Bryllupsdrømmen

Hadde jeg sett meg seg utenfor min egen kropp den natten er jeg sikker på at jeg ville sett meg selv liggende i sengen, urolig, med svette piplende fra pannen. Øyenbrynene ville nok vært dratt nedover slik at den dype bekymringsrynken lagde skygge over nesebeinet. Haken ville bevret og munnen vært dratt i forferdelse.

For der jeg lå i sengen drømte jeg om mitt eget bryllup, et bryllup som endte i katastrofe.

Jeg gikk opp kirkegulvet, i ført en hvit kjole, men tiden hadde vært knapp, så frisørbesøket hadde jeg hoppet over. Håret var en ren fiasko, etter et forsøk på å sette det opp selv.

Som i en drøm, befant jeg meg plutselig på selve bryllupsfesten, og til min forferdelse så jeg at lokalet ikke var pyntet med så mye som en eneste liten rose.

Så kom det enda større sjokket, jeg hadde glemt å bestille en fotograf for dagen, så ingen brudepar- bilder hadde blitt tatt før jeg hadde drukket for mye vin i et forsøk på å drukne mine egne sorger i et totalt mislykket bryllup.

Under middagen toppet jeg det hele med at jeg ikke hadde bestilt noen hovedrett. Så de mange sultne gjestene fikk kun servert en ussel forrett, og en slapp dessert.

 

– Hvordan kunne jeg la dette skje? Dette skulle være min største dag, hvor alt skulle være så perfekt! Tiden fløy bare i fra meg, jeg rakk jo ikke?

Tenkte jeg i det jeg våknet med et rykk mens magen vrengte seg.

 

Denne drømmen var vel bare den første av mange dette året, neste handler vel om at jeg møter opp naken i altergangen. 

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Haha! Kjenner meg desverre alt for godt igjen i dette..Giftet meg i mai, så nå er det heldigvis slutt på det da. Var vertfall betryggende å vite at jeg var helt i rute med det som stod på checklistene mine, så det var vel i grunn ikke noe å bekymre seg for 😉 Lykke til med bryllupsplanleggingen 🙂

    2. Eg og kjæresten min skal gifte oss 10. september i år, kjenner meg veldig att i slike type draumar! Har drøymd at vi har kome på bryllaupsfesten og kjem på at vi faktisk har gløymd å gifte oss først og mange andre “morosamme” ting i same bane 🙂 Heldigvis hadde eg mange fleire slike draumar når det var rundt 12 – 8 månader att enn det eg har no når det nermar seg. Bare “bra” at du får slike draumar no, så veit du at du må planlegge inn ekstra tid på dagen din til å få ordna håret 🙂 Lykke til med planlegginga framover! Bloggen din er super!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg