammen har 200 :) Med andre ord, blir det 73 ish p hver, med pauser mellom hver 5. push ups :) Samme p planke. Der sto vi ca 1 min, fr neste tok over, og s neste, s runden p ny til vi hadde 6 min til sammen, men ca 2 min planke hver.

Hei Stine! S fint at du har ftt deg en ny hobby og lidenskap. Unner deg virkelig alt godt med det. Men. Jeg har lest bloggen din lenge, og det jeg likte best var at den var s annerledes enn andre blogger! Her kunne man lese om en hverdag der man ikke fikk trykket en kommentar eller innlegg om trening hver gang man gikk inn for lese. Det var utrolig forfriskende, for som en ung, lett pvirkelig jente, s fler jeg mye p det at lese om trening gjr st jeg fler et strre press om se og opptre p en viss mte. Jeg prver unng det fokuset. Flott at man vil trene - jeg gjr det selv - men hvorfor m man lese om det overalt? De som trenger tips til velser br vel helst oppske en fagperson som kan svare med et opplegg som er tilpasset? Jeg hper virkelig ikke dette blir en treningsblogg, for det finnes det nok av. Du har s mye annet fint innhold! Og til de som argumenterer for "hvis du ikke liker bloggen, ikke les den", s skal jeg slutte lese den hvis bloggen fr et fokus p trening som den har hatt i det siste. Jeg vil bare gi en tilbakemelding fordi, som sagt, jeg liker det andre innholdet her inne!

Synve: Hei, Synve :)
Dette kommer ikke til bli en treningsblogg nei, jeg har skrevet om treningen 4 ganger siden jeg startet trene for ett r siden, s jeg hper ikke du fler at bloggen har ftt et treningsfokus av det. Jeg er glad for f tilbakemeldinger, og jeg har ftt mange tilbakemelinger nr det kommer til treningsinnlegg og nsker om oppdateringer. Jeg prver finne en vei gjennom hva jeg mener passer inn p bloggen, sammen med tilbakemeldingene jeg fr fra leserne. :)

Tusen takk<3 Jentene dine er ogs utrolig vakre! Det er veldig godt med en bekreftelse. ting blir bare anderledes enn vi s for oss i starten. det er ikke ndvendigvis en drlig ting. :) tror jeg delte det p profilen min, ikke "tvillingmdre-siden".

Men n skal ikke jeg kuppe trden med andre ting.. igjen, en god sommmer til dere alle sammen!

Madeleine: Det er klart alt blir snudd litt p hodet i starten, det flte du vel ogs da du fikk vite at det skulle komme to og ikke en baby ogs. Selv tenkte jeg det frykteligste da, men det kom ikke noe drlig ut av det <3 <3
Masse lykke til, og ta i mot all hjelp dere kan f <3 God sommer :)

Skriv en ny kommentar