Sy-tutorial på Snapchat

Dere har vel ikke klart å unngå “posen”? Den pryder på så mange interiørsider, der foreldre har innredet barnerommet på det mest stilige. 

Jeg har i hvert fall ikke klart å unngå de, etter som jeg elsker å skrolle meg nedover dusinvis av bilder som inneholder innredning og interiør. De stilige posene er til å oppbevare leker på barnerommet, men kan også brukes som blomsterpotter for et stiligere preg, de kan brukes til skittentøyskurv, papirkurv og mye mer. Det er rett og slett oppbevaringsbager som har sin helt egen sjarm. 

De er populære i papir og stoff, siden jeg personlig elsker å sy, fant jeg ut at jeg måtte sy noen. 


– La deg inspirere – 


Jeg fant mønster på posene hos Stoff&Stil i går. Mønsteret skuffet som vanlig på forklaringsbiten og mønsteret måtte jeg tegne selv….  Så etter å ha irritert meg grønn, bestemte jeg meg for å lage en liten sy-tutorial på Snapchat (Mitt brukernavn er: Stinetuss). Jeg har nevnt størrelsen fra Stoff&Stil sin mal i steg-for-steg-filmen, men i sannheten kan du bruke en hver størrelse du måtte ønske, forminsk elller forstørr det du er kar om, det har jeg planer om i den videre produksjonen av litt nytt til barnerommet. 

Sa da vet dere hvordan man syr disse sjarmerende oppbevaringsposene, som nå skal få pryde barnerommet og forhåpentligvis gjøre det litt enklere å holde det ryddig! 

Ha en nydelig lørdag ! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

42 kommentarer
    1. Du er så flink og så inspirerende!! Takk for all tid du tar deg til å dele med oss. Jeg har fått en flott symaskin i gave og sliter med motivasjon til å sette meg ned med den da syferdighetene mine er ganske dårlige. Men etter dette innlegget og kjolen tidligere i uka har jeg satt meg mål om å sy dette selv innen 1 måned😁 Har såå lyst å klare det!! Takk, Stine!! Ønsker meg også tutorial på pynteputer med glidelås, eller det har du kanskje liggende på bloggen når jeg tenker meg om…? Skal lete gjennom 🙂 ha en flott søndag!!

    2. Hei. Jeg har planer om å sy julestrømpe til familie til jul og vil starte nå. Kan du legge ut hvordan man gjør det og noen tips? Må gjøre det for hånd om du kan vise det for hånd Siden jeg ikke ha sy maskin ❤

    3. Hei, er det noe mulighet for at du kan legge ut en enkel måte å lage julestrømper på?
      helst sydd for hånd da jeg ikke har maskin, og vil gi dette i julegaver og lage til familie 🙂

    4. Therese: Åh! Så koselig tilbakemelding. Jeg synes selv det vanskeligste er å få symaskinen fram, men når den er framme er det gøy å sy 😀 Jeg har troa på deg! Du klarer hvis du vil.

      Jeg skal ha noen puter liggende med oppskrift ja 🙂 Si i fra om du ikke finner de, så sjekker jeg det opp for deg 🙂

      Ha en fin uke, og lykke til med syingen.

    5. Hei, vil bare takke for generell syinspirasjon! Flott med gode beskrivelser, da kommer hvert fall jeg over den første kneika og får sydd – og det er så gøy! Så takk igjen 🙂

    6. Så stilig, sånn skal jeg lage! Men et spm, hvor setter du igjen en åpning når du skal vrenge på slutten? Det står plutselig vreng gjennom åpningen på siden. Mulig det er opplagt, men er litt nybegynner på symaskina 🙂

    7. Flott! 🙂 To spm. Blir det “automatisk” vrengehull, eller må man la det være igjen en glippe noe sted OG de ringene, hvordan fester du de?

    8. Karoline: Godt spørsmål, det hullet havner på siden inni selve posen,men jeg syr det igjen så jeg slipper at små lego faller i det. Den sømmen blir ikke like pen, men den skjuler seg uansett inni posen, så det gjør ikke noe 🙂

    9. Monica: 😀 Still i vei!
      Bilde nr 6 i tutorialen hvor det står: “legg de to andre stykkene oppå hverandre, rette mot rette og sy:” – Der ser du jeg har tegnet med rødt der du skal sy. På høyre langside ser du at det er et opphold midt på. Der skal det ikke sys igjen, og blir dermed vrengehullet ditt 🙂
      Ringene festes etter bruksanvisningen på pakken. Det er ringer til gardiner jeg har kjøpt.

    10. Tusen takk for svar! Nå blir det poser til lekene. Synes det er veldig fint at du deler slike ideer/oppskrifter som går an for oss nybegynnere også 🙂

    11. Tusen takk for super oppskrift og framgangsmåte! Jeg hadde sykveld i går, og lagde en kjempefin oppbevaringspose til nevøen min! Så tusen takk igjen, for at du tar deg tid til å dele og inspirere 🙂

    12. Så fin lekepose og bra tutorial.
      Kjøpte du strykelerret på stoff og stil? Den som er 90cm eller har du funnet en annen??
      Bruker du den på alle fire stoffa??
      Du syr veldig mye fint, morro med litt inspirasjon 🙂

    13. Hei!
      Jeg har lyst til å sy slike og bruke som skittentøyskurver. De skal henge på kroker på veggen, tror du jeg fortsatt trenger strykelerret da? Siden den ikke skal stå selv tenker jeg på.

    14. Takk for enda en nydelig syleksjon og ikke minst fantastisk inspirasjon. Vet du ca mål på disse når de er ferdig sydd (med de målene du har nevnt ovenfor) lurer på hvor mye som blir borte spesielt i bunn, slik at jeg vet om det er en størrelse jeg er fornøyd med. 😊

    15. Hei!
      Fantastisk at du gidder å forklare,ut ifra stoff&stil eller andre mønster,forstår jeg svært lite(nybegynner) men du forklarer så mye bedre👏😀
      Hvor handler du alle di fine stoffene dine?😊

    16. Ser at du skriver at en pose vil koste 200kr, men så skriver du at du trenger 7,5m av strykelerret. Den på stoff og stil koster 75kr pr. meter? Det er jo da 560kr kun for strykelerret å så kommer stoffet i tillegg? Eller er det jeg som er treig?:-)

    17. Veronica: Hmm, hvor ser du at jeg har skrevet 7,5 m ? Det er i såfall hva jeg trenger for 3 poser. Strykelærretet er 1 m bredt, og som som du ser er stykkene 74 cm x 62 cm. Det betyr at du da trenger 62 cm x 4 stykker = 2,48 m strykelerret til en pose. 🙂 Jeg syntes jo allikevel at 75 kr m var mye, om jeg har skrevet at prisen havner på ca 200 :S

    18. Det var i svaret til Kristin, 6/9, men aha, da skjønner jeeg. Jeg kjøpte sån vliselin til 25kr m, det bør fungere:-) Kjempefin DIY, gleder meg til å få tilbake symaskinen fra service. Du imponerer med alt du syr, gitt masse inspirasjon.
      Takk for svar. ha en fin dag:-)

    19. Hei 😊
      Var det en spesiell type strykelerret du brukte. For min pose står ikke av seg selv.. 😛 Og da fikk jeg hjelp på stoff og stil 🙁

    20. Hei.
      Hvordan holder strykelerretet seg i formen når det har posen har blitt brukt litt? Skulle kjøpe inn dette på Stoff og stil i går, men de i butikken der mente at det ville bli alt for slapt og ikke kunne stå av seg selv..
      De ville at jeg skulle kjøpe en stivere pappliknende sak og kle inn..men da funker jo ikke oppskriften fra deg på samme måte og jeg må virkelig ha ting inn med teskjeer så da ble jeg litt motløs 😉

    21. Superfin fremgangsmåte! Sydde en til å ha leker til yngste – adskilt fra lekene til eldste😅

      Takk for en kjempefin fremgangsmåte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg